Toimitus

Hinnat

Verkkomaksu

Prisma Olarin noutopiste

Fresto noutopisteet

 

Yleistä

Mikä on Prisma Kauppakassi?

Prisma Kauppakassi on valikoimiltaan Suomen laajin ruokaverkkokauppa. Sen valikoimissa on noin 20 000 päivittäistavaratuotetta sekä yli 10000 käyttötavaratuotetta Prisma Kannelmäen sekä Olarin valikoimasta, joita voi tilata noudettavaksi Prisma Kannelmäestä, Olarita tai Itäkeskuksesta. Tilaukset maksetaan joko etukäteen verkossa tai toimitushetkellä noutopisteessä.

Mikä on Prisma Kauppakassin valikoima?

Valikoimana on koko 20 000 tuotteen ruokaosasto sekä yli 10000 käyttötavaratuotetta  muutamalla rajoituksella. Valikoimasta on rajattu pois tupakka- ja alkoholituotteet Prisma Olarin ja Itäkeskuksen noutopisteissä. Irtotuotteista on rajattu pois esimerkiksi lämpimät ateriat sekä grillituotteet. Kayttötavaroista tilattavissa ovat esimerkiksi koko kodin osasto. Tarkat tuoteryhmät löydät täältä.

Voinko tilata alkoholituotteita?

Alkoholituotteita voi ostaa Prisma Kaaren noutomyynnistä. Jos tilaus sisältää alkoholia, tarkastamme noudon yhteydessä ostajan iän. Alkoholituotteet luovutetaan vain henkilöllisyystodistusta vastaan. 

Voinko tilata tupakkatuotteita?

Ei voi, Suomen laki ei mahdollista tupakkatuotteiden myyntiä Prisma Kauppakassista. 

Miten Prisma Kauppakassi eroaa Alepa Kauppakassista?

Prisma kauppakassi toimii hyvin pitkälti samalla tavalla, kuin Alepa Kauppakassi. Suurimpana erona on laajempi valikoima sekä kätevä noutopalvelu eri puolilla pääkaupunkiseutua.

Haluaisin tilata Prisma Kauppakassista mutta päädyin Foodie.fi-sivuille, olenko oikeassa paikassa?

Kyllä olet. Prisma Kauppakassi toimii Foodie.fi-palvelussa. Tarkemmin Foodien palvelusta voit lukea kohdassa Foodie-palvelu.

Voivatko yritykset tilata Prisma Kauppakassista?

Kyllä voivat. Yritykset voivat hakea laskutusasiakkuutta, minkä jälkeen tilauksen laskutetaan jälkikäteen. Myös korttimaksu käy maksutapana. S-Businessa käy myös maksuvälineenä Kaaren noutopisteellä sekä verkossa maksettaessa.

Onko palvelussa minimitilausmäärä?

Ei ole. Toimitamme niin pienet, kuin isotkin ostokset haluamaasi osoitteesen toimitusmaksua vastaan.

Mistä voin kysyä tarvittaessa apua tai lisätietoja?

Prisma Kauppakassin ammattitaitoinen asiakaspalvelu auttaa arkisin 9-21 sekä lauantaisin 10-16 välisenä aikana numerossa +358 942 450 450  tai sähköpostilla asiakaspalvelu.prisma@sok.fi.

Miten teen reklamaation?

Reklamaatiot tulee tehdä asiakaspalveluu mielellään kahden päivän sisällä toimituksesta. Näin pääsemme mahdollisimman nopeasti kiinni tapahtuneeseen.

Valikoima

Voiko Prisma Kauppakassista ostaa muita, kuin ruokatavaroita?

Kyllä voit. Käyttötavaratuotteita on valikoimissa yli 10000, esimerkiksi koko kodin osaston tuotteet. Tarkat tuoteryhmät löydät täältä.

Voinko tilata myös kylmä- tai pakastetuotteita?

