Prisma Kauppakassi tilaus- ja toimitusehdot

Prisma Kauppakassi tilaus- ja toimitusehdot

 

Voimassa 23.8.2017 alkaen toistaiseksi.

Yleistä

Kauppakassi on HOK-Elannon ruoan verkkopalvelu. Palvelusta vastaa HOK-Elanto ja palvelu on tuotettu yhdessä Digital Foodie Oy:n kanssa. Kauppakassi-palvelu koostuu Alepa Kauppakassista sekä Prisma Kauppakassista.

 

Henkilöasiakkaat

Asiakkaan tulee olla täysivaltainen luonnollinen henkilö. Asiakas vastaa Prisman Kauppakassille antamiensa tietojen oikeellisuudesta sekä käyttäjätunnuksen ja salasanan käytöstä ja säilytyksestä.

 

Yritysasiakkaat

Yritysasiakkaat voivat tehdä HOK-Elannon kanssa laskutussopimuksen Kauppakassia varten. Laskutussopimuslomakkeita voi tilata ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun sähköpostitse osoitteeseen prisma.kauppakassi@sok.fi, soittamalla numeroon 010 76 60214 tai lähettämällä viestin osoitteessa www.prisma.fi/kauppakassi olevan asiakaspalveluchatin kautta. Laskutussopimus käsitellään 5-10 arkipäivässä. Hyväksymisen jälkeen yritykselle lähetetään laskutusnumero, jonka perusteella voi tehdä ostoksia Prisma Kauppakassista.

Laskutussopimuksella tehdyt tilaukset laskutetaan kerran kuukaudessa. Laskutuslisä on 5 euroa.

Yritykset voivat tilata Prisma Kauppakassista myös ilman laskutussopimusta maksamalla maksukortilla. S-Business-kortti ei toistaiseksi käy maksuvälineenä.

 

Aukioloajat

Noutomyynti Prisma Kaari Kannelmäessä palvelee pääsääntöisesti maanantaista sunnuntaihin kaupan ollessa auki. Pitäjänmäen ja Pukinmäen noutopisteet palvelevat maanantaista perjantaihin. Poikkeusaukioloista tiedotetaan Foodie-palvelun Internet-sivuilla. Internet-palvelu on aina auki, mutta tilauksia kerätään vain erillisen noutoaikakalenterin mukaan. Tarkemmat toimitusajat löydät kohdista Noutomyynti sekä Foodien internet-sivuilta.

 

Kotiinkuljetus

Prisma Kauppakassi keskittyy noutopalveluun. Kotiinkuljetuksen osalta pääkaupunkiseudulla palvelee Alepa Kauppakassi. www.alepa.fi/kauppakassi

 

Noutomyynti

Prisma Kauppakassin noutomyynti on käytössä Prisma Kaari Kannelmäessä Fresto Cafeissa Pitäjänmäessä ja Pukinmäessä sekä Prisma Olarissa. Fresto Cafeista tilausten noutaminen on mahdollista klo 15-21. Tuotteet kerätään erilliseen noutopisteeseen odottamaan noutoikkunan alkuun mennessä. Prisma Olarista noutoja voi tehdä maanantaista perjantaihin 15-23 välillä. Prisma Olarissa noutopisteenä toimivat kylmälokerot.

Prisma Kaari Kannelmäen drive-in noutopiste sijaitsee Kauppakeskus Kaaren takana. Ajo pisteelle on Laulukujan kautta. Noutopiste on auki maanantaista perjantaihin kello 10−21 sekä lauantaisin kello 10−18. Muina Prisma Kaari Kannelmäen noutoaikoina tuotteet voi noutaa puutarhakassoilta. Prisma Kaari Kannelmäen noutotuotteet voi maksaa joko noudon yhteydessä tai etukäteen verkossa. Maksuvälineinä käyvät kohdassa Maksaminen listatut maksukortit. Fresto Cafeiden sekä Olarin noutotilaukset voi maksaa vain tilaushetkellä verkossa.

