Alepa yhteystiedot

Asiakaspalvelu

Huomioithan että yhteystietomme ovat muuttuneet puhelimen ja sähköpostin osalta! Uudet yhteystiedot ovat:

Puhelin: 09 4245 0450 (pvm/mpm)
Sähköposti: asiakaspalvelu.alepa@sok.fi

Chat: Katsahda sivuston oikeaan laitaan. Pääset chattailemaan kanssamme Asiakaspalvelu-napista. Jos nappi on harmaana, emme ole juuri sillä hetkellä paikalla.

WhatsApp: 046 922 6980. Lisää numero puhelimesi yhteystietoihin ja lähetä meille viesti! Olemme paikalla asiakaspalvelun aukioloaikoina. HUOM! Emme ota tähän numeroon vastaan puheluita, vaan puhelut siirtyvät palvelunumeroomme 09 4245 0450 (pvm/mpm) *HUOM! puhelinnumero muuttunut!

Twitter (@Kauppakassi_fi): Siirry Twitter-tilillemme tästä.

Facebook: Siirry Alepa Kauppakassin Facebook-sivuille tästä.

Instagram (kauppakassi_fi): Siirry instagram-tilillemme tästä.

Sähköinen palautelomake: Siirry palautelomakkeeseen tästä.

Sähköposti: asiakaspalvelu.alepa@sok.fi HUOM! sähköpostiosoite muuttunut!

Osoite:Hagelstamintie 32, 01520 Vantaa

 

 

Puhelinpalvelun aukioloajat

 

Asiakaspalvelu, maanantai-perjantai: 8-18 numerossa 09 4245 0450 (pvm/mpm) *HUOM! puhelinnumero muuttunut!

Toimituspäivystys, maanantai-perjantai: 18-21. Palvelemme akuutteihin saman päivän tilauksiin liittyvissä asioissa.

Toimituspäivystys, lauantai: 9-16. Palvelemme akuutteihin saman päivän tilauksiin liittyvissä asioissa.

Puhelintilaukset, maanantai-perjantai: 9-16 numerossa 09 4245 0450 (pvm/mpm) *HUOM! puhelinnumero muuttunut!

*Puhelusta veloitetaan puhelinverkkomaksu/matkapuhelinverkkomaksu, puhelintilauksen hinta 9,90 € per tilaus. Puhelintilausmaksu veloitetaan tilauksen maksamisen yhteydessä. Nauhoitamme kaikki puhelut asiakaspalvelun laadun varmistamiseksi.

 

Alepa Kauppakassi

Tee arjesta ja juhlasta hitusen helpompaa! Tilaa ruoat suoraan kotiin tai nouda valmiit ruokakassit myymälästämme. Säästät aikaa ja vaivaa! S-ryhmän Alepa Kauppakassi-palvelu on Suomen suurin ruoan verkkokauppa, jossa voit tilata Alepan edullisin hinnoin päivittäistavarasi netissä ja saada ne kuljetettuna kotiisi. Ruokien kotiinkuljetus maksaa vain alk. 5,90 € (S-Etukortilla). Palvelu kattaa koko Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisten alueen pois lukien saaristoalueet. Lisäksi toimitusalueeseen kuuluvat Klaukkala, Nurmijärvi sekä Tuusula.

Kauppakassin kotiinkuljetuksen ruoat kerätään omasta keräilymyymälästä Vantaan Kartanonkoskelta. Myymälän valikoimissa on laaja, yli 5000 tuotteen valikoima.

Edullisimmin saat toimituksen, kun teet tilauksesi haluamaasi toimitus- tai noutopäivää edeltävän päivän aikana. Voit saada kotiinkuljetuksen jo tilauspäivänä, kun teet tilauksen arkisin kello 12:een mennessä ja lauantaisin kello 9:ään mennessä. Saman päivän tilauksiin lisäämme 5€ pikatilauslisän.

Voit muokata tilaustasi aina siihen saakka kunnes se otetaan keräilyyn, lue lisää täältä

toimitusalue

Toimitusajat ja -hinnat voivat vaihdella osoitteen ja viikonpäivän mukaan. Kuljetuksia on maanantaista perjantaihin klo 9-21 välillä ja lauantaisin klo 9-16 välillä. Valittavanasi on 2-8 tunnin toimitusaikoja.

 

Voit varata oman toimitusaikasi klikkaamalla sivuston oikeasta yläreunasta “tilaukset” valikkoa! Näin näet heti seuraavat vapaat toimitusajat!