Kyllä voit. Prisma Kauppakassi toimittaa laadukkaasti myös kylmä- sekä pakastetuotteet niin, että kylmäketju säilyy ehjänä.

Miten voin luottaa laatuun?

Prisma Kauppakassin laatuun voi luottaa. Jokainen keräilijä on käynyt läpi sisäisen laatukoulutuksen. Prisma Kauppakasseihin keräämme vain mahdollisimman laadukkaita ja tuoreita tuotteita.

Jäänkö ilman haluamaani tuotetta, jos se on loppunut?

Tilauksen viimeistelyvaiheessa järjestelmä kysyy, saako tuotteita korvata. Tämä on merkki keräilijälle siitä, että mikäli tuote on loppu, sen voi korvata toisella vastaavalla tuotteella. Korvaavat tuotteet haetaan niin, että se vastaa alkuperäistä tuotetta mahdollisimman hyvin.

Miten erikoisruokavaliotuotteet on merkitty?

Tieto erikoisruokavaliosta tai allergisoivista aineista löytyy klikkaamalla tuote auki. Toistaiseksi tuotetiedot eivät ole täydelliset kaikkien tuotteiden osalta mutta parannamme tämän osalta palvelua jatkuvasti. Aivan aluksi kannattaa tallentaa omaan profiiliin tiedot henkilökohtaisista ruokailutottumuksista. Tämän perusteella järjestelmä pyrkii järjestämään tuotteet mahdollisimman osuvasti.

Miten palvelutorituotteiden ja muiden irtotuotteiden käyttöaika on merkitty?

Irtotuotteiden pakkauspäivä sekä käyttöaika näkyy aina tuotteen hintaetiketissä.

Löytyykö järjestelmästä tuotteita, joita en voi tilata?

Kyllä löytyy. Järjestelmässä on esillä koko Kannelmäen käyttötavaravalikoima mutta tilattavissa on yli 10000 tuotetta. Näet tuotteen tiedoista onko tuote tilattavista verkosta vai ei.

Tilaaminen

Miten aloitan tilaamisen?

Aivan ensiksi kannattaa rekisteröityä ja syöttää toimitusosoite. Näin pystymme jo alkuvaiheessa valitsemaan oikean keräilymyymälän. Jos käytät vain noutopalvelua, ei osoitetta tarvitse syöttää.

Mistä tiedän, että tilaus on mennyt perille?

Onnistuneesta tilauksesta saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen. Se on merkki siitä, että tilaus on mennyt perille onnistuneesti.

Voinko sopia tietyn kellonajan toimitukselle?

Lupaamme toimittaa tilaukset valitussa aikaikkunassa. Saat lisäksi 60 minuutin aika-arvion kun kuljetus lähtee liikkeelle.

Voinko muokata tilausta jälkikäteen?

Kyllä voit. Tilausta voi muokata veloituksetta niin kauan, kunnes se on otettu myymälässä keräilyyn. Näet tilauksen tilan välilehdeltä ”ostoslista”. Mikäli haluat muokata tilaustasi keräilyn jälkeen voit tiedustella mahdollisuutta asiakaspalvelustamme. Näissä tapauksissa pyrimme palvelemaan sinua mahdollisuuksien mukaan mutta jo kerätyn tilauksen muokkaamisesta veloitamme 9,90€.

Miten perun tilauksen tai siirrän toimitusaikaa?

Välilehdeltä ”ostoslista” pääset selaamaan tilausta. Niin kauan, kunnes tilaus otetaan keräilyyn myymälässä, voit muokata sitä veloituksetta haluamallasi tavalla. Voit myös peruuttaa tilauksen tai vaihtaa toimitusaikaa veloituksetta ennen tilauksen keräämistä. Kaikista muutoksista saat sähköpostiisi vahvistusviestin. Mikäli haluat perua tilaustasi keräilyn jälkeen voit tiedustella mahdollisuutta asiakaspalvelustamme. Näissä tapauksissa pyrimme palvelemaan sinua mahdollisuuksien mukaan mutta jo kerätyn tilauksen perumisesta veloitamme 9,90€.

