Alepa yhteystiedot

Kirjautuminen on uudistunut, lue lisää täältä!

Asiakaspalvelu

Puhelin: 09 4245 0450 (pvm/mpm)
Sähköposti: asiakaspalvelu.alepa@sok.fi

Chat: Katsahda sivuston oikeaan laitaan. Pääset chattailemaan kanssamme Asiakaspalvelu-napista. Jos nappi on harmaana, emme ole juuri sillä hetkellä paikalla.
WhatsApp: 046 922 6980. Lisää numero puhelimesi yhteystietoihin ja lähetä meille viesti! Olemme paikalla asiakaspalvelun aukioloaikoina. HUOM! Emme ota tähän numeroon vastaan puheluita!

Twitter (@Kauppakassi_fi): Siirry Twitter-tilillemme tästä.

Facebook: Siirry Alepa Kauppakassin Facebook-sivuille tästä.

Instagram (kauppakassi_fi): Siirry instagram-tilillemme tästä.

Sähköinen palautelomake: Siirry palautelomakkeeseen tästä.

Sähköposti: asiakaspalvelu.alepa@sok.fi

Puhelinpalvelun aukioloajat

Maanantai-lauantai: 8-22 
Sunnuntai: 10-20
Puhelintilaukset maanantai-perjantai: 13-17 numerossa 09 4245 0450
Puhelintilauksen hinta 9,90 € per tilaus. Puhelintilausmaksu veloitetaan tilauksen maksamisen yhteydessä.
Nauhoitamme kaikki puhelut asiakaspalvelun laadun varmistamiseksi.


Palveluntarjoajan viralliset tiedot
HOK-Elanto Liiketoiminta Oy
Y-tunnus: 1837957-3 
Käyntiosoite: Kaupintie 14, 00440 Helsinki 
Postiosoite: PL 53, 00441 Helsinki

Alepa Kauppakassi

Tee arjesta ja juhlasta hitusen helpompaa! Tilaa ruoat suoraan kotiin tai nouda valmiit ruokakassit myymälästämme. Säästät aikaa ja vaivaa! S-ryhmän Alepa Kauppakassi-palvelu on Suomen suurin ruoan verkkokauppa, jossa voit tilata Alepan edullisin hinnoin päivittäistavarasi netissä ja saada ne kuljetettuna kotiisi. Ruokien kotiinkuljetus maksaa vain alk. 4,90 € (S-Etukortilla). Palvelu kattaa koko Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisten alueen pois lukien saaristoalueet. Lisäksi toimitusalueeseen kuuluvat Klaukkala, Nurmijärvi sekä Tuusula.

Kauppakassin kotiinkuljetuksen ruoat kerätään omasta keräilymyymälästä Vantaan Kartanonkoskelta. Myymälän valikoimissa on laaja, yli 5000 tuotteen valikoima.

Voit saada kotiinkuljetuksen jo tilauspäivänä, kun teet tilauksen arkisin kello 16:een mennessä ja lauantaisin kello 11:ään mennessä. Saman päivän tilauksiin lisäämme 5€ pikatilauslisän.

Voit muokata tilaustasi aina siihen saakka kunnes se otetaan keräilyyn, lue lisää täältä

toimitusalue

Kuljetuksia on maanantaista perjantaihin klo 9-21 välillä ja lauantaisin klo 9-16 välillä. 

 

Voit varata oman toimitusaikasi klikkaamalla sivuston oikeasta yläreunasta “tilaukset” valikkoa! Näin näet heti seuraavat vapaat toimitusajat!

 

Klaukkalan toimitusalue sisältää seuraavat postinumerot: 01800, 01810, 01820 ja 01840

Nurmijärven toimitusalue sisältää seuraavat postinumerot: 01900 ja 01940

Tuusulan toimitusalue sisältää seuraavat postinumerot: 04300, 04310, 04320, 04330, 04340 ja 04360

Katso täältä toimitusajat ja- hinnat omaan osoitteeseesi!

Voit maksaa ostokset jo tilaushetkellä, maksutapoina käyvät Visa-, Mastercard-, Visa Electron-, Amex-, Diners- ja S-Business kortit. Voit käyttää myös debit-puolta kortistasi jolloin maksu ei mene luottokortille, debit-numero löytyy yleisimmin kortin kääntöpuolelta. Maksuhetkellä teemme kortillesi katevarauksen ja oikaisemme varauksen vastaamaan todellista summaa heti keräilyn jälkeen.

Voit maksaa tilauksen myös kotiovella, maksuvälineinä käyvät yleisimmät debit- ja credit kortit sekä S-Ryhmän lahjakortit. Käteinen tai maksusitoumukset ei käy maksuvälineenä.

Bonus saat kun olet kirjautunut palveluun S-Tunnuksella.

Noutotilaukset tulee maksaa verkossa tilauksen yhteydessä.

Suosittelemme, että yritykset maksavat S-Business-kortilla. Korttia voi hakea osoitteessa s-business.fi. Tarvittaessa yritykset voivat hakea laskutussopimusta täyttämällä oheisen laskutussopimuksen. Laskutussopimuksia ei myönnetä yksityisasiakkaille.

Palauta täytetty laskutussopimus skannattuna osoitteeseen sok-luotonvalvonta@sok.fi tai lähetä  lomake osoitteeseen

SOK Palveluässä Kajaani
Luotonvalvonta
PL 20
87788 S-RYHMÄ

Laskutussopimuksen käsitelyaika on 5-10 arkipäivää. Kun sopimus on käsitelty, olemme yhteydessä ja saatte oman sopimuskappaleenne sekä käytännön ohjeet tilaamiseen

 

Asiakaspalvelu

Puhelin: +358 9 42 450 450 (pvm/mpm) 

Chat: Katsahda sivuston oikeaan laitaan. Pääset chattailemaan kanssamme Asiakaspalvelu-napista. Jos nappi on harmaana, emme ole juuri sillä hetkellä paikalla.

WhatsApp: 046 922 6980. Lisää numero puhelimesi yhteystietoihin ja lähetä meille viesti! Olemme paikalla asiakaspalvelun aukioloaikoina. HUOM! Emme ota tähän numeroon vastaan puheluita.

Twitter (@Kauppakassi_fi): Siirry Twitter-tilillemme tästä.

Facebook: Siirry Alepa Kauppakassin Facebook-sivuille tästä.

Instagram (kauppakassi_fi): Siirry instagram-tilillemme tästä.

Sähköinen palautelomake: Siirry palautelomakkeeseen tästä.