Verkkokauppa näyttää tilaushetkellä valittavissa olevat toimitusajat sekä keräilymaksun hinnan. Tilauksen voi tehdä Prisma Kaari Kannelmäkeen arkisin toimituspäivänä kello 12:een mennessä ja lauantaisin kello 9:ään mennessä, Fresto Cafeiden sekä Olarin noutopisteisiin tilaukset pitää olla tehtynä viimeistään edellisenä iltana klo 24 mennessä. Mahdollisista poikkeuksista tilausajoissa tiedotetaan erikseen Foodien Internet-sivuilla. Toimituspäivänä tehdyistä tilauksista Prisma Kauppakassi veloittaa lisämaksun. Toimitusmaksuista tarkemmin kohdassa Toimitus- ja keräilymaksut.

Jokaiselle toimitusikkunalle on määritelty maksimikapasiteetti, joten toimitusikkuna saattaa sulkeutua jo ennen toimituspäivää. Tilaus on kuitenkin mahdollista tehdä puutteellisena jo hyvissä ajoin ja sitä voi muokata siihen saakka kunnes se otetaan keräilyyn.

Tilauksen muokkaaminen on hyvä tehdä jo edellisennä iltana, sillä tilausten keräily alkaa aamulla aikaisin.

 

 

Tuotteet

Prisma Kauppakassin tuotevalikoima on Prisma Kaari Kannelmäen tuotevalikoima. Kauppakassin valikoimissa on yli 25 000 päivittäistavaratuotetta ja yli 10 000 käyttötavaratuotetta. Alkoholituotteita voi ostaa noutomyynnistä Prisma Kaaren noutopisteelle.

 

Peruuttamisoikeus

Prisma Kauppakassista ostetuilla käyttötavaratuotteilla on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Käyttötavaratuotteiksi luetaan kaikki Foodie-palvelussa sivun ”Käyttötavarat” alta löytyvät tuotteet. Palautuksen voi tehdä Prisma Kaari Kannelmäen info-pisteeseen.

Palautettavan tuotteen on oltava myyntikuntoinen. Asiakkaalla on oikeus tutustua tuotteeseen, mutta tuotteen käyttöönotto ja käyttäminen johtaa peruutusoikeuden menettämiseen. Palautuksessa tulee olla mukana alkuperäinen kassakuitti sekä takuukuitti. Tuotteen palautuksia ei voi tehdä Kauppakassin kuljettajille.

Rajoitukset käyttötavaratuotteiden palautuksiin ovat kuluttajansuojalain 6. luvun 16 §:n mukaisesti seuraavat:

– Peleillä, elokuvilla, ohjelmistoilla tai muilla sinetöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus/sinetti on avattu.

– Tietokoneiden käyttöjärjestelmän asentaminen päättää palautusoikeuden.

– Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin. Hygienia- ja intiimituotteita ovat esimerkiksi epilaattorit, partakoneet, ihokarvatrimmerit ja nenä/korvakarvatrimmerit, hiustenhoitolaitteet ja kotiparturi, sähköhammasharjat ja suuhygienialaitteet, kuume-, verenpaine- ja verensokerimittarit sekä alkometrit, nappikuulokkeet ja hands-free laitteet.

– Tuotteelle ei myönnetä palautus- ja/tai peruutusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta tilattu hyödyke joka ei kuulu normaaliin valikoimaan.

 

Takuu ja virhevastuu

Prisma Kauppakassista ostetuille käyttötavaratuotteille myönnetään valmistajien määrittelemä takuu. Takuuaika vaihtelee tuotteittain. Tuotteen paperinen takuukuitti toimitetaan asiakkaalle tilauksen yhteydessä. Kauppakassista ostettavien tuotteiden takuukuitit eivät siirry S-ryhmän sähköiseen takuukuittipalveluun.

Prisma Kauppakassilla on lain mukainen vastuu tuotteessa mahdollisesti ilmenevistä virheistä. Asiakkaan tulee viivytyksettä tarkastaa toimitettujen tuotteiden kunto ja palauttaa virheellinen tuote alkuperäisessä pakkauksessaan ja siihen kuuluvine varusteineen Prisma Kaari Kannelmäen info-pisteeseen. Tarvittaessa asiakkaan kannattaa ensin olla yhteydessä Prisma Kauppakassin asiakaspalveluun.

Virhetapauksessa Prisma Kauppakassi pyrkii korjaamaan virheen, toimittaa tilalle virheettömän tuotteen tai hyvittää tuotteen rahana. Toisinaan virheen todentaminen edellyttää, että tuote toimitetaan valmistajan tai maahantuojan tarkastettavaksi.