Voinko tallentaa ostoslistan?

Kyllä voit. Välilehdellä ”ostoslista” kohdassa ”toiminnat” voit tallentaa ostoslistan seuraavaa kertaa varten.

Miten saan yhteyden keräilijään?

Suoraan keräilijään ei saa yhteyttä. Jos tarvitset yhteydenottoa Prisma Kauppakassiin, voit hoitaa asian ammattitaitoisten asiakaspalvelijoiden kautta joko numerossa +358 942 450 450  tai asiakaspalvelu.prisma@sok.fi. He hoitavat asian keräilijän kanssa.

Toimitus

Mitkä ovat toimitustavat?

Toimitustapoina on joko nouto Kannelmäen Prismasta, Prisma Olarin parkkihallista tai Prisma Itäkeskuksen K1 tason sisääntuloaulasta.

Mitä noutopalvelu tarkoittaa?

Noutopalvelusta voit noutaa tavarat silloin, kun se itselle parhaiten sopii. Valitset vain sopivimman aikavälin, niin keräämme tavarat puolestasi. Noutopalvelulla säästät aikaa, kun tavarat ovat valmiiksi kerätty. Olarin ja Itäkeskuksen noutopisteinä toimivat kylmälokerot.

Missä noutopalvelu sijaitsee?

Noutopalvelu on Prisma Kannelmäen puutarhakassojen läheisyydessä. Prisma Olarin noutopiste sijaitsee parkkihallin takaosassa. Prisma Itäkeskuksen noutopiste sijaitsee K1 tason sisääntuloaulassa. Tilausvahvistuksen mukana saat kartan ja ajo-ohjeet noutopisteille.

Mitä, jos en ehdi hakemaan tavaroita valitsemaani toimitusaikaan?

Tilaamalla sitoudut noutamaan tuotteesi valitsemasi aikaikkunan sisällä. Jos et kuitenkaan ehdi noutopisteelle sovitusti, ole yhteydessä asiakaspalveluun ja voit tiedustella mahdollisuutta noutaa tilauksesi myöhemmin (+358 942 450 450). Pyrimme järjestämään asiat niin että voit noutaa tuotteesi myöhemmin, rajallisista säilytystiloista johtuen emme kuitenkaan pysty takaamaan myöhäisempää noutoa.

Voivatko tuotteet odottaa noutopisteessä yön yli?

Taataksemme tuotteiden laadun, emme säilytä tuotteita yön yli. Jos ostoksissa ei ole lainkaan tuoretuotteita, voimme asiakkaan pyynnöstä säilyttää tuotteet yön yli.

Minne voin tilata kotiin toimituksen?

Prisma Kauppakassi keskittyy noutopalveluun. Kotiinkuljetuksen pääkaupunkiseudulla voit tilata Alepa Kauppakassin kautta. www.alepa.fi/kauppakassi

Tilausaikaa on vielä jäljellä, mutta järjestelmä ei anna minun valita haluamaani aikaikkunaa. Mistä on kyse?

Jokaiselle tilausikkunalle on määritetty tilausten maksimimäärät käytössä olevan keräily- ja kuljetuskapasiteetin mukaan. Toimitusikkunat voivat sulkeutua aikaisemmin, jos tilauksia on paljon. Täysi tilausikkuna näkyy tilausvaiheessa harmaalla värillä.

Mainostatte noutoa alkaen 3,90 € hintaan, mutta järjestelmä näyttää suurempaa hintaa. Mistä on kyse?

Käytössämme on joustava hinnoittelu joten toimitushinnat voivat vaihdella esimerkiksi viikonpäivien tai ajankohdan mukaan. Näet aina lopullisen toimitushinnan tilausta tehdessäsi.

Miksi tilaus pitää tehdä jo edellisenä päivänä?