Sähköposti: asiakaspalvelu.alepa(at)sok.fi

Osoite:Hagelstamintie 32, 01520 Vantaa

 

Puhelinpalvelun aukioloajat

Maanantai-lauantai: 8-22 

Sunnuntai: 10-20

Puhelintilaukset, maanantai-perjantai: 13-17 numerossa +358 942 450 450 (pvm/mpm)*.

*Puhelusta veloitetaan puhelinverkkomaksu/matkapuhelinverkkomaksu, puhelintilauksen hinta 9,90 € per tilaus. Puhelintilausmaksu veloitetaan tilauksen maksamisen yhteydessä. Nauhoitamme kaikki puhelut asiakaspalvelun laadun varmistamiseksi.

 

UKK

Alepa UKK

Toimitus

Noutopalvelu

Hinnat ja maksaminen

Verkkomaksu

  • Mitä verkkomaksu tarkoittaa?
  • Onko tämä maksutapa turvallinen?
  • Mitkä maksutavat ovat sallittuja?
  • Miten rekisteröin Bonuksen verkkomaksussa?
  • Unohdin syöttää S-Etukortin tiedot /en ole saanut Bonuksiani?
  • Miksi tilaushetken hinta ei ole lopullinen hinta?
  • Milloin saan tietää lopullisen hinnan?
  • Miksi hyvitykset tulevat viiveellä?
  • Miksi en voi maksaa verkkopankilla?
  • Voinko maksaa myös debit-kortilla?
  • Voinko tallentaa luottokorttini tiedot?
  • Miksi tilausvaiheessa veloitetaan 15 % enemmän?
  • Haluan muokata tilaustani mutta palvelu pyytää luottokorttini tiedot uudestaan?
  • Muokkasin tilaustani ja tämän vuoksi luottokorttini käyttölimiitti on lopussa, mistä on kyse?
  • En ymmärrä luottokorttilaskuni tapahtumia, mitä teen?

Yleistä

Mikä on Alepa Kauppakassi?

Alepa Kauppakassi on ruokaverkkokauppa, joka palvelee kaikkia pääkaupunkiseudun asukkaita ja yrityksiä. Sen valikoimissa on noin 4000 päivittäistavaratuotetta suurimpien Alepoiden valikoimista. Tuotteet voi tilata joko kotiin tai noudettavaksi Alepa Viherlaaksossa olevasta Postin pakettiautomaatista.

Mikä on Alepa Kauppakassin valikoima?

Valikoimana on koko 4000 tuotteen valikoima muutamalla rajoituksella. Valikoimasta on rajattu pois tupakka- ja alkoholituotteet. Toistaiseksi myöskään käyttötavarat eivät kuulu valikoimaan.

Voinko tilata alkoholituotteita?

Et voi, Suomen lainsäädäntö kieltää alkoholin kotiintoimituksen. Myöskään Postin pakettiautomaattinoudoissa emme toistaiseksi myy alkoholituotteita.

Voinko tilata tupakkatuotteita?

Et voi, Suomen lainsäädäntö ei mahdollista tupakkatuotteiden myyntiä Alepa Kauppakassista.

Haluaisin tilata Alepa Kauppakassista, mutta päädyin Foodie.fm sivuille, olenko oikeassa paikassa?

Kyllä olet. Alepa Kauppakassi toimii Foodie.fm palvelussa. Tarkemmin Foodien palvelusta voit lukea kohdassa Foodie-palvelu.

Voivatko yritykset tilata Alepa Kauppakassista?

Kyllä voivat. Yritykset voivat maksaa S-Business -kortilla (lue lisää osoitteesta: s-business.fi). Tarvittaessa yritykset voivat hakea laskutusasiakkuutta. Myös yleisimmät pankki- ja luottokortit käyvät maksutapana.

Onko palvelussa minimitilausmäärä?

Ei ole. Tuomme niin pienet, kuin isotkin ostoksesi haluamaasi osoitteeseen toimitusmaksua vastaan.

Valikoima

Voiko Alepa Kauppakassista ostaa muita, kuin ruokatavaroita?

Valikoimissa ovat kaikki päivittäistavaratuotteet sekä osa käyttötavaratuotteista kuten paristot, lamput, lehtiä.

Voinko tilata myös kylmä- tai pakastetuotteita?

Kyllä voit. Alepa Kauppakassi toimittaa kylmä- sekä pakastetuotteet siten, että kylmäketju säilyy ehjänä.

Miten voin luottaa laatuun?

Alepa Kauppakassin laatuun voi luottaa. Jokainen keräilijä on käynyt läpi sisäisen laatukoulutuksen. Alepa Kauppakasseihin keräämme vain mahdollisimman laadukkaita ja tuoreita elintarvikkeita. Kauppakassin laatulupaukset löydät täältä

Jäänkö ilman haluamaani tuotetta, jos se on loppunut?

Tilauksen viimeistelyvaiheessa järjestelmä kysyy, saako tuotteita korvata. Tämä on merkki keräilijälle siitä, että mikäli tuote on loppu, sen voi korvata toisella vastaavalla tuotteella. Korvaavat tuotteet haetaan niin, että se vastaa alkuperäistä tuotetta mahdollisimman hyvin. Yleisperiaatteet korvauskäytäntöihin löydät täältä

Tilaaminen

Miten tilaan Alepa Kauppakassista?

Valitse nettiosoitteeksi www.alepa.fi/kauppakassi. Sen jälkeen kannattaa rekisteröityä jotta palvelu valitsee sinulle oikean myymälän. Tämän jälkeen voit rakentaa ostoskorin käyttäen Foodien eri mahdollisuuksia. Voit tutustua palvelun toimintaan myös linkin takaa löytyvän videon avulla.

Mistä tiedän, että tilaus on mennyt perille?

Onnistuneesta tilauksesta saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen, joka on merkki siitä, että tilaus on mennyt perille onnistuneesti.

Voinko sopia tietyn kellonajan toimitukselle?

Lupaamme toimittaa tilaukset valitussa aikaikkunassa. Kehitämme toimintaa jatkuvasti, jotta voimme antaa jatkossa mahdollisimman tarkan toimitusajan.

Voinko muokata tilausta jälkikäteen?

Kyllä voit. Tilausta voi muokata veloituksetta niin kauan, kunnes se on otettu myymälässä keräilyyn. Mikäli haluat muokata tilaustasi keräilyn jälkeen voit tiedustella mahdollisuutta asiakaspalvelustamme. Näissä tapauksissa pyrimme palvelemaan sinua mahdollisuuksien mukaan mutta jo kerätyn tilauksen muokkaamisesta veloitamme 9,90€.