 

Klaukkalan toimitusalue sisältää seuraavat postinumerot: 01800, 01810, 01820 ja 01840

Nurmijärven toimitusalue sisältää seuraavat postinumerot: 01900 ja 01940

Tuusulan toimitusalue sisältää seuraavat postinumerot: 04300, 04310, 04320, 04330, 04340 ja 04360

Katso täältä toimitusajat ja- hinnat omaan osoitteeseesi!

Voit maksaa ostokset jo tilaushetkellä, maksutapoina käyvät Visa-, Mastercard-, Visa Electron-, Amex-, Diners- ja S-Business kortit. Voit käyttää myös debit-puolta kortistasi jolloin maksu ei mene luottokortille, debit-numero löytyy yleisimmin kortin kääntöpuolelta. Maksuhetkellä teemme kortillesi katevarauksen ja oikaisemme varauksen vastaamaan todellista summaa heti keräilyn jälkeen.

Voit maksaa tilauksen myös kotiovella, maksuvälineinä käyvät yleisimmät debit- ja credit kortit, S-Ryhmän lahjakortit sekä HOK-Elannon Bonussetelit.

Käteinen tai maksusitoumukset ei käy maksuvälineenä.

Bonus rekisteröidään aina maksuhetkellä. Maksaessasi verkossa syötä jäsennumerosi sille varattuun kenttään.

Noutotilauksissa maksutapana on ainoastaan maksu tilauksen yhteydessä.

Yritykset voivat hakea laskutussopimusta täyttämällä oheisen laskutussopimuksen. Laskutussopimuksia ei myönnetä yksityisasiakkaille.

Palauta täytetty laskutussopimus skannattuna osoitteeseen sok-luotonvalvonta@sok.fi tai lähetä  lomake osoitteeseen

SOK Palveluässä Kajaani
Luotonvalvonta
PL 20
87788 S-RYHMÄ

Laskutussopimuksen käsitelyaika on 5-10 arkipäivää. Kun sopimus on käsitelty, olemme yhteydessä ja saatte oman sopimuskappaleenne sekä käytännön ohjeet tilaamiseen

 

Asiakaspalvelu

 

Chat: Katsahda sivuston oikeaan laitaan. Pääset chattailemaan kanssamme Asiakaspalvelu-napista. Jos nappi on harmaana, emme ole juuri sillä hetkellä paikalla.

WhatsApp: 046 922 6980. Lisää numero puhelimesi yhteystietoihin ja lähetä meille viesti! Olemme paikalla asiakaspalvelun aukioloaikoina. HUOM! Emme ota tähän numeroon vastaan puheluita.

Twitter (@Kauppakassi_fi): Siirry Twitter-tilillemme tästä.

Facebook: Siirry Alepa Kauppakassin Facebook-sivuille tästä.

Instagram (kauppakassi_fi): Siirry instagram-tilillemme tästä.

Sähköinen palautelomake: Siirry palautelomakkeeseen tästä.

Sähköposti: asiakaspalvelu.alepa(at)sok.fi

Osoite:Hagelstamintie 32, 01520 Vantaa

 

 

Puhelinpalvelun aukioloajat

 

Asiakaspalvelu, maanantai-perjantai: 8-18 numerossa +358 942 450 450 (pvm/mpm) *.

Toimituspäivystys, maanantai-perjantai: 18-22. Palvelemme akuutteihin saman päivän tilauksiin liittyvissä asioissa.

Toimituspäivystys, lauantai: 8-22. Palvelemme akuutteihin saman päivän tilauksiin liittyvissä asioissa.

Puhelintilaukset, maanantai-perjantai: 9-16 numerossa +358 942 450 450 (pvm/mpm)*.

*Puhelusta veloitetaan puhelinverkkomaksu/matkapuhelinverkkomaksu, puhelintilauksen hinta 9,90 € per tilaus. Puhelintilausmaksu veloitetaan tilauksen maksamisen yhteydessä. Nauhoitamme kaikki puhelut asiakaspalvelun laadun varmistamiseksi.