Kun teet tilauksen aikaisemmin, pystymme paremmin reagoimaan keräilyn ja kuljetuksen resursseihin. On myös hyvä muistaa, että tilausta voi muokata sekä tuotteiden että toimitusajan osalta niin kauan, kunnes se on otettu keräilyyn.

Mitä joustava hinnoittelu tarkoittaa?

Joustavassa hinnoittelussa toimitushinta voi vaihdella eri tilanteiden mukaan. Vaikuttavia tekijöitä voivat olla esimerkiksi viikonpäivä, ajankohta, maksutapa, tilauksen tekoaika. Näet aina lopullisen toimitushinnan tilauksen vahvistusvaiheessa.

Voinko luottaa tilausvaiheessa näkyvään toimitushintaan?

Kyllä voit, näet aina tilausvaiheessa kaikki toimitushintaan vaikuttavat tekijät.

Toimitusehdoissa on maininta mahdollisesta lisämaksusta, mitä se tarkoittaa?

Kauppakassin peruspalveluun kuuluu laadukkaat ja nopeat toimitukset. Keräämme jokaiseen tilaukseen vain parasta laatua ja toimitamme ajoissa. Haluamme kuitenkin palvella mahdollisimman hyvin ja joustavasti joten olemme valmiita tekemään puolestasi myös  enemmän. Pidätämme kuitenkin näissä tilanteissa oikeuden veloittaa 9,90 lisämaksu sellaisista asioista mitkä teettävät joko keräilyyn tai kuljetukseen merkittävästi lisätyötä. Tällaisia lisätöitä voivat olla esimerkiksi

– Toimituksen uusiminen asiakkaasta johtuvasta syystä

– Erityistoiveet tuotteiden pakkaamiseen liittyen

– Erityistoiveet tuotteiden päivämääriin liittyen.

Tällaisiessa tilanteissa olemme aina yhteydessä etukäteen.

Hinnat ja maksaminen

Mitä Prisma Kauppakassi maksaa?

Tuotteiden hinnat ovat täsmälleen samat, kuin normaalit Prisman ratkaisevan edulliset hinnat. Päälle tulee toimitusmaksu, minkä suuruuden näet aina tilaushetkellä. Tuotteiden lopullinen hinta määräytyy aina keräilyhetken hintojen mukaisesti.

Onko Prisma Kauppakassissa samat kampanjat, kuin normaalissa myymälässä?

Prisma Kauppakassista saat tuotteet täsmälleen samaan hintaan, kuin keräävän myymälän hinta on. Jos myymälässä on kampanja, saat tuotteen samaan hintaan vaikka verkkokauppa näyttäisi eri hintaa. Lisäksi Kauppakassissa voi olla erillisiä kampanjoita, tiedon näistä saat nettisivuilta. Maksat tuotteista keräilyhetken hinnan.

Miten hinnoitellaan esim. hedelmät tai muut punnittavat tuotteet?

Tilaushetkellä hintana on arviohinta, mikä perustuu tilaushetken oikeaan kilohintaan sekä arviopainoon. Kun tuote kerätään, se punnitaan ja maksat siitä aidon painon mukaisen hinnan. Kilohintana käytetään aina keräilyhetken hintaa.

Miten pystyn vertailemaan tuotteiden yksikköhintoja?

Jokaisen tuotteen kohdalla ilmoitetaan vertailuhinta, kuten kilohinta, litrahinta tai monipakkauksissa kappalehinta.

Miten maksan ostokset?

Voit maksaa ostoksesi joko tilausta tehdessäsi tai noudon noutopisteeseen. Verkkomaksun maksuvälineinä käyvät Visa- Mastercard- sekä Visa Eelctron-kortit. Noudon yhteydessä voit maksaa  yleisimmillä maksukorteilla. Käteinen ei käy maksuvälineenä. Noudon yhteydessä maksettuihin tilauksiin lisätään kahden euron (2€) maksutapalisä.

Saanko bonusta?