 

Tuotehinnat

Kaikkien tuotteiden hinnat ovat samoja kuin keräilyhetkellä Prisman kivijalkamyymälässä. Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Hinnat päivitetään aina kun muutoksia Prisman tuotehinnastossa tapahtuu. On siis mahdollista, että tuotteen hinta on ehtinyt muuttua tilaus- ja toimituspäivän välillä. Hintamuutokset ovat kuitenkin useimmiten hyvin pieniä. Muutoksia tapahtuu erityisesti hedelmien ja vihannesten hinnoissa, sillä kyseiset tuotteet ovat sesonkiherkkiä.

Jotkin tuotteet punnitaan kaupassa ja hinta määräytyy painon mukaisesti. Tällaisia tuotteita ovat muun muassa hedelmät, vihannekset, palvelutorituotteet, irtomyynnissä olevat leipomotuotteet ja juustot. Verkkokaupassa tällaiset tuotteet tilataan kappaleittain ja tuotteen osalta on ilmoitettu kilohinta sekä arvioitu kappalehinta painoon perustuen. Ostoskoriin siis siirtyy tällaisten tuotteiden osalta arviohinta, ja lopullinen hinta määräytyy vasta kaupassa keräilyn ja punnituksen yhteydessä. Hedelmissä ja vihanneksissa arviohinta on laskettu niin, että todellinen hinta on pääsääntöisesti hieman arvioitua alhaisempi.

 

Ostoskassi

Tuotteet pakataan muovikasseihin, ja tilauksen hintaan lisätään automaattisesti yksi muovikassi. Tilauksessa laskutetaan vain yksi muovikassi riippumatta käytettyjen kassien määrästä. Kauppakassista voi tilata tuotteet myös paperi- tai kestokasseissa, ostoskoriin lisätään tuote paperi- tai kestokassilisä. Paperikassit maksavat 1,00€ ja kestokassit 2,50€. Paperikassilisä on 0,80€  ja kestokassilisä 2,30€, joiden lisäksi tulee muovikassimaksu 0,20€. Prisma Kauppakassi ei toimita tuotteita erillisissä laatikoissa.

 

Toimitus- ja keräilymaksut

Kauppakassi käyttää joustavaa toimitushinnoittelua, eli toimitushinnat voivat vaihdella eri tilanteiden mukaan esimerkiksi noutopisteen sijainti vaikuttaa hinnoitteluun. Pääsääntöisesti hinnat ovat S-Etukortilla alkaen 4,90 €. Kaikki toimitushinnat sisältävät arvonlisäveron. Saman päivän tilauksiin lisätään 5€ pikatilauslisä.

Tarkka toimitushinta esitetään asiakkaalle aina tilauksen loppuvaiheessa ennen tilauksen lähettämistä. Toimitushintaan voivat vaikuttaa muun muassa tilauksen tekemisen ajankohta, toimituspäivä ja -aika, maksutapa, tilauksen koko, S-Etukortti tai erikseen määritellyt kampanjat.

 

Tilausta koskevat erityistoiveet

Asiakas voi tiedustella tilausta koskevista erityistoiveista ja -järjestelyistä (esim. tuotteiden pakkaaminen, keräily tai toimitusajankohta) ottamalla yhteyttä Kauppakassin asiakaspalveluun. Mikäli asiakkaan kanssa erikseen sovituista erityistoiveista aiheutuu Kauppakassin asiakaspalvelussa, keräilyssä tai kuljetuksessa runsaasti ylimääräistä työtä, pidättää Kauppakassi oikeuden veloittaa tehdystä työstä lisämaksun alkaen 9,90 €.

 

Tilaaminen

Asiakkaan on mahdollista tilata Prisma Kauppakassista verkosta rekisteröityneenä käyttäjänä tai rekisteröitymättä.

Rekisteröityminen ei ole välttämätöntä palvelun käyttämiseksi. Rekisteröityminen on kuitenkin tilaamisen kannalta suositeltavaa, sillä se mahdollistaa muun muassa osoitetietojen ja ostoslistojen tallentamisen, tilauksen muokkaamisen ja sen etenemisen seuraamisen.

Kaikki Prisma Kauppakassin alennuskoodit tulee käyttää tilaushetkellä. Koodia ei voi liittää tilaukseen jälkikäteen.

