Millainen on hyvä korvaava tuote?

Saamme paljon hyvää ja rakentavaa palautetta tuotteiden korvaamisesta tilausten keräilyn yhteydessä. Yritämme toteuttaa korvaamisen mahdollisimman järkevästi, mutta jokaisen kohdalla lopputulos ei välttämättä ole aina mieluinen. Kerromme tässä kirjoituksessa hieman tarkemmin korvaamiseen liittyvistä asioista ja avaamme keskustelua siitä, miten saisimme korvaavan tuotteen vastaamaan mahdollisimman hyvin toiveitanne.

Haluamme kehittää palveluamme myös korvaamisen osalta, mikä onnistuu parhaiten olemalla avoin ja kuuntelemalla asiakkaita eli teitä. Kuulisimme mielellämme ajatuksianne asiasta laatimamme korvauskyselyn kautta.

 

Korvaavan tuotteen peruspilarit: laatu ja määrä

Tilauksen keräilyn yhteydessä saattaa joskus käydä niin, että tilaamaasi tuotetta ei ole saatavilla. Tällaisissa tapauksissa pyrimme korvaamaan tuotteen ensisijaisesti laadultaan, määrältään ja hinnaltaan mahdollisimman hyvin alkuperäistä vastaavalla tuotteella. Lisäksi noudatamme muutamia yleisiä korvaamiskäytäntöjä. Korvaamme tuotteet vain, jos olet erikseen antanut tähän luvan.

Laatu ja määrä ovat kolmesta peruskriteeristämme ensisijaisia: jos tilaamastasi tuotteesta on saatavilla täysin vastaava mutta hieman kalliimpi tuote, keräämme sitä tilaamasi määrän tilaukseen. Näin saat pienellä hintamuutoksella tilaukseen oikean määrän tuotteita, jotka ovat laadultaan alkuperäistä vastaavia.

 

Emme halua jättää sinua kokonaan ilman tuotetta

Pyrimme aina keräämään alkuperäisen tuotteen tilalle jonkin korvaavan tuotteen. Palvelumme tarkoitus on helpottaa kaupassakäyntiä, eikä se helpotu, jos tilauksen vastaanottamisen jälkeen on lähdettävä uudelleen kauppaan. Tämän vuoksi tulkitsemme yleisiä korvauskäytänteitä tarvittaessa väljästi: jos vaikkapa luomuporkkanaa ei ole saatavilla, laitamme mieluummin tilalle tavallista porkkanaa, ettet jäisi kokonaan ilman tuotetta.

 

Millainen on hyvä korvaava tuote?

Tuotteen korvaaminen ei ole aivan yksikertaista, sillä sopivasta korvaavasta tuotteesta on luonnollisesti yhtä monta mielipidettä kuin on asiakastakin. Yhdelle sopii loppuneen kevytmaidon tilalle toisen valmistajan kevytmaito, kun toiselle taas ei. Joku haluaa ehdottomasti kotimaisen tilalle toisen kotimaisen tuotteen, kun taas joku kelpuuttaa hätätapauksessa myös vastaavan ulkomaalaisen. Juuri tästä syystä noudatamme korvaamisen yleisiä periaatteita ja kerromme niistä avoimesti.

Pyrimme aina soittamaan sinulle keräilystä, jos vaikkapa korvaamisen osalta tulee jotakin tarkempaa kysyttävää. Keräilemme kuitenkin monia tilauksia samanaikaisesti, joten palvelun nopeuttamiseksi korvaamme helpommat tapaukset yleisten ohjeidemme mukaisesti.

 

Voit antaa meille toiveita korvaamiseen

Otamme mielellämme vastaan lisätoiveita niiden tuotteiden osalta, joiden korvaamisen olet sallinut. Huomioimme toiveesi mahdollisuuksien mukaan. Voit antaa tarkentavan ohjeen – esimerkiksi kieltää luomun korvaamisen muulla kuin luomulla – kirjoittamalla viestin tilauksen loppuvaiheessa Viesti keräilijälle -kenttään. Tällöin voimme poiketa yleisistä ohjeistamme emmekä korvaa tuotetta, jos luomua ei ole saatavilla.

Toivomme, että pidät viestisi mahdollisimman lyhyinä ja selkeinä! Yksittäistä tuotetta koskevan toiveen tai pyynnön voimme useimmiten toteuttaa, mutta lukuisten eritysjärjestelyjen osalta pyydämme ottamaan yhteyttä ja sopimaan niistä erikseen asiakaspalvelun kanssa.

 

Miten voisimme parantaa?

Toivomme, että tämä kirjoitus on selkeyttänyt korvaamiskäytäntöjämme ja korvaamiseen liittyviä kysymyksiä. Tärkein kysymys kuitenkin kuuluu: Mitä mieltä sinä olet? Mitkä asiat ovat sinulle ensisijaisen tärkeitä tuotteiden korvaamisessa? Kerro meille kyselyn kautta, miten korvaaminen saataisiin entistä sujuvammaksi!

 

 

Mukavia ostoshetkiä toivottelee

 

Kauppakassin väki

 

010 76 60214 (0,088 € / min)

Palautelinkki Alepa Kauppakassille

010 76 60216 (0,088 € / min)

Palautelinkki Prisma Kauppakassille

Twitter: @Kauppakassi_fi

Chat sivuston oikeassa laidassa