Miten perun tilauksen tai siirrän toimitusaikaa?

Niin kauan, kunnes tilaus otetaan keräilyyn myymälässä, voit muokata sitä veloituksetta haluamallasi tavalla. Voit myös peruuttaa tilauksen veloituksetta tai vaihtaa toimitusaikaa ennen tilauksen keräämistä. Kaikista muutoksista saat sähköpostiisi vahvistusviestin. Mikäli haluat perua tilaustasi keräilyn jälkeen voit tiedustella mahdollisuutta asiakaspalvelustamme. Näissä tapauksissa pyrimme palvelemaan sinua mahdollisuuksien mukaan mutta jo kerätyn tilauksen perumisesta veloitamme 9,90€.

Voinko tallentaa ostoslistan?

Kyllä voit. Välilehdellä ”ostoslista” kohdassa ”toiminnat” voit tallentaa ostoslistan seuraavaa kertaa varten.

Miten saan yhteyden keräilijään?

Suoraan keräilijään ei saa yhteyttä. Jos tarvitset yhteydenottoa Alepa Kauppakassiin, voit hoitaa asian ammattitaitoisten asiakaspalvelijoiden kautta joko numerossa +358 942 450 450 tai asiakaspalvelu.alepa@sok.fi. He hoitavat asian keräilijän kanssa.

Miten teen reklamaation?

Reklamaatiot tulee tehdä kahden päivän sisällä toimituksesta. Kaikki reklamaatiot tulee tehdä asiakaspalveluumme.

Toimitus

Mitkä ovat toimitustavat?

Voit valita toimitustavaksi joko kotiintoimituksen tai noutopalvelun Alepa Viherlaaksosta. Kotiintoimitus on saatavilla koko pääkaupunkiseudulle, poislukien saaristoalueet.

Minne voin tilata kotiintoimituksen?

Alepa Kauppakassin toimitusalue on Helsingin, Espoon, Vantaan sekä Kauniaisten alue, poislukien saaristoalueet. Riittää, että toimitusosoite on alueella. Tämä mahdollistaa myös tilaukset esimerkiksi työpaikalle.

Mitä tapahtuu, jos toimitus on myöhässä?

Jos syystä tai toisesta toimitus on myöhässä, ilmoitamme siitä asiakkaalle välittömästi ja sovimme tarkemmin tilauksen toimittamisesta. Jos myöhästyminen johtuu Kauppakassista, annamme sinulle seuraavan toimituksen ilman toimitusmaksua. Saat hyvityskoodin kuljettajalta.

Voiko kuljettaja jättää tuotteet oven taakse?

Ei voi, ostokset luovutetaan vain henkilökohtaisesti ja maksua vastaan. Oven ulkopuolelle jättäminen ei onnistu, koska haluamme taata tuotteiden laadun.

Mitä, jos en ole kotona, kun toimitus tulee?

Lupaamme toimittaa tuotteet asiakkaan valitsemassa aikaikkunassa. Jos et ole silloin paikalla, etkä ole ilmoittanut siitä asiakaspalveluun, palautetaan tuotteet takaisin myymälään. Olemme sinuun yhteydessä ja pyrimme sopimaan uuden kuljetusajan. Näissä tapauksissa emme pysty takaamaan uusintakuljetusta samalle päivälle. Jos kuljettaja lähtee uudestaan toimittamaan tilausta, veloitetamme uusintakäynnistä 9,90€.

Mitkä ovat toimitusajat?

Toimitusrytmi on nopea ja toimitusaikaikkunoita on arkisin 4 kpl sekä viikonloppuisin 2 – 3 kpl. Sunnuntaisin ei ole kotiintoimituksia. Järjestelmä näyttää tilausvaiheessa käytettävissä olevat aikaikkunat. Pääsääntöisesti voit saada toimituksen vielä samalle päivälle, kun tilaat ennen klo 12. Saman päivänä tilattuihin toimituksiin lisätään 5 € lisämaksu. Noudon voi tilata myös sunnuntaille.

Tilausaikaa on vielä jäljellä, mutta järjestelmä ei anna minun valita haluamaani aikaikkunaa. Mistä on kyse?

Jokaiselle tilausikkunalle on määritetty tilausten maksimimäärä käytössä olevan keräily- ja kuljetuskapasiteetin mukaan. Tilausikkunat voivat sulkeutua aikaisemmin, jos tilauksia tulee paljon ko. ikkunaan. Täysi tilausikkuna näkyy tilausvaiheessa harmaalla.

Mainostatte kotiinkuljetusta 6,90 € hintaan, mutta järjestelmä näyttää kalliimpaa hintaa. Mistä on kyse?

Käytössämme on joustava hinnoittelu joten toimitushinnat voivat vaihdella esimerkiksi viikonpäivien tai ajankohdan mukaan. Hinnat ovat pääsääntöisesti alkaen 6,90€/toimitus mutta esimerkiksi käytössä voi olla hetkellisiä kampanjoita milloin hinta voi olla alhaisempi. Näet aina tilausta tehdessäsi tarkan toimitushinnan.

Milloin toimitukset ovat edullisimpia?

Käytössämme on joustava hinnoittelu joten toimitushinnat voivat vaihdella esimerkiksi viikonpäivien tai ajankohdan mukaan. Pääsääntöisesti voit tilata edullisemmin kun teet tilauksesi ajoissa sekä omistat S-Etukortin. Myös hiljaisemmat päivät ja toimitusajat voivat olla edullisempia.

Mitä joustava hinnoittelu tarkoittaa?

Joustavassa hinnoittelussa toimitushinta voi vaihdella eri tilanteiden mukaan. Vaikuttavia tekijöitä voivat olla esimerkiksi viikonpäivä, ajankohta, maksutapa, tilauksen tekoaika. Näet aina lopullisen toimitushinnan tilauksen vahvistusvaiheessa.

Voinko luottaa tilausvaiheessa näkyvään toimitushintaan?

Kyllä voit, näet aina tilausvaiheessa kaikki toimitushintaan vaikuttavat tekijät.

Toimitusehdoissa on maininta mahdollisesta lisämaksusta, mitä se tarkoittaa?