Kauppakassilla on oikeus evätä rekisteröityminen ja tarvittaessa sulkea asiakkaan käyttäjätunnus oman harkintansa mukaan.

Kauppakassi tarjoaa mahdollisuuden puhelintilaukseen, jonka voi tehdä voi tehdä soittamalla Kauppakassin asiakaspalvelunumeroon 010 76 60216. Asiakaspalvelu ottaa puhelintilauksia vastaan arkisin kello 9−16. Puhelintilauksesta peritään 9,90 euron puhelintilausmaksu, joka veloitetaan asiakkaalta tilauksen maksamisen yhteydessä. Kauppakassi pidättää oikeuden veloittaa rekisteröitymättömältä puhelintilausasiakkaalta korotetun puhelintilausmaksun.

Puhelun ajantasaiset minuutti- ja puhelukohtaiset veloitukset ovat saatavilla HOK-Elannon internet-sivuilla.

 

Tilauksen muokkaaminen

Tilausta voi muokata siihen asti kunnes se on otettu myymälässä keräilyyn. Muutoksia voi tehdä sekä tilauksen sisältöön että toimitusaikaan. Tilaus on mahdollista perua tai sitä on mahdollista muokata veloituksetta siihen asti, kunnes se on otettu keräilyyn.

Keräilyssä olevan tai jo keräillyn tilauksen muokkausmahdollisuuksista voi tiedustella ottamalla yhteyttä Kauppakassin asiakaspalveluun. Keräilyssä olevan tai jo keräillyn tilauksen muokkaamisesta tai perumisesta veloitetaan 9,90 euron lisämaksu. Tilauksen tilannetta voi seurata Foodie-palvelussa joko verkossa tai Foodie-sovelluksen kautta älypuhelimissa ja iPadissa.

 

Tilauksen peruminen

Tilaus on mahdollista perua ilman lisäkustannuksia siihen asti kunnes se on otettu myymälässä keräilyyn. Perumisen voi tehdä rekisteröityneenä asiakkaana Foodie-palvelussa tai soittamalla Kauppakassin asiakaspalveluun. Rekisteröitymätön asiakas voi perua tilauksensa ottamalla yhteyttä Kauppakassin asiakaspalveluun. Mikäli asiakas peruu tilauksensa keräilyn aloittamisen jälkeen, Prisma Kauppakassi veloittaa alkaen 9,90 € tehdystä työstä.

 

Noutopalvelu

Tilaukset toimitetaan asiakkaan valitsemaan noutopisteeseen. Tilaamalla asiakas hyväksyy valitun toimitusajan ja sitoutuu hakemaan tuotteet noutopisteestä.

Kauppakassi kerää noutotilaukset noutopisteelle viimeistään valitun aikaikkunan alkuun mennessä. Kun tilaus on kerätty noutopisteeseen, lähetetään asiakkaalle ilmoitusviesti sähköpostiin ja matkapuhelimeen. Tilatessaan asiakas sitoutuu noutamaan tuotteet valitsemansa aikaikkunan sisällä. Mikäli asiakas ei pääse hakemaan tilaustaan sovitussa aikaikkunassa, on hän velvollinen ilmoittamaan asiasta asiakaspalveluun ja tiedustelemaan mahdollisuutta noutoajan siirtoon. Mikäli asiakas ei hae tilaustaan toimituspäivän aikana, veloitetaan tehdystä työstä 9,90 €.

Fresto Cafeiden noutopisteille tilaus viedään viimeistään valittuun aikaikkunaan mennessä. Kun tilaus on viety, lähetetään asiakkaalle tekstiviesti-ilmoitus. Tilaus on noudettavissa kahviloiden henkilökunnalta noutopäivän aikana klo 21 mennessä. Mikäli asiakas ei pääse ajoissa noutamaan tilaustaan, on hän velvollinen ilmoittamaan asiasta asiakaspalveluun ja tiedustelemaan mahdollisuutta noutoajan siirtoon.

