Voit muokata tekemääsi tilausta aina siihen saakka, kunnes tilausta lähdetään keräämään. Voit tehdä (ja lähettää) tilauksen haluamallesi päivälle ja toimitusajalle, minkä jälkeen voit vielä kaikessa rauhassa tutkia tuotevalikoimaa ja lisätä tuotteita tilaukseen. Huomaathan, että tilausaikojen viimeiset lähetysajat (Esimerkiksi samana päivänä klo 12 mennessä) koskevat vain uusia tilauksia.

Juhlapyhinä tai muina erittäin suosittuina toimitusaikoina keräily saatetaan poikkeuksellisesti aloittaa jo aikaisemmin, esimerkiksi edellisenä iltana tai yönä. Myös koronaviruksen aiheuttaman poikkeustilanteen aikana moni myymälä on siirtynyt keräämään tilauksia myös öisin. Tämän vuoksi suosittelemme tekemään muokkaukset viimeistään edellisenä iltana klo 20 mennessä.

Mikäli olet tehnyt tilauksen, jonka toimitusaika on yöllä, huomioithan, että tilauksesi keräillään edellisen työpäivän aikana. Tämän vuoksi muokkausten tulisi olla tehtynä jo tätä päivää edeltävänä iltana klo 20.00 mennessä. Esimerkiksi jos tilauksesi toimitusaika on tiistaiyönä klo 00-09, keräily tapahtuu maanantaipäivän aikana, jolloin muutosten pitäisi olla tehtynä su klo 20.00 mennessä.

Tilauksen muokkaaminen onnistuu sekä selainversiossa että Android- ja iOS-sovelluksilla.

Voit muokata jo lähettämääsi tilausta kun olet kirjautunut palveluun:

1. Miten muokkaan tilauksen tuotteita?

Avaa Tilaukset-sivu ja valitse siellä Muokkaa tuotteita.

Tee haluamasi muutokset ja sen jälkeen paina Tallenna muutokset. Saat aina uuden tilausvahvistusviestin tekemistäsi muutoksista.

tilauksen_muokkaaminen

tilauksen_muokkaaminen2

 

Huomaathan, että ostoslistan muokkaaminen on eri asia kuin jo lähetetyn tilauksen muokkaaminen. Ostoslistaasi tekemät muutokset eivät tallennu jo lähetettyyn tilaukseen. Ostoslistaasi pääset muokkaamaan ostoskärry-ikonista tai Ostoslista-sivulta. Muokataksesi jo lähetttyä tilausta, sinun tulee mennä tilauksen kautta “Muokkaa tuotteita” -kohdasta. Muistathan tallentaa muutokset. 

Jos muokkaat etukäteen maksettua tilausta, palvelu pyytää uuden varmennuksen siinä tapauksessa, että laskun uusi summa on yli 10 % alkuperäistä suurempi. Tässä tapauksessa alkuperäinen katevaraus perutaan kokonaan ja tehdään uusi varaus. Onnistuneen katevarauksen jälkeen peruutamme välittömästi vanhan varauksen.

Huom! Mikäli kortin kate ei riitä molempiin varauksiin tai kortin tiedot ovat virheelliset, palaa tilaus kokonaan muokkausta edeltävään tilanteeseen. Katevarauksen riittävyyden voit varmistaa tekemällä ensin tilauksen isommalle loppusummalle lisäämällä ostoskoriin kalliimpia tuotteita ja poistamalla ne myöhemmin tilausta muokatessasi.

 

2. Miten muokkaan tilauksen maksutapaa?

Jos haluat muokata tilauksen maksutapaa, Avaa tilaus ja valitse muokkaa. Valitse tilauksen muokkaus vaihtoehdoista ’muokkaa maksutapaa’ ja valitse haluamasi maksutapa. Huomaathan, että vaihtoehtoiset maksutavat ovat riippuvaisia valitusta myymälästä, eikä maksutavan muokkaaminen ole aina mahdollista.

iOS -sovelluksella voit muokata maksutapaa tilauksen tiedot -näkymässä. Pääset muokkamaan tilausta etusivulta tai profiilitietojen kautta, valitsemalla Ostot ja suosikit  ja tämän jälkeen Verkkokaupan tilaukset. 

 

3. Miten  lisään tai muokkaan viestin kuljettajalle tai keräilijälle?

Avaa tilaus ja valitse muokkaa. Valitse tilauksen muokkaus vaihtoehdoista ‘Muuta toimitusaikaa’. Voit nyt muokata viestejä keräilijälle ja kuljettajalle.

iOS -sovelluksella voit muokata viestejä tilauksen tiedot -näkymässä. Pääset muokkamaan tilausta etusivulta tai profiilitietojen kautta, valitsemalla Ostot ja suosikit  ja tämän jälkeen Verkkokaupan tilaukset.