Kauppakassin peruspalveluun kuuluu laadukkaat ja nopeat toimitukset. Keräämme jokaiseen tilaukseen vain parasta laatua ja toimitamme ajoissa. Haluamme kuitenkin palvella mahdollisimman hyvin ja joustavasti joten olemme valmiita tekemään puolestasi myös  enemmän. Pidätämme kuitenkin näissä tilanteissa oikeuden veloittaa 9,90 lisämaksu sellaisista asioista mitkä teettävät joko keräilyyn tai kuljetukseen merkittävästi lisätyötä. Tällaisia lisätöitä voivat olla esimerkiksi

– Toimituksen uusiminen asiakkaasta johtuvasta syystä

– Erityistoiveet tuotteiden pakkaamiseen liittyen

– Erityistoiveet tuotteiden päivämääriin liittyen.

Tällaisiessa tilanteissa olemme aina yhteydessä etukäteen.

Miksi tilaus pitää tehdä jo edellisenä päivänä?

Kun teet tilauksen aikaisemmin, pystymme paremmin reagoimaan keräilyn ja kuljetuksen resursseihin. On myös hyvä muistaa, että tilausta voi muokata sekä tuotteiden että toimitusajan osalta niin kauan, kunnes se on otettu keräilyyn.

Noutopalvelu

Miten noutopalvelu toimii?

Tilaus tehdään ja kerätään, kuten kotiintoimituksissa. Voit valita kahden tunnin aikaikkunan jolloin keräämme tuotteet takavarastoon odottamaan aikaikkunan alkuun mennessä. Saat tekstiviestillä tiedon kun tilaus on valmis noudettavaksi. Noutotilauksissa maksuvaihtoehtona on vain verkkomaksu.

Voinko tilata myös kylmä- tai pakastetuotteita?

Kyllä voit. Säilytämme kerätyt tuotteet niin ettei kylmäketju katkea.

Saanko myös noutopalvelusta bonusta?

Kyllä saat. Bonukset rekisteröidään verkossa syöttämällesi jäsennumerolle.

Miten maksan tuotteet?

Kotiinkuljetuksen osalta voit maksaa tilauksesi joko tilaushetkellä verkossa tai toimituksen yhteydessä. Noutotilaukset tulee maksaa etukäteen verkossa. Maksutapoina käyvät Visa-, Mastercard-sekä Visa Electron-kortit. Käytössäsi on sekä debit- että credit puolet. Toimituksen yhteydessä maksettaviin tilauksiin lisätään kahden euron (2€) lisämaksu.

Hinnat ja maksaminen

Mitä Alepa Kauppakassi maksaa?

Tuotteiden hinnat ovat täsmälleen samat kuin normaalit Alepan ratkaisevan edulliset hinnat. Tuotteiden hinta on aina keräilyhetkellä voimassaoleva hinta. Päälle tulee toimitusmaksu, minkä suuruuden näet tilausvaiheessa. Pääsääntöisesti toimitushinnat ovat alkaen 6,90€/toimitus. Samana päivänä tilattuihin toimituksiin lisätään 5 € lisämaksu. Voit tutustua toimitusmaksuihin ja -aikoihin tarkemmin täällä.

Onko Alepa Kauppakassissa samat kampanjat, kuin myymälässä?

Alepa Kauppakassista saat tuotteet täsmälleen samaan hintaan, kuin keräävän myymälän hinta on. Jos myymälässä on kampanja, saat tuotteen samaan hintaan vaikka verkkokauppa näyttäisi eri hintaa. Lisäksi Kauppakassissa voi olla erillisiä kampanjoita, tiedon näistä saat nettisivuilta.

Miten hinnoitellaan esim. hedelmät tai muut punnittavat tuotteet?

Tilaushetkellä hintana on arviohinta, mikä perustuu tilaushetken kilohintaan sekä tuotteen arviopainoon. Kun tuote kerätään, se punnitaan ja maksat siitä aidon painon mukaisen hinnan sekä keräilyhetken mukaisen kilohinnan.

Miten maksan ostokset?

Ostokset voit maksaa joko verkossa tilaushetkellä tai toimtuksen yhteydessä. Maksutapoina käyvät Visa-, Mastercard-, Visa Electron-, Amex sekä Diners-kortit. Yritykset voivat maksaa ostoksensa S-Business-kortilla. Käytössäsi on sekä debit- että credit puolet. S-Ryhmän lahjakortit sekä Bonusrahat käyvät myös maksuvälineinä. Ostositoumukset tai S-Business-kortti (lukuunottamatta yritykset) eivät käy maksuvälineinä. Toimituksen yhteydessä maksettuihin tilauksiin lisätään kahden euron (2€) maksutapalisä.

Saanko tilauksestani bonusta?

Bonusta saa koko summasta mukaan lukien toimitusmaksun.

Voinko tilata laskulle?

Yritysasiakkaat voivat hakea laskutusasiakkuutta ja maksaa laskulla. Henkilöasiakkailla maksutapoina ovat yleisimmät maksukortit, S-Ryhmän lahjakortit sekä HOK-Elannon Bonussetelit.

Voinko maksaa etukäteen tilauksen yhteydessä?

Verkkomaksulla voit maksaa ostokset Visa- Mastercard- tai Visa Electron korteilla jo tilausvaiheessa ja rekisteröidä samalla myös S-Bonuksen. Käytössäsi on sekä debit- että credit-puoli.

Verkkomaksu

Mitä verkkomaksu tarkoittaa?

Verkkomaksun avulla voit maksaa ostoksesi jo tilausvaiheessa ja säästää näin aikaa sekä kotiovella, että noutopisteellä.

Onko tämä maksutapa turvallinen?

Kyllä on. Käytämme S-Ryhmän verkkomaksujärjestelmää.

Mitkä maksutavat ovat sallittuja?

Toistaiseksi sallittuja ovat Visa-, Mastercard, sekä Visa Electron-kortit. Käytössäsi on sekä debit- että credit-puoli.

Miten rekisteröin Bonuksen verkkomaksussa?

Saat normaaliin tapaan Bonusta koko summasta. Sinun täytyy syöttää tilausvaiheessa 10-numeroinen jäsennumero (katso tästä mistä löydät jäsennumeron). Jäsennumero syötetään toimitusajan valitsemisen yhteydessä.

Unohdin syöttää S-Etukortin tiedot /en ole saanut Bonuksiani?

Ole yhteydessä asiakaspalveluun, niin selvitämme asian.

Miksi tilaushetken hinta ei ole lopullinen hinta?