Prisma Olarin noutopisteelle tilaus viedään viimeistään valitun aikaikkunan alkuun mennessä. Asiakkaalle lähetetään tekstiviestillä noutopisteen lokerokoodi, kun tilaus on viety noutopisteelle. Lokerokoodi on voimassa koko valitun noutoikkunan ajan, ja voimassaoloaika kerrotaan myös tekstiviestissä. Mikäli asiakas ei pääse hakemaan tilaustaan ajoissa, on hän velvollinen ilmoittamaan asiasta asiakaspalveluun ja tiedustelemaan mahdollisuutta noutoajan siirtoon. Mikäli tilausta ei haeta määräajassa, on Prisma Kauppakassilla oikeus viedä tavarat takaisin Prisma Kaari Kannelmäkeen noudettavaksi.

Prisma Olarin noutotilauksissa asiakkaalle lähetetään tekstiviestillä lokerokoodi sekä viimeinen noutoaika kun tilaus on noudettavissa noutopisteeltä.

 

Maksaminen

Tilauksen voi maksaa verkossa etukäteen, toimituksen yhteydessä kuljettajalle tai noudon yhteydessä noutopisteeseen. Fresto Cafeiden sekä Olarin noutopisteille tilatut tilaukset on maksettava tilaushetkellä verkossa. Noudon yhteydessä suoritetusta maksusta peritään kahden (2€) lisämaksu. Lisämaksu näkyy toimitusvahvistuksessa sekä kuitissa omana rivinä.

Toimituksen tai noudon yhteydessä suoritettavan maksun voi suorittaa pankki- tai luottokortilla (myös Visa Electron käy) tai S-ryhmän lahjakortilla. Käteinen raha,  S-Business-kortti, sosiaalitoimiston maksusitoumus tai lounasseteli eivät käy maksuvälineinä.

Verkkomaksaminen on mahdollista vain kotimaisilla Amex-, Diners-, VISA-, Mastercard- ja Visa Electron -korteilla. Maksua ei voi suorittaa verkkopankin kautta. Verkkomaksussa on mahdollista käyttää myös maksukortin debit-ominaisuutta. Asiakas vastaa itse siitä, syöttääkö hän maksuhetkellä credit- vai debit-korttinumeron tilausjärjestelmään. Palvelu saattaa pyytää maksutapahtuman yhteydessä verkkopankkitunnuksilla tehtävää lisätunnistusta.

Verkkomaksussa maksukortille tehdään katevaraus (tilaushetken summa + 15 %). Katevaraus vapautetaan ja lopullinen veloitus tehdään kortille välittömästi keräilyn jälkeen. 15 %:n varaus tehdään, koska tilauksen hinta voi muuttua tilauksen keräilyn ja toimituksen välillä, eikä tilausvaiheessa hyväksyttyä summaa ole mahdollista ylittää. Verkkomaksussa käytössä on S-ryhmän PCI-standardoitu verkkomaksujärjestelmä. Bonus rekisteröidään asiakkaan antamalle kymmennumeroiselle jäsennumerolle, jonka asiakas syöttää tilausvaiheessa järjestelmään.

Yritykset voivat hakea Kauppakassin asiakaspalvelun kautta laskutusasiakkuutta. Laskutusasiakkaiden tilaukset laskutetaan jälkikäteen laskulla. S-Business-kortti ei toistaiseksi käy maksuvälineenä. Eri maksutavat voivat vaikuttaa toimitushintaan.

 

Kuitti

Tilauksesta annetaan aina Prisman kassakuitti, joka vastaa Prisman normaalia kassakuittia. Kuitille on tulostettu ostosten yhteissumma sekä keräily- ja toimitusmaksut. Asiakkaan tulee aina tarkistaa saamansa kuitti sekä toimittujen ostoskassien sisältö.

 

Bonus ja maksutapaetu

Kauppakassin kautta tehdyistä kauppapalveluostoksista, keräilymaksusta ja toimitusmaksusta myönnetään Bonusta ja maksutapaetua. Maksutapaetua myönnetään vain S-Pankin kortilla maksetuista tilauksista. Yritykselle tehdyistä ostoista ei myönnetä Bonusta.

Noutohetkellä maksettavasta tilauksesta Bonus ja maksutapaetu kirjataan asiakkaan esittämän S-Etukortin perusteella. Verkkomaksutilauksissa Bonus kirjautuu asiakkaan kymmennumeroisen jäsennumeron perusteella, joka asiakkaan tulee ilmoittaa tilaushetkellä.

