Prisma Mylly tilaus- ja toimitusehdot

Yleistä

Prisma Kauppakassi Myllyssä on Turun Osuuskaupan ruoan verkkopalvelu. Prisma Kauppakassi tarjoaa ruoan verkko-ostojen keräily- ja noutopalvelun. Prisma Kauppakassin noutopiste sijaitsee Prisma Myllyssä osoitteessa Myllynkatu 2 21280 Raisio. Palvelusta vastaa Turun Osuuskauppa ja palvelu on tuotettu yhdessä Digital Foodie Oy:n kanssa

Aukioloajat

Prisma Kauppakassin nettipalvelu on aina auki. Noutopiste Prisma Myllyssä palvelee maanantaista lauantaihin. Prisma Kauppakassi on suljettu juhlapyhinä. Katso tarkemmat toimitusajat kohdasta ”Toimitusajat”.

Tuotteet

Prisma Kauppakassin tuotevalikoima on Prisma Myllyn päivittäistavaravalikoima sekä rajattu valikoima käyttötavaraa. Tupakkatuotteet ja nikotiinituotteet eivät ole valikoimassa.

Tuotehinnat

Kaikkien tuotteiden hinnat ovat Prisma Myllyn normaaleja hintoja. Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron. Hinnat päivitetään aina, kun muutoksia Prisman tuotehinnastossa tapahtuu. Joskus on mahdollista, että jos olet tehnyt tilauksen edellisenä päivänä, on jonkun tuotteen hinta saattanut muuttua. Hintamuutokset ovat kuitenkin aina hyvin pieniä. Muutoksia tapahtuu erityisesti hedelmien ja vihannesten hinnoissa, sillä kyseiset tuotteet ovat sesonkiherkkiä. Asiakkaan maksama hinta on keräilypäivän hinta.

Asiakkaat

Asiakkaan tulee olla täysi-ikäinen ja täysivaltainen luonnollinen henkilö. Asiakas vastaa Prisma Kauppakassille antamiensa tietojen oikeellisuudesta sekä käyttäjätunnuksen ja salasanan käytöstä ja säilytyksestä. Myös yritykset voivat tilata Kauppakassista. Asiakkaan tulee noutaa tuotteet valitun aikaikkunan puitteissa. Väärinkäytösten ilmetessä asiakkaalle ei jatkossa kerätä tuotteita tai häntä veloitetaan turhista keräilyistä.

Rekisteröityminen

Tilataksesi sinun kannattaa rekisteröityä. Rekisteröityminen on suositeltavaa, sillä silloin sinun ei seuraavalla kerralla tarvitse erikseen syöttää järjestelmään omia tietojasi ja samalla myös suojaat omia henkilötietojasi verkossa. Rekisteröitynyt asiakas saa rekisteröimätöntä asiakasta monipuolisemmat palvelut. Rekisteröityneen asiakkaan palveluihin kuuluu esim. tilausten muokkaaminen.

Prisma Kauppakassilla on oikeus evätä rekisteröityminen ja tarvittaessa sulkea asiakkaan käyttäjätunnus oman harkintansa mukaan.

Noutoajat

Verkkokauppa kertoo tilatessasi tarkat vaihtoehdot tilausten jättämisen aikataululle, keräiltyjen ostosten noutoajalle sekä toimituksen hinnalle. Toimitusmaksuista tarkemmin kohdassa “Toimitus- ja keräilymaksut”.

Jokaiselle noutoikkunalle on määritelty maksimikapasiteetti, joten on mahdollista että toimitusikkuna sulkeutuu jo aikaisemmin. Voit varmistaa toimituksen jättämällä tilauksen sisään mahdollisimman aikaisin. Tilauksen sisältöä voit muokata siihen saakka, kunnes se on otettu keräilyyn.

Kun tuotteet on kerätty, saat sähköpostitse keräysvahvistuksen keräilystä. Noudettavat tuotteet voi maksaa verkkomaksuna tilausta tehdessä tai noudon yhteydessä.

Keräilymaksu

Keräilymaksu määräytyy noutoikkunaa valitessa.Kaikki keräilymaksut sisältävät arvonlisäveron. Keräilymaksu on esitetty tilauksen yhteenveto sivulla. Keräilymaksusta saa Bonusta.

Keräilymaksut voivat vaihdella sen mukaan, milloin tilaus on jätetty. Valittu noutopäivä ja noutoaika vaikuttavat keräilymaksun suuruuteen.  Tarkan voimassa olevan toimitusmaksun näet järjestelmästä, kun olet tekemässä tilausta.

Saman päivän tilauksiin lisäämme 5 euron pikatilauslisän.

