Aloita tilauksen tekeminen etusivulta Tilaukset-kohdasta ja valitse “Haluan tilata ruokaostokset kotiinkuljetettuna”. Syötä ensin osoitetietosi, minkä jälkeen näet kotiisi toimittavat myymälät. Valitse haluamasi myymälä. Listan kaikista kotiinkuljetusta tarjoavista myymälöistä löydät täältä.

Mikäli olet käyttänyt palvelua aiemmin, tarjoaa se automaattisesti samaa myymälää. Jos haluat vaihtaa myymälää, käytä sivun yläreunasta löytyvää hakupalkkia (tarkemmat ohjeet löydät täältä).

Seuraavaksi näet valitsemasi myymälän vapaat toimitusajat. Valitse toimitusikkuna, jolloin haluat vastaanottaa tilauksesi klikkaamalla sitä. Toimitusikkuna pysyy sinulle varattuna tunnin ajan. Varaus purkautuu automaattisesti, jos et tee tilausta loppuun saakka.

Huomioithan, että tilauksen voi tehdä korkeintaan 7 päivän päähän, mikäli myymälässä on maksutapana ainoastaan verkkomaksu. Niissä myymälöissä, joissa on vaihtoehtona maksu toimituksen yhteydessä, tilauksen voi tehdä myös tätä myöhäisempään ajankohtaan.

Lisää ostoskoriin haluamasi tuotteet myymälän valikoimasta. Ohjeet tuotteiden etsimiseen ja ostoslistalle lisäämiseen löydät tarvittaessa täältä.

Kun olet valinnut tuotteet, siirry ostoslistalle klikkaamalla sivun oikeasta yläkulmasta löytyvää ostokori-kuvaketta. Avautuvalla sivulla pääset tarkastelemaan ostoskorisi sisältöä, muokkaamaan tuotteiden tilausmääriä ja valitsemaan, saako tuotteen korvata, mikäli haluamasi tuote on myymälästä loppu. Lisäksi voit jättää keräilijälle tuotekohtaisilla viesteillä tarkempia ohjeita. Tarvittaessa voit vielä lisätä tuotteita listalle valitsemalla ”Ostoslistan täydennys”.

Kun ostoslistasi on valmis, klikkaa Tilaa-painikkeesta viimeistelläksesi tilauksesi. 

Syötä seuraavalla sivulla osoitteesi.

Jos Foodie ei löydä osoitettasi, varmista ensin, että olet varmasti myymälän toimitusalueella. Foodie hakee osoitteet Google Mapsista ja mikäli osoitteessa on Googlella jokin ongelma, se ei mene Foodiesta läpi onnistuneesti. Yleisin syy on, että osoite on niin uusi, ettei sitä löydy vielä kartastosta. 

Jos osoitettasi ei löydy, kokeile syöttää osoite eri kirjoitusasuilla (esim. ruotsiksi, erilaisella tavutuksella tai eri numerolla). Mikäli tämä ei auta, kokeile syöttää osoitekenttään esimerkiksi lähellä sijaitseva isompi katu ja kirjoita oikea toimitusosoite tilauksen lisätietokenttään. Jos mikään lähellä oleva osoite ei toimi, tee tilaus toimitusmyymälän osoitteella ja kirjoita lisätietokenttään oikea toimitusosoite.

Googlen ohjeet, joiden avulla voit pyytää puuttuvan tien lisäämistä karttapalveluun, löydät täältä.

Mikäli saat virhekoodin 400 (osoitetta ei löydy), osoite tulisi syöttää uudelleen profiilissasi, jolloin Foodie hakee osoitteesi perusteella kotiinkuljettavat myymälät uudelleen. Mene omaan profiiliisi klikkaamalla nimeäsi sivun oikeassa yläreunassa ja valitse “Omat tiedot” ja tämän jälkeen “Asiakastiedot”. Osoite syötetään uudestaan kohtaan “Toimituksen tiedot”. Muista tallentaa muutokset, ja tämän jälkeen tilauksen pitäisi lähteä normaalisti.

 

Seuraavalla sivulla valitset toimittavan myymälän – klikkaa samaa myymälää, josta varasit toimitusajan.

Yhteystiedot toimitusta varten -sivulla klikkaa ”olen yksityisasiakas” ja syötä kenttiin nimesi, puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi. Tässä ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen lähetetään tilausvahvistus ja puhelinnumeroasi saatetaan tarvita esimerkiksi kuljetuksen yksityiskohdista sopimiseen tai tarkentaviin kysymyksiin keräilyn aikana. 

Valitse toimitusaika -sivulla näet myymälästä varaamasi toimitusajan värillisellä pohjalla. Taulukon alapuolella olevissa kentissä voit jättää viestit keräilijälle (esim. tieto erityisruokavaliosta) ja kuljettajalle (esim. ovikoodi) sekä syöttää mahdollisen alennuskoodin.

Tilauksen vahvistus -sivulla näet aiemmilla sivuilla syöttämäsi toimituksen tiedot sekä tilauksesi hintaerittelyn (esim. keräily- ja toimitusmaksu). Tarkista tiedot ja klikkaa Lähetä tilaus.

Syötä avautuvalle sivulle pankki- tai luottokorttisi tiedot ja klikkaa Maksa. Maksukortin tietojen syöttämisen jälkeen järjestelmä pyytää sinua vielä tunnistautumaan vahvasti verkkopankkitunnuksilla.

Maksun ja tunnistautumisen jälkeen tilauksesi lähtee myymälään ja palaat automaattisesti Foodien sivuille. Avautuvalla sivulla näet tilausnumerosi. Saat tilausvahvistuksen myös ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen.

 

Jos sinulle tulee tarve muokata tilausta jälkikäteen, löydät muokkausohjeet täältä. Muokataksesi tilausta sinun tulee kirjautua sisään S-tunnuksella. Muokkaaminen on mahdollista siihen saakka, kun tilausta lähdetään keräämään myymälässä. Suosittelemme tekemään muokkaukset hyvissä ajoin (edellisenä iltana klo 20 mennessä), sillä joissakin myymälöissä tilauksia keräillään myös öisin.