Bonusta saa koko summasta mukaan lukien toimitusmaksun.

Näkyykö kassakuitilla, että bonus on rekisteröity?

Bonus rekisteröidään maksamisen yhteydessä ja saat siitä erillisen kuitin maksupäätteestä. Prisman kassakuitilla bonustieto ei näy. Voit tarkistaa myöhemmin bonustietosi S-kanavalta osoitteesta www.s-kanava.fi.

Voinko tilata laskulle?

Yritysasiakkaat voivat hakea laskutusasiakkuutta ja maksaa myös laskulla. S-Businessa käy maksuvälineenä verkossa maksetuissa tilauksissa sekä Kaaren noutopisteellä maksettaessa.

Voinko maksaa etukäteen tilauksen yhteydessä?

Kyllä voit. Verkkomaksun maksuvälineeksi käyvät Visa- Mastercard- , Amex-, Diners Club, Visa Electron- sekä S-Business -kortit.

Huomasin, että osa tilaamistani tuotteista oli keräilemättä. Voinko olla varma, että maksan vain kerätyistä tuotteista?

Kyllä voit. Ostosten loppusumma määräytyy keräiltyjen tuotteiden osalta. Jos kuitenkin jostakin syystä näin on käynyt, kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluun, niin hoidamme asian kuntoon.

Verkkomaksu

Mitä verkkomaksu tarkoittaa?

Verkkomaksun avulla voit maksaa ostoksesi jo tilausvaiheessa ja säästää näin aikaa sekä kotiovella että noutopisteellä.

Onko tämä maksutapa turvallinen?

Kyllä on. Käytämme S-Ryhmän verkkomaksujärjestelmää.

Mitkä maksutavat ovat sallittuja?

Toistaiseksi sallittuja ovat Visa- ja Mastercard-kortit.

Miten rekisteröin Bonuksen verkkomaksussa?

Saat normaaliin tapaan Bonusta koko summasta. Sinun täytyy syöttää tilausvaiheessa 10-numeroinen jäsennumero (katso tästä mistä löydät jäsennumeron). Jäsennumero syötetään toimitusajan valitsemisen yhteydessä.

Unohdin syöttää S-Etukortin tiedot /en ole saanut Bonuksiani?

Ole yhteydessä asiakaspalveluun, niin selvitämme asian.

Miksi tilaushetken hinta ei ole lopullinen hinta?

Tilauksen hinta voi muuttua neljästä eri syystä:

1) Punnittavien tuotteiden todellinen paino ei ole sama, kuin tilaushetken arviopaino. Veloitamme toteutuneet painon mukaisen hinnan.

2) Haluamasi tuote on loppunut, jolloin emme luonnollisesti veloita tuotteesta.

3) Joudumme korvaamaan tuotteen. Korvaamme tuotteita luvallasi.

4) Tuotteen myyntihinta on muuttunut: Myyntihinnoissa tapahtuu välillä muutoksia ja joskus muutos voi osua tilauksen ja toimituksen väliin. Muutoksia tapahtuu molempiin suuntiin ja yleensä muutokset ovat hyvin pieniä. Kuukausien vaihteissa voi tulla isompia muutoksia esimerkiksi markkinointituotteiden osalta. Veloitamme tuotteet aina keräilyhetken myyntihinnan mukaan. Lue lisää toimitusehdoista.

Milloin saan tietää lopullisen hinnan?

Saat tietoosi lopullisen hinnan heti, kun olemme keräilleet tilauksesi. Lue lisää täältä.

Miksi hyvitykset tulevat viiveellä?

Teemme hyvityksen kortillesi heti, kun keräily on tehty (kts. edelliset kysymykset).

Miksi en voi maksaa verkkopankilla?

Lopullisen summan oikaisu ei onnistu tällä hetkellä verkkopankeissa, joten alkuvaiheessa käytössä ovat vain luottokortit.

Voinko maksaa myös debit-kortilla?

Kyllä voit.