Tilauksen hinta voi muuttua neljästä eri syystä:

1) Punnittavien tuotteiden todellinen paino ei ole sama kuin tilaushetken arviopaino. Veloitamme toteutuneet painon mukaisen hinnan.

2) Haluamasi tuote on loppunut, jolloin emme luonnollisesti veloita tuotetta.

3) Joudumme korvaamaan tuotteen. Korvaamme tuotteita luvallasi.

4) Tuotteen myyntihinta on muuttunut: Myyntihinnoissa tapahtuu välillä muutoksia ja joskus muutos voi osua tilauksen ja toimituksen väliin. Muutoksia tapahtuu molempiin suuntiin ja yleensä muutokset ovat hyvin pieniä. Kuukausien vaihteissa voi tulla isompia muutoksia, esimerkiksi markkinointituotteiden osalta. Veloitamme tuotteet aina keräilyhetken myyntihinnan mukaan. Lue lisää toimitusehdoista.

Milloin saan tietää lopullisen hinnan?

Saat tietoosi lopullisen hinnan heti, kun olemme keräilleet tilauksesi. Lue lisää täältä.

Miksi hyvitykset tulevat viiveellä?

Teemme hyvityksen kortillesi heti, kun keräily on tehty (kts. edelliset kysymykset).

Miksi en voi maksaa verkkopankilla?

Lopullisen summan oikaisu ei onnistu tällä hetkellä verkkopankeissa, joten alkuvaiheessa käytössä ovat vain luottokortit.

Voinko maksaa myös debit-kortilla?

Kyllä voit.

Voinko tallentaa luottokorttini tiedot?

Alkuvaiheessa et voi, mutta kehitämme järjestelmää eteenpäin tämänkin osalta.

Miksi tilausvaiheessa veloitetaan 15 % enemmän?

Haluamme varmistaa, että saat kaikki tilaamasi tuotteet, mutta voimme joutua korvaamaan tilaamasi tuotteen eri hintaisella tuotteella. Emme halua, emmekä voi tehdä lisäveloituksia kortillesi, joten teemme jo tilausvaiheessa hieman suuremman veloituksen, minkä oikaisemme keräilyn päätteeksi aina oikeaksi.

Haluan muokata tilaustani mutta palvelu pyytää luottokorttini tiedot uudestaan?

Jos muokkauksen arvo on yli 10% alkuperäistä veloitusta suurempi, tarvitsemme tiedot uudestaan. Tällöin alkuperäinen veloitus mitätöidään kokonaan ja tehdään uusi veloitus.

Muokkasin tilaustani ja tämän vuoksi luottokorttini käyttölimiitti on lopussa, mistä on kyse?

Hyvitys lähtee järjestelmästämme eteenpäin välittömästi mutta valitettavasti hyvitys näkyy vasta viiveellä kortillasi. Yleensä hyvitykset näkyvät yhden yön viiveellä.

En ymmärrä luottokorttilaskuni tapahtumia, mitä teen?

Ole yhteydessä Kauppakassin asiakaspalveluun, autamme sinua laskun tulkinnassa.

Puhelinnumero: +358 942 450 450 (pvm/mpm)   
Sähköposti: asiakaspalvelu.alepa@sok.fi
Puhelun hinta: puhelinverkkomaksu/matkapuhelinverkkomaksu

 

Alepa Kauppakassi tilaus- ja toimitusehdot

Nämä sopimusehdot koskevat S-ryhmän ruuan verkkokauppaa (”Verkkokauppa”). Verkkokauppaa ylläpitää Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta (”SOK”) ja palvelun tarjoaa alueosuuskauppojen ruokakaupat (kukin alueosuuskauppa erikseen “Kauppa”).

1. ASIAKKAAN JA KAUPAN VÄLISESTÄ SOPIMUKSESTA

1.1 Nämä sopimusehdot muodostavat sopimuksen sinun ja Kaupan välille. Sopimusosapuolenasi olevan yksittäisen Kaupan yhteys- ja yritystiedot on ilmoitettu Verkkokaupassa. Mikäli ostat verkkokaupasta kuluttajana, sovelletaan kauppaan myös kuluttajansuojalakia. Velvollisuutenasi on tutustua näihin ehtoihin sekä tallentaa kuhunkin tekemäänsä tilaukseen soveltuvat sopimusehdot.

1.2 SOK:lla ja/tai Kaupalla on oikeus muuttaa Palvelun sisältöä ja näitä sopimusehtoja. Löydät kulloinkin voimassaolevat sopimusehdot Verkkokaupasta. Koska saatamme muuttaa ehtoja, on tärkeää, että luet sopimusehdot huolellisesti ennen jokaisen tilauksen loppuun saattamista.

2. VERKKOKAUPASTA TILAAMINEN

2.1 Verkkokaupasta tilaaminen edellyttää, että noudatat näitä ehtoja, täytät ehtojen mukaiset vaatimukset ja annat itseäsi koskevat tiedot kokonaisuudessaan ja totuudenmukaisesti.

2.2 Voit tilata Verkkokaupasta joko rekisteröityneenä käyttäjänä tai halutessasi myös ilman rekisteröitymistä. Rekisteröityminen on kuitenkin suositeltavaa, sillä se mahdollistaa muun muassa osoitetietojen ja ostoslistojen tallentamisen, tilauksen muokkaamisen ja sen etenemisen seuraamisen. Mobiilisovelluksilla tilaaminen on mahdollista vain rekisteröityneille käyttäjille.

2.3 SOK:lla ja Kaupalla on oikeus evätä rekisteröityminen, kieltäytyä toimittamasta ja tarvittaessa sulkea asiakkaan käyttäjätunnus oman harkintansa mukaan.

2.4 Tekemäsi tilaus vahvistetaan lähettämällä sähköpostiviesti ilmoittamaasi osoitteeseen.

2.5 Vastaat kaikesta käyttäjätunnuksellasi ja salasanallasi tapahtuvasta käytöstä, ja siitä, että käyttö noudattaa näitä ehtoja. Salasanasi salassapito on omalla vastuullasi.

2.6 Käytäthän mahdollisen Verkkokaupan alennuskoodin tilaushetkellä. Koodia ei voi liittää tilaukseen jälkikäteen eikä useampaa koodia voi käyttää kerralla.

2.7 Voit tiedustella tilausta koskevista erityistoiveista ja -järjestelyistä (esim. tuotteiden pakkaaminen, keräily tai toimitusajankohta) ottamalla yhteyttä Kaupan asiakaspalveluun. Mikäli erikseen sovituista erityistoiveista aiheutuu Kaupan asiakaspalvelussa, keräilyssä tai kuljetuksessa runsaasti ylimääräistä työtä, pidättää Kauppa oikeuden veloittaa tehdystä työstä lisämaksun (alkaen 9,90 €).