Tilauksen muokkaaminen

Voit muokata jätettyä tilausta aina niin kauan kunnes se on otettu keräilyyn. Tämä edellyttää, että olet rekisteröitynyt Foodien käyttäjä. Muutoksia voi tehdä sekä tuotteiden sisältöön että toimitusaikaan. Voit myös peruuttaa tilauksen, jos sitä ei vielä ole kerätty. Voit seurata tilauksen tilaa Foodie –palvelussa joko verkossa tai Foodie sovelluksen kautta älypuhelimissa ja iPadissa. Jos tilaus on kerätty, ei sen muokkaaminen ole enää mahdollista. Keräyksen jälkeen lähetämme sähköpostilla tarkan sisällön keräilystä (mm. korvatut tai loppuneet tuotteet).

Tilauksen peruuttaminen

Voit peruuttaa tekemäsi tilauksen vapaasti ja kuluitta, jos tilauksen keräilyä ei vielä ole aloitettu. Peruutuksen voit tehdä rekisteröityneenä asiakkaana joko Foodie –palvelussa. Mikäli tilaus on jo ehditty keräämään, ei peruuttaminen ole enää mahdollista. Jos kuitenkin haluat vielä tässä vaiheessa perua tilauksen, veloitamme kuitilla olevan keräilymaksun tehdystä työstä. Veloitus lähetetään laskulla asiakkaalle.

Maksaminen

Voit maksaa tilaamasi tuotteet pankki- tai luottokortilla joko tilausvaiheessa Foodie –palvelussa tai noutaessasi tuotteita Prisma Myllystä. Tilauksen verkkomaksu toimii VISA, Visa Electron, Mastercard, American Express ja Diners Club -korteilla. Verkkopankkimaksu ei käy maksuvälineenä. Noudon yhteydessä maksu tapahtuu noutopisteessä. Tällöin voit maksaa kortilla.

Verkkomaksussa tilillesi tehdään 15% tilaussummaa suurempi katevaraus. Sitten kun tilauksesi on kerätty ja tarkka loppusumma on selvillä, tiliäsi veloitetaan tällä tarkalla loppusummalla. +15% ennakkovaraus tehdään, koska tilauksen hinta voi muuttua tilauksen keräilyn ja toimituksen välillä ja emme voi ylittää tilausvaiheessa hyväksyttyä summaa. Näin varmistamme että tilaukseen saadaan kerättyä kaikki tuotteet. Verkkomaksussa käytämme S-Ryhmän PCI –standarsoitua verkkomaksujärjestelmää.

Yritykset voivat hakea laskutussopimusta jolloin tilaukset laskutetaan jälkikäteen.

Huomioittehan, että emme vastaanota pullokuitteja Kauppakassi-palvelussa.

Punnittavat tuotteet

Jotkut tuotteet punnitaan kaupassa ja hinta määräytyy painon mukaisesti. Tällaisia tuotteita ovat hedelmät, vihannekset, palvelutuotteet, irtomyynnissä olevat leipomotuotteet, juustot jne. Verkkokaupassa tällaiset tuotteet tilataan kappaleittain ja tuotteen osalta on ilmoitettu kilohinta sekä arvioitu kappalehinta painoon perustuen. Ostoskoriin siis siirtyy tällaisten tuotteiden osalta arviohinta, ja lopullinen hinta määräytyy vasta kaupassa keräilyn ja punnituksen yhteydessä. Hedelmissä ja vihanneksissa arviohinta on laskettu niin, että todellinen hinta on usein hieman alhaisempi.

Korvaava tuote

Joskus saattaa käydä niin, että tilaamaasi tuote on tilapäisesti loppunut myymälästä. Tilausvaiheessa voit hyväksyä, että sinulle toimitetaan puuttuvaa tuotetta vastaava tuote. Korvaava tuote ei todennäköisesti ole täsmälleen samanhintainen kuin tilaamasi tuote. Erot ovat kuitenkin aina pieniä ja kauppa pyrkii löytämään puuttuvan tuotteen tilalle mahdollisimman hyvin tilattua tuotetta vastaavan – sekä laadultaan että hinnaltaan. Korvaavuusehdot löydät palvelulupauksestamme.

Ostoskassi

Tilaamasi tuotteet pakataan muovikasseihin. Tilaukseesi lisätään automaattisesti keräilyyn käytettyjen muovikassien määrä.

Tilaaminen

Ruoan verkkokaupan tilaus tehdään osoitteessa www.foodie.fi/turku

Tilausvahvistus

Kun olet tehnyt tilauksen, saat hetken kuluttua sähköpostiisi tilausvahvistuksen. Sähköpostin liitteenä on tilausvahvistus myös helppolukuisena pdf-tiedostona. Tarkistathan, että tilauksesi on kaikilta osin juuri sellainen kuin tarkoitit sen olevan. Kun tilauksesi on kerätty sinulle lähetetään keräysvahvistusviesti. Siinä näet jouduttiinko tuotteita korvaamaan tai määriä muuttamaan. Lisäksi keräysvahvistuksessa on tieto tilauksen lopullisesta hinnasta.

