Ensitilaajan ohjeet

 

1. Luo S-tunnus tai kirjaudu aikaisemmalla tunnuksellasi.

Voit tehdä tilauksen myös kirjautumatta, mutta kirjautumalla voit myöhemmin muokata tilaustasi ja saat muita hyödyllisiä ominaisuuksia käyttöösi. Lisäksi näin saat asiakasomistajana verkko-ostoistasi Bonusta.
Sama S-tunnus toimii useissa S-ryhmän digitaalisissa palveluissa, kuten S-kanavalla, prisma.fi -, sokos.fi – ja kodinterra.fi -verkkokaupoissa.
 

Lue lisää kirjautumisesta

 

2. Valitse haluamasi noutopiste tai toimittava myymälä.

Noutotilaukset: Valitse haluamasi myymälä/noutopiste täältä.

Kotiinkuljetukset: Tarkista ensin, mikä myymälä toimittaa haluamaasi osoitteeseen. Voit tarkistaa tämän valitsemalla etusivulta yläreunasta ”TILAUKSET” (pienillä päätelaitteilla kellon kuvake).

Lue lisää oikean myymälän valitsemisesta

 

3. Valitse sinulle sopivin toimitusaika.


Myymälän valinnan jälkeen tarkista, löytyykö myymälästä sinulle sopiva toimitusaika. Voit tarkistaa tämän helpoiten valitsemalla etusivulta yläreunasta ”TILAUKSET” (pienillä päätelaitteilla kellon kuvake).

Kirjautuneena käyttäjänä voit myös tehdä tilauksen yhdellä tuotteella (esim. banaanilla) ja muokata tilausta myöhemmin. Näin varmistat, että haluamasi toimitusaika on varattu juuri sinulle, vaikka et ehtisikään tehdä kaikkia ostoksia yhdellä kertaa.

Tilauksen voi tehdä korkeintaan 7 päivän päähän, mikäli myymälässä on maksutapana ainoastaan verkkomaksu. Niissä myymälöissä, joissa on vaihtoehtona maksu toimituksen yhteydessä, tilauksen voi tehdä myös tätä myöhäisempään ajankohtaan. 

Uudet tilausikkunat aukeavat aina seitsemän päivää aikaisemmin aamuyöllä, mikäli teet tilauksia webissä tai iOs -laitteella. Android-sovelluksella tilausikkunat avautuvat aina tasan 7 päivää etukäteen valitun aikaikkunan alkaessa. 

Lue lisää vapaan toimitusajan tarkastamisesta ja varaamisesta

 

4. Tee tilaus. Jos lähetät tilauksen kirjautuneena, niin voit muokata sitä keräilyn aloitukseen saakka.


Poimi tuotteet ostoskoriin ja saata tilaus loppuun. Älykäs ostoslista auttaa löytämään ne tuotteet, joita ostat normaalisti myymälästäkin.

Tilausta tehdessäsi voit jättää ohjeita kerääjille ja kuljettajille ja antaa luvan, saako tuotteen korvata, mikäli se on päässyt loppumaan. Hyödynnä tuotekohtaisia kommentteja kertoaksesi, millä tuotteilla voimme korvata mahdolliset tuotepuutteet.

Viimeistele tilaus syöttämällä maksukortin tiedot. Lopullinen hinta määräytyy vasta keräilyn päätyttyä ja voi olla korkeampi johtuen suostumuksellasi tehdyistä tuotekorvauksista ja punnittavien tuotteiden hinnan täsmentymisestä. Emme halua, emmekä voi tehdä lisäveloituksia kortillesi, joten teemme jo tilausvaiheessa hieman suuremman katevarauksen (+15%), minkä oikaisemme keräilyn päätteeksi aina oikeaksi, kun tarkka summa on selvinnyt.

Kirjautuneena voit muokata tilausta aina siihen saakka, kunnes se otetaan keräilyyn. Tuoreuden takaamiseksi tuotteet keräillään pääsääntöisesti toimituspäivänä aikaisin aamulla, usein klo 6:00 alkaen. Huomioithan, että tällä hetkellä osassa myymälöistä keräily voi alkaa jo yöllä, joten pyrithän muokkaamaan tilauksesi klo 20 mennessä valmiiksi.

 

Lue lisää maksutavoista
Lue lisää palvelun hinnoittelusta

Lue lisää tilauksen muokkaamisesta

 

5. Rentoudu ja odota lisäinfoa toimituksesta

Saat jokaisesta tekemästäsi tilauksesta tilausvahvistuksen ja keräysvahvistuksen, joissa on tarkempaa tietoa tilauksestasi.

Noutotilauksista lähetämme vahvistustekstiviestin, jossa on ohjeet noutoa varten. Odotathan tekstiviestiä, ennen kuin lähdet noutamaan tilaustasi.

Lue lisää tilauksen hakemisesta noutolokerikosta

 

Lisää kysyttävää?

Tuki-osio