Yksityislaskutusasiakkaille Bonus kirjautuu, kun asiakas ilmoittaa kymmennumeroisen jäsennumeronsa tai S-Etukorttinsa korttinumeron laskutussopimuksen solmimisen yhteydessä.

 

Tilauksesta lähetettävät viestit

Tilauksen tekemisen jälkeen tilaajan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen lähetetään tilausvahvistus. Viestin liitteenä on tilausvahvistus myös helppolukuisena pdf-tiedostona. Asiakkaan tulee tarkistaa, että tilausvahvistuksella olevat tuotteet vastaavat tehtyä tilausta. Mikäli tilausvahvistuksessa on virheitä tai puutteita, tulee asiakkaan olla välittömästi yhteydessä asiakaspalveluun tai korjata tilaus itse Foodie-palvelussa. Puhelintilauksissa ilmenneet virheet tai puutteet selvitetään, kun asiakas ottaa yhteyttä asiakaspalveluun.

Tilauksen keräilyn valmistuttua asiakkaalle lähetetään sähköpostillakeräilyvahvistus, jossa näkyvät tilaukseen kerätyt tuotteet ja tilauksen todellinen loppusumma. Mikäli tilaukseen on jouduttu tekemään muutoksia, näkyy keräilyvahvistuksessa myös tieto tuotteen loppumisesta, kappalemäärän muuttumisesta tai tuotteen korvaamisesta.

Fresto Cafeiden noutotilauksissa lähetetään tekstiviesti-ilmoitus tilauksessa ilmoitettuun puhelimeen kun tilaus on noudettavissa.

Prisma Olarin noutotilauksissa lähetetään erillinen tekstiviesti -ilmoitus tilauksessa ilmoitettuun puhelimeen, viestissä on lokerokoodi sekä koodin viimeinen voimassaoloaika.

 

Tuotteiden korvaamisperiaatteet

Toisinaan on mahdollista, että tilattu tuote on myymälästä tilapäisesti loppu. Tällaisia tilanteita varten on tilausvaiheen ostoskoriyhteenvedossa mahdollista hyväksyä puuttuvan tuotteen korvaaminen vastaavalla tuotteella. Korvaavuuden voi määritellä tuotekohtaisesti.

Toimitusehdot hyväksymällä asiakas hyväksyy myös Kauppakassin määrittelemät tuotteiden korvaamisperiaatteet. Korvaava tuote pyritään valitsemaan siten, että se vastaa alkuperäistä tuotetta mahdollisimman hyvin määrältään, laadultaan ja hinnaltaan. Mikäli korvaaminen on sallittu, pyritään keräilyssä aina korvaamaan loppunut tuote.

Keräilyssä noudatetaan ensisijaisesti seuraavia yleisiä korvaamisperiaatteita:

1) Laktoositon korvataan laktoosittomalla.

2) Hyla korvataan hylalla tai laktoosittomalla.

3) Gluteeniton korvataan gluteenittomalla.

4) Luomu korvataan luomulla.

5) Sokeriton korvataan sokerittomalla.

6) Kevyt- tai light-tuote korvataan kevyellä tai lightilla.

7) Kotimainen korvataan kotimaisella.

8) Tuote korvataan samanmakuisella tuotteella.

 

Reklamaatiot

Tilauksiin liittyvät reklamaatiot tulee mahdollisen virheen selvittämiseksi tehdä Kauppakassin asiakaspalveluun johonkin kohdassa Yhteystiedot mainituista yhteydenottokanavista. Reklamaatiot suositellaan tehtävän viimeistään kaksi päivää toimituksen tai noudon jälkeen. Elintarvikkeiden osalta tuotteiden käyttöaika voi olla hyvin lyhyt jolloin nopea yhteydenotto asiakaspalveluun helpottaa virheen selvittämistä. Kaikki reklamaatiot tulee osoittaa suoraan Kauppakassin asiakaspalvelulle, ei kuljettajalle tai noutopisteen henkilökunnalle. Asiakkaan ollessa kuluttajansuojalaissa tarkoitettu kuluttaja, sovelletaan kuluttajansuojalan 5 luvun kuluttajankauppaa koskevia säännöksiä vaaranvastuun siirtymisestä, virheilmoituksesta, ja viivästyksen ja virheen seuraamuksista

Mahdollisiin asiakkaan ja Prisma Kauppakassin välisiin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia. Kuluttajariitalautakunta voi ratkaista kulutushyödykkeitä koskevia riitoja, joissa ostajana on kuluttaja, antamalla suosituksia. Viime kädessä kauppasopimusta tai tilaus- ja toimitusehtoja koskevat erimielisyydet ratkaistaan suomalaisessa tuomioistuimessa.