2.8 Mikäli tilauksessa on yksittäistä tai useita tuotteita poikkeuksellisen suuri määrä, suosittelemme, että olet yhteydessä Kaupan asiakaspalveluun tuotteiden saatavuuden varmistamiseksi.

3. TILAUKSEN MUOKKAAMINEN

3.1 Voit muokata tilaustasi Verkkokaupassa veloituksetta siihen asti, kunnes tilaus on otettu myymälässä keräilyyn. Voit seurata tilauksesi käsittelytilannetta Verkkokaupassa. Voit tehdä muutoksia sekä tilauksen sisältöön, että toimitusaikaan. Tilauksen kerääminen alkaa aikaisintaan tilausikkunan sulkeuduttua ja pääsääntöisesti se alkaa aikaisin toimituspäivän aamuna.

3.2 Keräilyssä olevan tai jo kerättyjen tilauksen muokkausmahdollisuuksista voit tiedustella ottamalla yhteyttä Kaupan asiakaspalveluun. Keräilyssä olevan tai jo keräillyn tilauksen muokkaamisesta veloitetaan 9,90 euron lisämaksu.

4. TILAUKSEN PERUMINEN

4.1 Voit perua kokonaisen tilauksesi veloituksetta siihen asti, kunnes se on otettu keräilyyn. Perumisen voit tehdä joko rekisteröityneenä Verkkokaupassa tai soittamalla Kaupan asiakaspalveluun asiakaspalvelun aukioloaikoina. Mikäli perut tilauksesi keräilyn aloittamisen jälkeen, Kauppa veloittaa lisämaksun (alkaen 9,90 €) tehdystä työstä. Kuluttajasuojalain mukaisesta peruuttamisoikeudesta on kerrottu lisää alla kohdassa [11].

5. HINNAT

5.1 Kaikkien Verkkokaupassa myytävänä olevien tuotteiden hinnat ovat samoja kuin keräilyhetken hinnat Kaupan myymälässä. Kaikki Verkkokaupassa ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron.

5.2 Päivitämme Verkkokaupan hintoja aina kun muutoksia Kaupan tuotehinnastossa tapahtuu. On siis mahdollista, että tuotteen hinta on ehtinyt muuttua tilaus- ja toimituspäivän välillä. Tilaukseesi sovelletaan toimituspäivän hintaa. Hintamuutokset ovat kuitenkin useimmiten hyvin pieniä. Muutoksia tapahtuu erityisesti hedelmien ja vihannesten hinnoissa, sillä kyseiset tuotteet ovat sesonkiherkkiä.

5.3 Jotkin tuotteet punnitaan kaupassa ja hinta määräytyy painon mukaisesti. Tällaisia tuotteita ovat muun muassa hedelmät, vihannekset, palvelutorituotteet, irtomyynnissä olevat leipomotuotteet ja juustot. Verkkokaupassa nämä tuotteet tilataan kappaleittain ja tuotteen osalta on ilmoitettu kilohinta sekä arvioitu painoon perustuva kappalehinta. Ostoskoriin siis siirtyy tällaisten tuotteiden osalta arviohinta, ja lopullinen hinta määräytyy vasta kaupassa keräilyn ja punnituksen yhteydessä.

6. TOIMITUSKULUT

6.1 Verkkokaupassa on käytössä joustava toimitushinnoittelu, mikä tarkoittaa, että toimitushinnat vaihtelevat tilanteiden mukaan. Tarkka toimitushinta ilmoitetaan sinulle siinä yhteydessä, kun olet valitsemassa toimitusajankohtaa ja tilauksen loppuvaiheessa ennen tilauksen lähettämistä. Toimitushintaan voivat vaikuttaa muun muassa tilauksen tekemisen ajankohta, toimituspäivä ja -aika, maksutapa, tilauksen koko, S-Etukortti tai erikseen määritellyt alekoodit ja kampanjat.

6.2 Toimituskulujen lisäksi Kauppa lisää kuluihin pakkausmateriaaliveloituksen, joka on samansuuruinen riippumatta siitä, kuinka paljon pakkausmateriaalia yksittäisen tilauksen osalta käytetään (vai käytetäänkö ollenkaan). Pakkausmateriaaliveloitus ilmoitetaan tilauksen loppuvaiheessa ennen kuin vahvistat tilauksen.

7. MAHDOLLISET TUOTEPUUTTEET JA KORVAAMINEN

7.1 Toisinaan on mahdollista, että tilaamasi tuote on myymälästä tilapäisesti loppu. Tällaisia tilanteita varten voit tilausvaiheen ostoskoriyhteenvedossa halutessasi hyväksyä puuttuvan tuotteen korvaamisen vastaavalla tuotteella. Voit sallia korvaavuuden tuotekohtaisesti tilausta tehdessäsi ja tällöin Kauppa korvaa tilaamasi tuotteen vastaavalla tuotteilla alla olevia periaatteita noudattaen.

7.2 Pyrimme valitsemaan korvaavaan tuotteen siten, että se vastaa alkuperäistä tuotetta mahdollisimman hyvin määrältään, laadultaan ja hinnaltaan. Mikäli olet sallinut tuotteen korvaamisen tilauksen yhteydessä, pyrimme keräilyssä aina korvaamaan loppuneen tuotteen vastaavalla tuotteella.

Keräilyssä noudatamme ensisijaisesti seuraavia korvaamisperiaatteita:

1) Laktoositon korvataan laktoosittomalla.

2) Vähälaktoosinen korvataan vähälaktoosisella tai laktoosittomalla.

3) Gluteeniton korvataan gluteenittomalla.

4) Luomu korvataan luomulla.

5) Sokeriton korvataan sokerittomalla.

6) Kevyt- ja light-tuote korvataan kevyellä ja lightilla.

7) Kotimainen korvataan kotimaisella.

8) Tuote korvataan saman makuisella tuotteella.

8. TOIMITUS JA NOUTO

8.1 Tilausvaiheessa sinua pyydetään valitsemaan toimitustavaksi joko kotiinkuljetus tai noutopalvelu. Tilausta tehdessäsi Verkkokauppamme kertoo, onko kotiinkuljetus toivomaasi osoitteeseen mahdollinen. Kun viet tilauksen loppuun, hyväksyt valitun toimitusajan ja sitoudut joko hakemaan tuotteet noutopisteestä tai vastaanottamaan tilauksen antamassasi osoitteessa valitsemanasi toimitusajankohtana.