Kuitti

Kuitti on täsmälleen samanlainen, kuin jos olisit itse käynyt Myllyssä ostoksilla lisättynä keräilymaksulla. Muistathan varmuuden vuoksi tarkistaa heti toimituksen yhteydessä, että kaikki tilaamasi tuotteet ovat kassissa.

Bonus

Kauppakassin kautta tehdyistä kauppapalveluostoksista ja keräilymaksusta myönnetään Bonusta asiakasomistajille. Verkkomaksua käytettäessä bonuksen saamiseksi täytyy asiakkaan syöttää huolellisesti osuuskaupan 10-numeroinen jäsennumero. Jos maksu tapahtuu vasta noutopisteellä, niin silloin bonukset saadaan normaalisti S-etukorttia käyttämällä maksun yhteydessä.

Vastuunrajoitus

Prisma Kauppakassin käyttäjä vastaa kaikesta käyttäjätunnuksellaan sekä salasanallaan tapahtuvasta käytöstä sekä siitä, että käyttö on näiden toimitusehtojen mukaista. Käyttäjä on vastuussa salasanan salassapidosta.

Prisma Kauppakassi ei vastaa vahingoista, jotka aiheutuvat asiakkaalle palvelun käytön yhteydessä esim. sen johdosta, ettei palvelu ole käytettävissä, eikä Prisma Kauppakassi anna vakuutusta siitä, ettei palvelun toiminnassa ilmene keskeytyksiä tai virheitä. Prisma Kauppakassi ei vastaa ylivoimaisen esteen (Force majeure) aiheuttamista viivästymisistä.

Näillä ehdoilla ei rajoiteta sellaista vastuuta, jota ei pakottavan kuluttajansuojalainsäädännön nojalla voida sulkea pois eikä rajoittaa.

Reklamaatiot

Tilausvahvistuksessa ilmoitetaan tilatut tuotteet ja tilaajan vahvistama noutoaika noutopisteestä. Heti keräilyn jälkeen ilmoitamme sähköpostilla tilauksen tarkan sisällön (mm. korvatut tai loppuneet tuotteet). Tilauksiin liittyvät reklamaatiot tulee tehdä Turun Osuuskaupan Prisma Myllyn Kauppakassin asiakaspalveluun heti noutotilanteessa tai sähköpostilla kauppakassi.prismamylly@sok.fi. Kaikki reklamaatiot tulee tehdä Prisma Myllyn Kauppakassin asiakaspalveluun.

Prisma Myllyn Kauppakassi sitoutuu keräilemään tilaukset ilmoitetussa ajassa ja sellaisina kuin ne on tilattu, kohdassa Vastuurajoitukset mainituin rajoituksin. Jos tilauksessa on epäselvyyttä, otamme yhteyttä tilaajaan. Jos toimituksessa tai tuotteessa on kuitenkin vikaa, niin pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Mahdollisiin Asiakkaan ja Prisma Kauppakassin välisiin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia. Kuluttajariitalautakunta voi ratkaista kulutushyödykkeitä koskevia riitoja, joissa ostajana on kuluttaja, antamalla suosituksia. Viime kädessä kauppasopimusta tai tilaus- ja toimitusehtoja koskevat erimielisyydet ratkaistaan suomalaisessa tuomioistuimessa.

Jos Sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi Osapuolten välisillä neuvotteluilla, Sinä voit saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn Sinun tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Henkilötiedot ja niiden käyttö

Prisma Kauppakassipalvelua käyttävien asiakkaiden henkilötiedot kerätään ja tallennetaan Digital Foodie Oy:n ylläpitämään asiakasrekisteriin. Henkilötietojen käyttöä koskeva rekisteriseloste on nähtävissä http://fi.foodie.fm/rekisteriseloste. Rekisteröitymällä asiakas antaa suostumuksensa henkilötietojensa käsittelyyn yksityisyydensuojapolitiikan mukaisesti http://fi.foodie.fm/yksityisyyden-suoja/.

S-ryhmän asiakasomistaja- ja asiakasrekisterissä ylläpidetään osuuskauppojen jäsenrekisteriä. Tarkemmat tiedot S-ryhmän asiakasomistaja- ja asiakasrekisteristä löydät http://www.s-kanava.fi/web/vk/s-kanavan-rekisteriseloste.

Palveluntarjoajan viralliset tiedot

Turun Osuuskauppa

Y-tunnus  0142122-9

Käyntiosoite: Sibeliuksenkatu 3, 20100 Turku

Postiosoite: PL 186, 20101 Turku

Prisma Kauppakassin yhteystiedot

www.foodie.fi/mylly

Asiakaspalvelun numero : 0107643022
(Puhelun hinta: 0,088 €/min)

email: kauppakassi.prismamylly (at) sok.fi