Jos Sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi Osapuolten välisillä neuvotteluilla, Sinä voit saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn Sinun tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Henkilötiedot ja niiden käyttö

Prisma Kauppakassi -palvelua käyttävien asiakkaiden henkilötiedot kerätään ja tallennetaan Digital Foodie Oy:n ylläpitämään asiakasrekisteriin. Henkilötietojen käyttöä koskeva rekisteriseloste on nähtävissä Foodien internet-sivuilla. Rekisteröitymällä asiakas antaa suostumuksensa henkilötietojensa käsittelyyn yksityisyydensuojapolitiikan mukaisesti.

S-ryhmän asiakasomistaja- ja asiakasrekisterissä ylläpidetään osuuskauppojen jäsenrekisteriä. Tarkemmat tiedot S-ryhmän asiakasomistaja- ja asiakasrekisteristä ovat osoitteessa http://www.s-kanava.fi/web/vk/s-kanavan-rekisteriseloste.

Puhelintilaajille on käytössä oma puhelintilaajien asiakasrekisteri joustavan asiakaspalvelun takaamiseksi. Puhelintilaajien asiakasrekisterin rekisteriseloste on luettavissa Foodien Internet-sivuilla.

 

Vastuunrajoitus

Prisma Kauppakassin käyttäjä vastaa kaikesta käyttäjätunnuksellaan sekä salasanallaan tapahtuvasta käytöstä sekä siitä, että käyttö on näiden toimitusehtojen mukaista. Käyttäjä on vastuussa salasanan salassapidosta.
Prisma Kauppakassi ei vastaa vahingoista, jotka aiheutuvat asiakkaalle palvelun käytön yhteydessä esimerkiksi sen johdosta, ettei palvelu ole käytettävissä, eikä Prisma Kauppakassi anna vakuutusta siitä, ettei palvelun toiminnassa ilmene keskeytyksiä tai virheitä. Prisma Kauppakassi ei vastaa ylivoimaisen esteen (Force majeure) aiheuttamista viivästymisistä.

Prisma Kauppakassi varaa mahdollisuuden kieltäytyä toimituksista. Tällainen tilanne voi syntyä esimerkiksi, jos toimitus estyy toistuvasti asiakkaasta johtuvasta syystä, jos asiakas käyttää palvelua väärin tai jos yritysasiakkaan laskutusasiakkuutta ei ole hyväksytty.

Näillä ehdoilla ei rajoiteta sellaista vastuuta, jota ei pakottavan kuluttajansuojalainsäädännön nojalla voida sulkea pois eikä rajoittaa.

 

Palveluntarjoajan viralliset tiedot

HOK-Elanto Liiketoiminta Oy 
Y-tunnus: 1837957-3 
Käyntiosoite: Kaupintie 14, 00440 Helsinki 
Postiosoite: PL 53, 00441 Helsinki

 

Yhteystiedot

Internet-sivut: www.prisma.fi/kauppakassi

Puhelin: 010 76 60216*

Sähköposti: prisma.kauppakassi(at)sok.fi

Chat: Sivuston oikeassa laidassa osoitteessa www.prisma.fi/kauppakassi.

Twitter: @Kauppakassi_fi

WhatsApp: 046 922 6980. Lisää numero puhelimesi yhteystietoihin ja lähetä meille viesti.

 

Asiakaspalvelu on avoinna maanantaista perjantaihin kello 8–18. Muina aikoina toimituspäivystys palvelee akuutteihin saman päivän tilauksiin liittyvissä asioissa. Toimituspäivystys on avoinna maanantaista perjantaihin kello 18–21 ja lauantaisin kello 9–16.

 

*Puhelun ajantasaiset minuutti- ja puhelukohtaiset veloitukset ovat saatavilla osoitteessa http://www.hok-elanto.fi/yrityksesta/yhteystiedot/. Kauppakassin asiakaspalveluun soitetut puhelut nauhoitetaan laadun ja toimeksiantojen varmistamiseksi.