S-market Kauppakassi Myllykeskus tilaus- ja toimitusehdot

Yleistä

Kauppakassi on Etelä-Karjalan Osuuskaupan ruoan verkkopalvelu. Palvelusta vastaa Etelä-Karjalan Osuuskauppa ja palvelu on tuotettu yhdessä Digital Foodie Oy:n kanssa

Asiakkaat

Asiakkaan tulee olla täysi-ikäinen ja täysivaltainen luonnollinen henkilö. Asiakas vastaa S-Market Kauppakassille antamiensa tietojen oikeellisuudesta sekä käyttäjätunnuksen ja salasanan käytöstä ja säilytyksestä. Myös yritykset voivat tilata Kauppakassista.

Noudatamme myynnissä samoja tuotteiden osto määrärajoituksia kuin myymälässä. Asiakkaan tulee noutaa tuotteet valitun aikaikkunan puitteissa. Väärinkäytösten ilmetessä asiakkaalle ei jatkossa kerätä tuotteita tai häntä veloitetaan turhista keräilyistä.

Rekisteröityminen

Tilataksesi sinun kannattaa rekisteröityä. Rekisteröityminen on suositeltavaa, sillä silloin sinun ei seuraavalla kerralla tarvitse erikseen syöttää järjestelmään omia tietojasi ja samalla myös suojaat omia henkilötietojasi verkossa. Rekisteröitynyt asiakas saa muita monipuolisemmat palvelut. Rekisteröityneen asiakkaan palveluihin kuuluu esim. tilausten muokkaaminen.

Kauppakassilla on oikeus evätä rekisteröityminen ja tarvittaessa sulkea asiakkaan käyttäjätunnus oman harkintansa mukaan.

Aukioloajat

Kauppakassin nettipalvelu on aina auki. Noutopiste S-Market Myllykeskuksessa palvelee maanantaista perjantaihin 10-20 ja lauantaisin 10-17. Katso tarkemmat toimitusajat kohdasta ”Toimitusajat”.

Noutoajat

Verkkokauppa kertoo tilatessasi tarkat vaihtoehdot tilausten jättämisen aikataululle, keräiltyjen ostosten noutoajalle sekä toimituksen hinnalle. Toimitusmaksuista tarkemmin kohdassa “Toimitus- ja keräilymaksut”.

Jokaiselle noutoikkunalle on määritelty maksimikapasiteetti, joten on mahdollista että toimitusikkuna sulkeutuu jo aikaisemmin. Voit varmistaa toimituksen jättämällä tilauksen sisään mahdollisimman aikaisin. Tilauksen sisältöä voit muokata siihen saakka, kunnes se on otettu keräilyyn.

Kun tuotteet on kerätty, saat sähköpostitse keräysvahvistuksen keräilystä. Noudettavat tuotteet maksetaan verkkomaksulla tilauksen teon yhteydessä.

Tuotteet

Kauppakassin tuotevalikoima on S-Market Myllykeskuksen päivittäistavaravalikoima sekä rajattu valikoima käyttötavaraa. Tupakkatuotteet ja nikotiinituotteet eivät ole valikoimassa.

Tuotehinnat

Kaikkien tuotteiden hinnat ovat S-Market Myllykeskuksen normaaleja hintoja. Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron. Hinnat päivitetään aina, kun muutoksia S-Marketin tuotehinnastossa tapahtuu. Joskus on mahdollista, että jos olet tehnyt tilauksen edellisenä päivänä, on jonkun tuotteen hinta saattanut muuttua.

Hintamuutokset ovat kuitenkin aina hyvin pieniä. Muutoksia tapahtuu erityisesti hedelmien ja vihannesten hinnoissa, sillä kyseiset tuotteet ovat sesonkiherkkiä. Asiakkaan maksama hinta on keräilypäivän hinta.

Keräilymaksu

Keräilymaksu määräytyy noutoikkunaa valitessa. Kaikki keräilymaksut sisältävät arvonlisäveron. Keräilymaksu on esitetty tilauksen yhteenveto sivulla. Keräilymaksusta saa Bonusta.

Keräilymaksut voivat vaihdella sen mukaan, milloin tilaus on jätetty. Valittu noutopäivä ja noutoaika vaikuttavat keräilymaksun suuruuteen. Tarkan voimassa olevan toimitusmaksun näet järjestelmästä, kun olet tekemässä tilausta. Eekoo pidättää itsellään oikeuden muuttaa keräilyn hinnoittelua.

Ostoskassi

Tilaamasi tuotteet pakataan muovikasseihin. Tilaukseesi lisätään automaattisesti yksi muovikassi. Riippumatta siitä, kuinka moneen kassiin kauppa on ostoksesi pakannut, sinulta laskutetaan vain yksi kassi. S-Market Kauppakassi ei toimita tilauksia paperikasseissa, sillä ne eivät kestä säilytystä kylmätiloissa. S-Market Kauppakassi ei myöskään toimita tuotteita erillisissä laatikoissa.