8.2 Mikäli toimituksen loppuunsaattaminen ei onnistu sinusta johtuvasta syystä (esimerkiksi tilanteessa, jossa kukaan ei ole vastaanottamassa tilausta sovittuna toimitusajankohtana) ja toimitus joudutaan uusimaan, veloitamme lisämaksun (alkaen 9,90 €) tehdystä työstä. Näissä tapauksissa emme takaa, että tilaus voidaan toimittaa uudelleen saman päivänä. Mikäli asiakaspalvelumme ei tavoita sinua, asian käsittely lopetetaan kolmen yhteydenottoyrityksen jälkeen.

8.3 Jos et ole vastaanottamassa toimitusta sovittuna ajankohtana eikä asiakaspalvelumme tavoita sinua kolmesta yhteydenottoyrityksestä huolimatta, toimitetaan tilaus takaisin myymälään eikä sitä enää yritetä toimittaa asiakkaalle. Tällöin sinulta veloitetaan tehdystä työstä lisäveloitus (alkaen 9,90 €). Mikäli haluat edelleen vastaanottaa tuotteet, kehotamme sinua tekemään kokonaan uuden tilauksen Verkkokaupassa tai soittamalla Kaupan asiakaspalveluun.

8.4 Mikäli haluat, että tuotteet jätetään ovellesi, pyydämme sinua kirjoittamaan tästä erillisen maininnan tilausta tehdessäsi Verkkokaupan lisätietoja kuljettajalle -kohtaan. Tällöin vastuumme tavaroista ja niiden kylmäketjusta päättyy, kun kuljettajamme on jättänyt tavarat oven taakse. Näissä tapauksissa edellytämme, että tilaus on maksettu etukäteen.

8.5 Jos toimitus jostain syystä myöhästyy, asiakaspalvelumme ottaa yhteyttä sinuun.

8.6 Keräämme noutotilaukset myymälän takavarastoon tai noutolokerikkoon viimeistään valitun noutoaikaikkunan alkuun mennessä. Kun tilaus on valmis noudettavaksi, lähetämme sinulle ilmoitusviestin sähköpostiisi ja matkapuhelinnumeroosi. Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, mikäli et pääse hakemaan tilaustaan sovitussa aikaikkunassa, jotta voimme pyrkiä kartoittamaan mahdollisuutta noutoajan siirtoon. Mikäli et jostain syystä hae tilaustaan toimituspäivän aikana, veloitamme tehdystä työstä (alkaen 9,90 €).

9. MAKSAMINEN

9.1 Tilausvaiheessa sinua pyydetään valitsemaan maksutapa Kaupan tarjoamista vaihtoehdoista. Maksutapoihin voi liittyä lisämaksuja, jotka näkyvät Verkkokaupassa maksutapaa valitessa. Mahdolliset lisämaksut näkyvät toimitusvahvistuksessa sekä kuitissa omana rivinä.

9.2 Mikäli Kauppa hyväksyy maksun toimituksen yhteydessä, niin voit maksaa pankki- tai luottokortilla (myös Visa Electron käy) tai S-ryhmän lahjakortilla. Toimituksen yhteydessä et voi maksaa käteisellä, sosiaalitoimiston maksusitoumuksella, S-Business -kortilla tai lounassetelillä.

9.3 Verkkomaksaminen on mahdollista vain kotimaisilla VISA-, Mastercard- ja Visa Electron -korteilla sekä S-Business kortilla. Maksua ei voi suorittaa verkkopankin kautta. Verkkomaksussa on mahdollista käyttää myös maksukortin debit-ominaisuutta. Vastaat itse siitä, syötätkö maksuhetkellä credit- vai debit-korttinumeron tilausjärjestelmään. Palvelu saattaa pyytää maksutapahtuman yhteydessä verkkopankkitunnuksilla tehtävää lisätunnistusta.

9.4 Mikäli maksat tilauksesi verkossa, teemme verkkomaksussa maksukortillesi katevarauksen (tilaushetken summa + 15 %). Vapautamme katevarauksen ja teemme lopullisen veloituksen kortille välittömästi keräilyn jälkeen. Teemme 15 %:n katevarauksen, koska tilauksen hinta voi muuttua tilauksen keräilyn ja toimituksen välillä, eikä tilausvaiheessa hyväksyttyä summaa ole mahdollista ylittää. Verkkomaksussa käytämme S-ryhmän PCI-standardoitua verkkomaksujärjestelmää.

9.5 Mikäli edustat yritystä, voit hakea Kaupan asiakaspalvelun kautta laskutusasiakkuutta yrityksellesi. Laskutamme laskutusasiakkaiden tilaukset jälkikäteen laskulla ja laskun lähettämisestä voidaan periä erillinen laskutusveloitus.

10. BONUS JA MAKSUTAPAETU

10.1 Myönnämme Verkkokaupan kautta tehdyistä ostoksista, keräilymaksusta ja toimitusmaksusta Bonusta, mikäli olet kirjautunut S-tunnuksella Verkkokauppaan. Asiakasomistajuuden tieto on oltava liitettynä S-tunnukseen, mikä tapahtuu vahvalla tunnistautumisella käyttäjän omissa tiedoissa S-kanavalla. Myönnämme Verkkokaupan kautta tehdyistä ostoksistasi myös maksutapaetua, jos maksat tilauksesi S-Pankin kortilla. Yritykselle tehdyistä ostoista ei myönnetä Bonusta.

10.2 Toimitus- tai noutohetkellä maksettavasta tilauksesta Bonus ja maksutapaetu kirjataan esittämäsi S-Etukortin perusteella.

11. PERUUTTAMISOIKEUS

11.1 Asioidessasi Verkkokaupassa kuluttajana, sinulla on lain mukaan alla kerrotun mukainen oikeus peruuttaa käyttötavaratuotteiden kauppa ilman mitään erityistä syytä. Elintarvikkeiden osalta peruuttamisoikeutta ei ole.

Käyttötavaratuotteet

11.2 Verkkokaupasta ostetuilla käyttötavaratuotteilla on, ellei alla toisin mainita, 14 päivän peruuttamisoikeus. 14 päivän aika lasketaan hetkestä, jolloin olet vastaanottanut tuotteen.  