Voinko tallentaa luottokorttini tiedot?

Alkuvaiheessa et voi, mutta kehitämme järjestelmää eteenpäin tämänkin osalta.

Miksi tilausvaiheessa veloitetaan 15 % enemmän?

Haluamme varmistaa, että saat kaikki tilaamasi tuotteet, mutta voimme joutua korvaamaan tilaamasi tuotteen eri hintaisella tuotteella. Emme halua, emmekä voi tehdä lisäveloituksia kortillesi, joten teemme jo tilausvaiheessa hieman suuremman veloituksen, minkä oikaisemme keräilyn päätteeksi aina oikeaksi.

Haluan muokata tilaustani mutta palvelu pyytää luottokorttini tiedot uudestaan?

Jos muokkauksen arvo on yli 10% alkuperäistä veloitusta suurempi, tarvitsemme tiedot uudestaan. Tällöin alkuperäinen veloitus mitätöidään kokonaan ja tehdään uusi veloitus.

Muokkasin tilaustani ja tämän vuoksi luottokorttini käyttölimiitti on lopussa, mistä on kyse?

Hyvitys lähtee järjestelmästämme eteenpäin välittömästi mutta valitettavasti hyvitys näkyy vasta viiveellä kortillasi. Yleensä hyvitykset näkyvät yhden yön viiveellä.

En ymmärrä luottokorttilaskuni tapahtumia, mitä teen?

Ole yhteydessä Kauppakassin asiakaspalveluun, autamme sinua laskun tulkinnassa.

Puhelinnumero: +358 942 450 450 
Sähköposti: asiakaspalvelu.prisma@sok.fi
Puhelun hinta: 0,088 €/min

 

Mikä on Prisma Olarin noutopiste?

Prisma Olarin noutopiste sijaitsee parkkihallin takaosassa. Tuotteet kerätään Prisma Olarista seitsemänä päivänä viikossa.

Miten tilaan noutopisteelle?

Tilaaminen tapahtuu prisma.fi/kauppakassi osoitteessa. Valitse myymäläksi Prisma Olari, toimitustavaksi nouto ja noutopisteeksi Prisma Olari. Tämän jälkeen pääset valitsemaan haluamaasi noutoaikaa.

Miten maksan tilauksen?

Prisma Olarin tilaukset maksetaan tilaushetkellä verkossa. Maksuvälineinä käyvät yleisimmät kortit. Voit maksaa joko debit- ja credit-puolella.

Mitä noutopalvelu maksaa?

Noutopalvelu maksaa omistajan käyntikortilla alkaen 3,90€/toimitus. Hinta voi vaihdella eri päivinä ja ajankohtina, lopullisen toimitushinnan näet aina tilaushetkellä.

Miten noutopiste toimii?

Kun tilaus on viety noutopisteelle saat tekstiviestillä lokerokoodin. Tällä koodilla saat lokerot auki. Huomioithan että tuotteet voivat olla useassa eri lokerossa.

Miten tuotteet säilytetään noutopisteellä?

Jokainen noutopisteen lokero on kylmä- tai pakastelokero, tuotteet säilytetään niille oikeissa lämpötiloissa.

Mitä teen jos lokerokoodi ei toimi?

Ota yhteys asiakaspalveluun +358 942 450 450, voimme lähettää lokerokoodin puhelimeesi uudestaan. HUOM! lähetämme uuden lokerokoodin vain tilausvahvistuksessa olevaan numeroon.

Mitä teen jos lokerokoodin voimassaoloaika on loppunut?

Ota yhteys asiakaspalveluun +358 942 450 450 , mikäli mahdollista jatkamme koodin voimassaoloaikaa.

Mitä teen jos en pääse hakemaan tilaustani?

Ota yhteys asiakaspalveluun +358 942 450 450. Mikäli jo keräämämme tilaus perutaan jälkikäteen, veloitamme tehdystä työstä 9,90€ lisämaksun.