 

UKK

Alepa UKK

Toimitus

Noutopalvelu

Hinnat ja maksaminen

Verkkomaksu

  • Mitä verkkomaksu tarkoittaa?
  • Onko tämä maksutapa turvallinen?
  • Mitkä maksutavat ovat sallittuja?
  • Miten rekisteröin Bonuksen verkkomaksussa?
  • Unohdin syöttää S-Etukortin tiedot /en ole saanut Bonuksiani?
  • Miksi tilaushetken hinta ei ole lopullinen hinta?
  • Milloin saan tietää lopullisen hinnan?
  • Miksi hyvitykset tulevat viiveellä?
  • Miksi en voi maksaa verkkopankilla?
  • Voinko maksaa myös debit-kortilla?
  • Voinko tallentaa luottokorttini tiedot?
  • Miksi tilausvaiheessa veloitetaan 15 % enemmän?
  • Haluan muokata tilaustani mutta palvelu pyytää luottokorttini tiedot uudestaan?
  • Muokkasin tilaustani ja tämän vuoksi luottokorttini käyttölimiitti on lopussa, mistä on kyse?
  • En ymmärrä luottokorttilaskuni tapahtumia, mitä teen?

Yleistä

Mikä on Alepa Kauppakassi?

Alepa Kauppakassi on ruokaverkkokauppa, joka palvelee kaikkia pääkaupunkiseudun asukkaita ja yrityksiä. Sen valikoimissa on noin 4000 päivittäistavaratuotetta suurimpien Alepoiden valikoimista. Tuotteet voi tilata joko kotiin tai noudettavaksi Alepa Viherlaaksossa olevasta Postin pakettiautomaatista.

Mikä on Alepa Kauppakassin valikoima?

Valikoimana on koko 4000 tuotteen valikoima muutamalla rajoituksella. Valikoimasta on rajattu pois tupakka- ja alkoholituotteet. Toistaiseksi myöskään käyttötavarat eivät kuulu valikoimaan.

Voinko tilata alkoholituotteita?

Et voi, Suomen lainsäädäntö kieltää alkoholin kotiintoimituksen. Myöskään Postin pakettiautomaattinoudoissa emme toistaiseksi myy alkoholituotteita.

Voinko tilata tupakkatuotteita?

Et voi, Suomen lainsäädäntö ei mahdollista tupakkatuotteiden myyntiä Alepa Kauppakassista.

Haluaisin tilata Alepa Kauppakassista, mutta päädyin Foodie.fm sivuille, olenko oikeassa paikassa?

Kyllä olet. Alepa Kauppakassi toimii Foodie.fm palvelussa. Tarkemmin Foodien palvelusta voit lukea kohdassa Foodie-palvelu.

Voivatko yritykset tilata Alepa Kauppakassista?

Kyllä voivat. Yritykset voivat hakea laskutusasiakkuutta, minkä jälkeen tilaukset laskutetaan jälkikäteen. Myös yleisimmät pankki- ja luottokortit käyvät maksutapana.

Onko palvelussa minimitilausmäärä?

Ei ole. Tuomme niin pienet, kuin isotkin ostoksesi haluamaasi osoitteeseen toimitusmaksua vastaan.

Valikoima

Voiko Alepa Kauppakassista ostaa muita, kuin ruokatavaroita?

Valikoimissa ovat kaikki päivittäistavaratuotteet sekä osa käyttötavaratuotteista kuten paristot, lamput, lehtiä.

Voinko tilata myös kylmä- tai pakastetuotteita?

Kyllä voit. Alepa Kauppakassi toimittaa kylmä- sekä pakastetuotteet siten, että kylmäketju säilyy ehjänä.

Miten voin luottaa laatuun?

Alepa Kauppakassin laatuun voi luottaa. Jokainen keräilijä on käynyt läpi sisäisen laatukoulutuksen. Alepa Kauppakasseihin keräämme vain mahdollisimman laadukkaita ja tuoreita elintarvikkeita. Kauppakassin laatulupaukset löydät täältä

Jäänkö ilman haluamaani tuotetta, jos se on loppunut?

Tilauksen viimeistelyvaiheessa järjestelmä kysyy, saako tuotteita korvata. Tämä on merkki keräilijälle siitä, että mikäli tuote on loppu, sen voi korvata toisella vastaavalla tuotteella. Korvaavat tuotteet haetaan niin, että se vastaa alkuperäistä tuotetta mahdollisimman hyvin. Yleisperiaatteet korvauskäytäntöihin löydät täältä

Tilaaminen

Miten tilaan Alepa Kauppakassista?