Tilaaminen

Ruoan verkkokaupan tilaaminen tehdään osoitteessa www.foodie.fi

 

Tilauksen muokkaaminen

Voit muokata jätettyä tilausta aina siihen saakka kunnes se otetaan myymälässä keräilyyn. Tilauksen muokkaaminen edellyttää, että olet rekisteröitynyt Foodien käyttäjä. Muutoksia voi tehdä sekä tuotteiden sisältöön että toimitusaikaan. Voit myös peruuttaa tilauksen, jos sitä ei vielä ole kerätty. Voit seurata tilauksen tilaa Foodie –palvelussa joko verkossa tai  mobiilisti Foodie sovelluksen kautta. Jos tilaus on kerätty, ei sen muokkaaminen ole enää mahdollista. Keräyksen jälkeen lähetämme sähköpostilla tarkan sisällön keräilystä (mm. korvatut tai loppuneet tuotteet).

 

Tilauksen peruminen

Voit peruuttaa tekemäsi tilauksen vapaasti ja kuluitta, jos tilauksen keräilyä ei ole vielä aloitettu. Peruutuksen voit tehdä rekisteröityneenä asiakkaana Foodie–palvelussa. Mikäli tilaus on jo ehditty keräämään, ei peruuttaminen ole enää mahdollista. Jos kuitenkin haluat vielä tässä vaiheessa perua tilauksen, veloitamme kuitilla olevan keräilymaksun tehdystä työstä. Veloitus lähetetään laskulla asiakkaalle.

 

Maksaminen

Tilaamasi tuotteet voit maksaa kätevästi tilauksen yhteydessä verkossa. Verkkomaksussa maksukortille tehdään katevaraus (tilaushetken summa + 15 %). Katevaraus vapautetaan ja lopullinen veloitus tehdään kortille välittömästi keräilyn jälkeen. 15 %:n varaus tehdään, koska tilauksen hinta voi muuttua tilauksen keräilyn ja toimituksen välillä, eikä tilausvaiheessa hyväksyttyä summaa ole mahdollista ylittää. Verkkomaksussa käytössä on S-ryhmän PCI-standardoitu verkkomaksujärjestelmä. Bonus rekisteröidään asiakkaan antamalle kymmennumeroiselle jäsennumerolle, jonka asiakas syöttää tilausvaiheessa järjestelmään.

Noutoasiakkaat maksavat tuotteet etukäteen verkossa.

Punnittavat tuotteet

Jotkut tuotteet punnitaan kaupassa ja hinta määräytyy painon mukaisesti. Tällaisia tuotteita ovat hedelmät, vihannekset, palvelutuotteet, irtomyynnissä olevat leipomotuotteet, juustot jne. Verkkokaupassa tällaiset tuotteet tilataan kappaleittain ja tuotteen osalta on ilmoitettu kilohinta sekä arvioitu kappalehinta painoon perustuen. Ostoskoriin siis siirtyy tällaisten tuotteiden osalta arviohinta, ja lopullinen hinta määräytyy vasta kaupassa keräilyn ja punnituksen yhteydessä. Hedelmissä ja vihanneksissa arviohinta on laskettu niin, että todellinen hinta on usein hieman alhaisempi.

Tilausvahvistus

Kun olet tehnyt tilauksen, saat hetken kuluttua sähköpostiisi tilausvahvistuksen. Sähköpostin liitteenä on tilausvahvistus myös helppolukuisena pdf-tiedostona. Tarkistathan, että tilauksesi on kaikilta osin juuri sellainen kuin tarkoitit sen olevan. Kun tilauksesi on kerätty, sinulle lähetetään keräysvahvistusviesti. Siinä näet jouduttiinko tuotteita korvaamaan tai määriä muuttamaan. Lisäksi keräysvahvistuksessa on tieto tilauksen lopullisesta hinnasta.

Kuitti

Tilauksesta annetaan aina S-Marketin kassakuitti, joka vastaa S-Marketin normaalia kassakuittia. Kuitille on tulostettu ostosten yhteissumma sekä keräily- ja toimitusmaksut. Asiakkaan tulee aina tarkistaa saamansa kuitti sekä toimittujen ostoskassien sisältö.

Bonus

Kauppakassin kautta tehdyistä kauppapalveluostoksista ja keräilymaksusta myönnetään Bonusta asiakasomistajille. Verkkomaksua käytettäessä bonuksen saamiseksi täytyy asiakkaan syöttää huolellisesti osuuskaupan 10-numeroinen jäsennumero.