11.3 Jos haluat peruuttaa käyttötavaratuotteen kaupan, niin pyydämme sinua tekemään peruuttamisilmoituksen olemalla yhteydessä Kaupan asiakaspalveluun. Voit käyttää peruuttamisilmoituksen tekemiseen peruuttamislomaketta, joka löytyy täältä. Peruuttamisilmoitusta ei voi tehdä Kaupan kuljettajille.

11.4 Jos peruutat kaupat, niin palautathan tuotteet viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Vastuullasi on maksaa tuotteiden palauttamisesta aiheutuvat välittömät kustannukset. Mikäli perut kaupat, palautamme sinulle viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän sisällä peruuttamisilmoituksen saapumisesta tekemäsi maksusuoritukset (tuotteen hinta + perityt edullisimman vakiotoimitustavan mukaiset kulut) peruutettavaan kauppaan liittyen.

11.5 Sovellamme lainsäädännön mukaisia rajoituksia käyttötavaratuotteiden kauppojen peruuttamisiin (kuluttajansuojalaki 6:16):

– Peleillä, elokuvilla, ohjelmistoilla tai muilla sinetöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus/sinetti on avattu.

– Tietokoneiden käyttöjärjestelmän asentaminen päättää palautusoikeuden.

– Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen. Hygienia- ja intiimituotteita ovat esimerkiksi epilaattorit, partakoneet, ihokarvatrimmerit ja nenä/korvakarvatrimmerit, hiustenhoitolaitteet ja kotiparturi, sähköhammasharjat ja suuhygienialaitteet, kuume-, verenpaine- ja verensokerimittarit sekä alkometrit, nappikuulokkeet ja hands-free laitteet.

– Tuotteelle ei myönnetä palautus- ja/tai peruutusoikeutta, jos se on valmistettu tai muunneltu kuluttajan vaatimusten mukaisesti tai selvästi henkilökohtaisia tarpeita vastaavaksi.

Elintarvikkeet ja muut nopeasti pilaantuvat tuotteet

11.6 Palautus- tai peruuttamisoikeutta ei ole elintarvikkeiden tai muiden nopeasti pilaantuvien tai vanhentuvien tuotteiden osalta eikä myöskään sellaisten tuotteiden osalta, jotka luonteensa vuoksi toimittamisen jälkeen erottamattomasti sekoittunut muiden tavaroiden kanssa. Näin ollen, et voi esimerkiksi palauttaa ostamaasi ruokaa peruuttamisoikeuteen vedoten.

Yritysasiakkaat

11.7 Yritysasiakkailla ei ole palautus- tai peruuttamisoikeutta.

12. TAKUU JA VIRHEVASTUU

12.1 Verkkokaupasta ostetuille käyttötavaratuotteille myönnetään valmistajien määrittelemä takuu. Takuuaika vaihtelee tuotteittain ja ilmoitetaan Verkkokaupassa. Toimitamme tuotteen paperisen takuukuitin sinulle tilauksen yhteydessä. Huomaathan, että verkkokaupasta ostettavien tuotteiden takuukuitit eivät siirry S-ryhmän sähköiseen takuukuittipalveluun.

12.2 Meillä on lain mukainen vastuu tuotteessa mahdollisesti ilmenevistä virheistä. Pyydämme sinua tarkistamaan viivytyksettä toimitettujen tuotteiden kunnon ja palauttamaan mahdollisen virheellisen tuotteen alkuperäisessä pakkauksessaan ja siihen kuuluvine varusteineen tilauksen keränneen myymälän infopisteeseen. Voit myös ennen palauttamista olla yhteydessä Kaupan asiakaspalveluun.

12.3 Virhetapauksessa pyrimme korjaamaan virheen, toimittaa tilalle virheettömän tuotteen tai hyvittää tuotteen rahana. Toisinaan virheen todentaminen voi esimerkiksi edellyttää, että tuote toimitetaan valmistajan tai maahantuojan tarkastettavaksi.

13. REKLAMAATIOT

13.1 Pyydämme sinua tekemään mahdolliset tilauksiin liittyvät reklamaatiot Kaupan asiakaspalveluun johonkin kohdassa Yhteystiedot mainituista yhteydenottokanavista.

13.2 Suosittelemme, että reklamoit mahdollisimman pian ja elintarvikkeiden osalta viimeistään kahden päivään sisällä toimituksesta tai noudosta. Elintarvikkeiden osalta tuotteiden käyttöaika voi olla hyvin lyhyt, jolloin nopea yhteydenotto asiakaspalveluun helpottaa virheen selvittämistä. Asiakkaan ollessa kuluttajansuojalaissa tarkoitettu kuluttaja, sovelletaan kuluttajansuojalan 5 luvun kuluttajankauppaa koskevia säännöksiä vaaranvastuun siirtymisestä, virheilmoituksesta, ja viivästyksen ja virheen seuraamuksista.

14. TIETOSUOJA

14.1 Käsittelemme henkilötietojasi tietosuojaselosteemme mukaisesti. Mikäli olet rekisteröitynyt Verkkokauppaan, sovelletaan sinuun lisäksi aikaisemmin hyväksymiäsi Omat Tiedot –ehtoja.

14.2 Voimme käyttää alihankkijoita ostosten keräämisessä ja kuljettamiseen. Keräilijämme ja kuljettajamme saavat sinua koskevia tietoja käyttöönsä, jotta voivat toimittaa sinulle tilaamasi tuotteet. Lisäksi, mikäli maksat ostoksesi verkossa, sinua maksutiedot välitetään edelleen palveluntarjoajallamme maksujen toteuttamista varten.

15. ERIMIELISYYSTILANTEET

15.1 Mahdollisiin asiakkaan ja Kaupan välisiin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia.

15.2 Mikäli olet kuluttaja, voit saattaa riita-asian kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi:

Kuluttajariitalautakunta
www.kuluttajariita.fi 
www.kuluttajaneuvonta.fi
PL 306, 00531 Helsinki

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Voit halutessasi käynnistää riita-asian käsittelyn myös verkkovälitteisen riidanratkaisufoorumin (ODR) kautta (http://ec.europa.eu/odr).  ODR-foorumissa asioidessa tarvitaan tieto Kaupan sähköpostiosoitteesta, joka on asiakaspalvelu.alepa@sok.fi.

15.3 Lisäksi kuluttajalla on oikeus nostaa kanne sen paikkakunnan alioikeudessa, jonka tuomiopiirissä hänellä on kotipaikka.

Viimeksi päivitetty: 28.10.2019