Ajankohtaista tietoa Koronaviruksesta

Päivitetty 18.5. klo 11:30

Kiinassa käynnistyi alkuvuonna uuden koronaviruksen aiheuttama COVID-19-tartuntatautiepidemia. Tästä uutisesta löydät ajantasaisen tiedon asiasta S-ryhmän ruoan verkkokauppojen osalta.

Koronavirusepidemia on nostanut ruoan verkkokaupan ja kotiinkuljetuksen kysyntää voimakkaasti eri puolilla Suomea, ja myös S-ryhmän ruoan verkkokaupassa Foodie.fi:ssä on ollut ruuhkaa erityisesti suuremmilla paikkakunnilla. 

Olemme vastanneet kysynnän kasvuun lisäämällä ruoan verkkokaupan keräilijöiden määrää myymälöissämme sekä avaamalla uusia ruoan verkkokaupan myymälöitä nopeutetulla aikataululla. Ajantasaisen listan ruoan verkkokaupan myymälöistä löydät Foodie.fi:stä.

Ruoan verkkokaupan kapasiteetti on noussut tekemiemme toimenpiteiden ansiosta huomattavasti. Toimitusaikoja on jo paremmin saatavilla muutaman päivän varoitusajalla. Pääkaupunkiseudulla, Turussa ja Tampereella palvelee Foodie.fi:n lisäksi myös Food Market Herkun verkkokauppa.

Lisäksi monet myymälät eri puolilla Suomea ovat alkaneet vastaanottaa tilauksia verkkokaupan lisäksi myös sähköpostin ja puhelimen välityksellä. Löydät päivittyvän listan sähköposti- ja puhelintilauksia vastaanottavista myymälöistä tästä.

Yksittäisiä tuotepuutteita saattaa vallitsevan tilanteen vuoksi esiintyä normaalia enemmän. Hyllysaldot eivät päivity Foodieen automaattisesti, minkä vuoksi on mahdollista, että verkkokaupassa näkyvä tuote saattaa olla myymälästä loppu.

Tilausten tekeminen:

– Hyödynnä mahdollisuutta jättää tuote- ja tilauskohtaisia ohjeita kerääjille. Näin varmistat, että osaamme korvata mahdolliset tuotepuutteet sinulle mieleisillä tuotteilla. Suosittelemme korvausluvan antamista kaikille tuotteille, joiden osalta myös esimerkiksi toisen brändin vastaava tuote vastaa tarpeeseen.

– Tilauksen voi tehdä korkeintaan 7 päivän päähän, mikäli myymälässä on maksutapana ainoastaan verkkomaksu. Niissä myymälöissä, joissa on vaihtoehtona maksu toimituksen yhteydessä, tilauksen voi tehdä myös tätä myöhäisempään ajankohtaan.

Tilausten muokkaaminen:

– Osassa myymälöistä on alettu keräillä tilauksia myös öisin koronavirusepidemian aiheuttaman kysynnän kasvun vuoksi. Tällä on vaikutusta tilausten muokkausmahdollisuuksiin, sillä tilausta ei pysty muokkaamaan enää sen jälkeen, kun se on otettu keräilyyn. Aiemmin, kun tilauksia on keräilty vain päiväsaikaan, muokkaaminen on ollut mahdollista toimituspäivän aamuun asti.

– Suosittelemme tekemään mahdolliset muokkaukset tilaukseen viimeistään edellisenä iltana ennen toimituspäivää (klo 20 mennessä), jotta ne ehtivät varmasti ajoissa ennen keräilyn alkamista.

Tilausten toimittaminen:

Kuljettajamme toimivat ovella seuraavasti:

– Tuomme ostoksesi oven taakse ja soitamme ovikelloa.
– Kuljettajamme astuu muutaman askeleen taaksepäin ja odottaa, että vastaanotat tilauksesi.
– Jos olet karanteenissa, sairanaana tai haluat välttää kontaktin kuljettajan kanssa, pyydä tilauksen viestikentässä jättämään tilaus oven taakse. Näin kuljettajamme on sinuun etukäteen yhteydessä ja sopii toimituksen jättämisestä.
– Jätämme tilauksen oven taakse ja olemme sinuun tarvittaessa etukäteen yhteydessä. Tehdään yhdessä kaikkemme estääksemme tartuntojen lisääntymisen.

– Suosittelemme, että maksat tilauksesi tilaushetkellä verkossa Foodie.fi:ssä. Näin pystymme vähentämään yhdessä ovella tapahtuvien kontaktien määrää.

Tilausten noutaminen:

–  Huomioithan, että tilauksesi on noudettavissa vasta sen jälkeen, kun saat kuittauksen tekstiviestillä, että tilaus on noudettavissa.
– Huomioithan, että pahvilaatikoiden palauttaminen kuljetuksen yhteydessä ei ole mahdollista vallitsevan tilanteen johdosta.

 

Huolehdimme keräilyssä sekä kuljetuksessa hyvästä käsihygieniasta tilauksen jokaisessa vaiheessa. Henkilökunnallamme on käytössä käsidesinfiointiaineita sekä hanskoja. Työskentelemme vain terveenä. Lisätietoa S-Ryhmän toimenpiteistä löydät täältä. 

 

Voit aina olla yhteydessä asiakaspalveluumme. 

Puhelin: 0942450450 
Sähköposti: asiakaspalvelu.prisma@sok.fi, asiakaspalvelu.alepa@sok.fi tai asiakaspalvelu.s-market@sok.fi
Foodie.fi:n chatin löydät sivun oikeasta reunasta.

 

Kiitos, että olet asiakkaamme. Tervetuloa ostoksille!

 

Ajantasaista tietoa löydät THL:n sivuilta 

Tietoa koronaviruksen vaikutuksista S-ryhmään on koottu S-ryhmän sivuille.