Valitse nettiosoitteeksi www.alepa.fi/kauppakassi. Sen jälkeen kannattaa rekisteröityä jotta palvelu valitsee sinulle oikean myymälän. Tämän jälkeen voit rakentaa ostoskorin käyttäen Foodien eri mahdollisuuksia. Voit tutustua palvelun toimintaan myös linkin takaa löytyvän videon avulla.

Mistä tiedän, että tilaus on mennyt perille?

Onnistuneesta tilauksesta saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen, joka on merkki siitä, että tilaus on mennyt perille onnistuneesti.

Voinko sopia tietyn kellonajan toimitukselle?

Lupaamme toimittaa tilaukset valitussa aikaikkunassa. Kehitämme toimintaa jatkuvasti, jotta voimme antaa jatkossa mahdollisimman tarkan toimitusajan.

Voinko muokata tilausta jälkikäteen?

Kyllä voit. Tilausta voi muokata veloituksetta niin kauan, kunnes se on otettu myymälässä keräilyyn. Mikäli haluat muokata tilaustasi keräilyn jälkeen voit tiedustella mahdollisuutta asiakaspalvelustamme. Näissä tapauksissa pyrimme palvelemaan sinua mahdollisuuksien mukaan mutta jo kerätyn tilauksen muokkaamisesta veloitamme 9,90€.

Miten perun tilauksen tai siirrän toimitusaikaa?

Niin kauan, kunnes tilaus otetaan keräilyyn myymälässä, voit muokata sitä veloituksetta haluamallasi tavalla. Voit myös peruuttaa tilauksen veloituksetta tai vaihtaa toimitusaikaa ennen tilauksen keräämistä. Kaikista muutoksista saat sähköpostiisi vahvistusviestin. Mikäli haluat perua tilaustasi keräilyn jälkeen voit tiedustella mahdollisuutta asiakaspalvelustamme. Näissä tapauksissa pyrimme palvelemaan sinua mahdollisuuksien mukaan mutta jo kerätyn tilauksen perumisesta veloitamme 9,90€.

Voinko tallentaa ostoslistan?

Kyllä voit. Välilehdellä ”ostoslista” kohdassa ”toiminnat” voit tallentaa ostoslistan seuraavaa kertaa varten.

Miten saan yhteyden keräilijään?

Suoraan keräilijään ei saa yhteyttä. Jos tarvitset yhteydenottoa Alepa Kauppakassiin, voit hoitaa asian ammattitaitoisten asiakaspalvelijoiden kautta joko numerossa +358 942 450 450 tai asiakaspalvelu.alepa@sok.fi. He hoitavat asian keräilijän kanssa.

Miten teen reklamaation?

Reklamaatiot tulee tehdä kahden päivän sisällä toimituksesta. Kaikki reklamaatiot tulee tehdä asiakaspalveluumme.

Toimitus

Mitkä ovat toimitustavat?

Voit valita toimitustavaksi joko kotiintoimituksen tai noutopalvelun Alepa Viherlaaksosta. Kotiintoimitus on saatavilla koko pääkaupunkiseudulle, poislukien saaristoalueet.

Minne voin tilata kotiintoimituksen?

Alepa Kauppakassin toimitusalue on Helsingin, Espoon, Vantaan sekä Kauniaisten alue, poislukien saaristoalueet. Riittää, että toimitusosoite on alueella. Tämä mahdollistaa myös tilaukset esimerkiksi työpaikalle.

Mitä tapahtuu, jos toimitus on myöhässä?

Jos syystä tai toisesta toimitus on myöhässä, ilmoitamme siitä asiakkaalle välittömästi ja sovimme tarkemmin tilauksen toimittamisesta. Jos myöhästyminen johtuu Kauppakassista, annamme sinulle seuraavan toimituksen ilman toimitusmaksua. Saat hyvityskoodin kuljettajalta.

Voiko kuljettaja jättää tuotteet oven taakse?

Ei voi, ostokset luovutetaan vain henkilökohtaisesti ja maksua vastaan. Oven ulkopuolelle jättäminen ei onnistu, koska haluamme taata tuotteiden laadun.

Mitä, jos en ole kotona, kun toimitus tulee?

Lupaamme toimittaa tuotteet asiakkaan valitsemassa aikaikkunassa. Jos et ole silloin paikalla, etkä ole ilmoittanut siitä asiakaspalveluun, palautetaan tuotteet takaisin myymälään. Olemme sinuun yhteydessä ja pyrimme sopimaan uuden kuljetusajan. Näissä tapauksissa emme pysty takaamaan uusintakuljetusta samalle päivälle. Jos kuljettaja lähtee uudestaan toimittamaan tilausta, veloitetamme uusintakäynnistä 9,90€.