Tuotteiden korvaamisperiaatteet

Toisinaan on mahdollista, että tilattu tuote on myymälästä tilapäisesti loppu. Tällaisia tilanteita varten on tilausvaiheen ostoskoriyhteenvedossa mahdollista hyväksyä puuttuvan tuotteen korvaaminen vastaavalla tuotteella. Korvaavuuden voi määritellä tuotekohtaisesti.

Toimitusehdot hyväksymällä asiakas hyväksyy myös Kauppakassin määrittelemät tuotteiden korvaamisperiaatteet. Korvaava tuote pyritään valitsemaan siten, että se vastaa alkuperäistä tuotetta mahdollisimman hyvin määrältään, laadultaan ja hinnaltaan. Mikäli korvaaminen on sallittu, pyritään keräilyssä aina korvaamaan loppunut tuote.

Keräilyssä noudatetaan ensisijaisesti seuraavia yleisiä korvaamisperiaatteita:

1) Laktoositon korvataan laktoosittomalla.

2) Hyla korvataan hylalla tai laktoosittomalla.

3) Gluteeniton korvataan gluteenittomalla.

4) Luomu korvataan luomulla.

5) Sokeriton korvataan sokerittomalla.

6) Kevyt- tai light-tuote korvataan kevyellä tai lightilla.

7) Kotimainen korvataan kotimaisella.

8) Tuote korvataan samanmakuisella tuotteella.

Reklamaatiot
Tilausvahvistuksessa ilmoitetaan tilatut tuotteet ja tilaajan vahvistama noutoaika noutopisteestä. Heti keräilyn jälkeen ilmoitamme sähköpostilla tilauksen tarkan sisällön (mm. korvatut tai loppuneet tuotteet). Tilauksiin liittyvät reklamaatiot tulee tehdä Etelä-Karjalan Osuuskaupan S-Market Myllykeskuksen Kauppakassin asiakaspalveluun heti noutotilanteessa tai viipymättä sähköpostilla osoitteeseen kauppakassi.myllykeskus@sok.fi. Kaikki reklamaatiot tulee tehdä kahden päivän kuluessa toimituksesta S-Market Myllykeskuksen Kauppakassin asiakaspalveluun.

S-Market Myllykeskuksen Kauppakassi sitoutuu keräilemään tilaukset ilmoitetussa ajassa ja sellaisina kuin ne on tilattu, kohdassa Vastuurajoitukset mainituin rajoituksin. Jos tilauksessa on epäselvyyttä, otamme yhteyttä tilaajaan. Jos toimituksessa tai tuotteessa on kuitenkin vikaa, niin pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Mahdollisiin Asiakkaan ja S-Market Kauppakassin välisiin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia. Kuluttajariitalautakunta voi ratkaista kulutushyödykkeitä koskevia riitoja, joissa ostajana on kuluttaja, antamalla suosituksia. Viime kädessä kauppasopimusta tai tilaus- ja toimitusehtoja koskevat erimielisyydet ratkaistaan suomalaisessa tuomioistuimessa.

Henkilötietojen käyttö

S-Market Kauppakassipalvelua käyttävien asiakkaiden henkilötiedot kerätään ja tallennetaan Digital Foodie Oy:n ylläpitämään asiakasrekisteriin. Henkilötietojen käyttöä koskeva rekisteriseloste on nähtävissä https://www.foodie.fi/blog/page/rekisteriseloste. Rekisteröitymällä asiakas antaa suostumuksensa henkilötietojensa käsittelyyn yksityisyydensuojapolitiikan mukaisesti https://www.foodie.fi/blog/page/yksityisyyden-suoja.  

S-ryhmän asiakasomistaja- ja asiakasrekisterissä ylläpidetään osuuskauppojen jäsenrekisteriä. Tarkemmat tiedot S-ryhmän asiakasomistaja- ja asiakasrekisteristä löydät https://www.s-kanava.fi/web/s/tietosuojaseloste.

Vastuunrajoitukset

S-Market Kauppakassin käyttäjä vastaa kaikesta käyttäjätunnuksellaan sekä salasanallaan tapahtuvasta käytöstä sekä siitä, että käyttö on näiden toimitusehtojen mukaista. Käyttäjä on vastuussa salasanan salassapidosta.

S-Market Kauppakassi ei vastaa vahingoista, jotka aiheutuvat asiakkaalle palvelun käytön yhteydessä esim. sen johdosta, ettei palvelu ole käytettävissä, eikä S-Market Kauppakassi anna vakuutusta siitä, ettei palvelun toiminnassa ilmene keskeytyksiä tai virheitä. S-Market Kauppakassi ei vastaa ylivoimaisen esteen (Force majeure) aiheuttamista viivästymisistä.

Näillä ehdoilla ei rajoiteta sellaista vastuuta, jota ei pakottavan kuluttajansuojalainsäädännön nojalla voida sulkea pois eikä rajoittaa.