Mitkä ovat toimitusajat?

Toimitusrytmi on nopea ja toimitusaikaikkunoita on arkisin 4 kpl sekä viikonloppuisin 2 – 3 kpl. Sunnuntaisin ei ole kotiintoimituksia. Järjestelmä näyttää tilausvaiheessa käytettävissä olevat aikaikkunat. Pääsääntöisesti voit saada toimituksen vielä samalle päivälle, kun tilaat ennen klo 12. Saman päivänä tilattuihin toimituksiin lisätään 5 € lisämaksu. Noudon voi tilata myös sunnuntaille.

Tilausaikaa on vielä jäljellä, mutta järjestelmä ei anna minun valita haluamaani aikaikkunaa. Mistä on kyse?

Jokaiselle tilausikkunalle on määritetty tilausten maksimimäärä käytössä olevan keräily- ja kuljetuskapasiteetin mukaan. Tilausikkunat voivat sulkeutua aikaisemmin, jos tilauksia tulee paljon ko. ikkunaan. Täysi tilausikkuna näkyy tilausvaiheessa harmaalla.

Mainostatte kotiinkuljetusta 6,90 € hintaan, mutta järjestelmä näyttää kalliimpaa hintaa. Mistä on kyse?

Käytössämme on joustava hinnoittelu joten toimitushinnat voivat vaihdella esimerkiksi viikonpäivien tai ajankohdan mukaan. Hinnat ovat pääsääntöisesti alkaen 6,90€/toimitus mutta esimerkiksi käytössä voi olla hetkellisiä kampanjoita milloin hinta voi olla alhaisempi. Näet aina tilausta tehdessäsi tarkan toimitushinnan.

Milloin toimitukset ovat edullisimpia?

Käytössämme on joustava hinnoittelu joten toimitushinnat voivat vaihdella esimerkiksi viikonpäivien tai ajankohdan mukaan. Pääsääntöisesti voit tilata edullisemmin kun teet tilauksesi ajoissa sekä omistat S-Etukortin. Myös hiljaisemmat päivät ja toimitusajat voivat olla edullisempia.

Mitä joustava hinnoittelu tarkoittaa?

Joustavassa hinnoittelussa toimitushinta voi vaihdella eri tilanteiden mukaan. Vaikuttavia tekijöitä voivat olla esimerkiksi viikonpäivä, ajankohta, maksutapa, tilauksen tekoaika. Näet aina lopullisen toimitushinnan tilauksen vahvistusvaiheessa.

Voinko luottaa tilausvaiheessa näkyvään toimitushintaan?

Kyllä voit, näet aina tilausvaiheessa kaikki toimitushintaan vaikuttavat tekijät.

Toimitusehdoissa on maininta mahdollisesta lisämaksusta, mitä se tarkoittaa?

Kauppakassin peruspalveluun kuuluu laadukkaat ja nopeat toimitukset. Keräämme jokaiseen tilaukseen vain parasta laatua ja toimitamme ajoissa. Haluamme kuitenkin palvella mahdollisimman hyvin ja joustavasti joten olemme valmiita tekemään puolestasi myös  enemmän. Pidätämme kuitenkin näissä tilanteissa oikeuden veloittaa 9,90 lisämaksu sellaisista asioista mitkä teettävät joko keräilyyn tai kuljetukseen merkittävästi lisätyötä. Tällaisia lisätöitä voivat olla esimerkiksi

– Toimituksen uusiminen asiakkaasta johtuvasta syystä

– Erityistoiveet tuotteiden pakkaamiseen liittyen

– Erityistoiveet tuotteiden päivämääriin liittyen.

Tällaisiessa tilanteissa olemme aina yhteydessä etukäteen.

Miksi tilaus pitää tehdä jo edellisenä päivänä?

Kun teet tilauksen aikaisemmin, pystymme paremmin reagoimaan keräilyn ja kuljetuksen resursseihin. On myös hyvä muistaa, että tilausta voi muokata sekä tuotteiden että toimitusajan osalta niin kauan, kunnes se on otettu keräilyyn.

Noutopalvelu

Miten noutopalvelu toimii?

Tilaus tehdään ja kerätään, kuten kotiintoimituksissa. Voit valita kahden tunnin aikaikkunan jolloin keräämme tuotteet takavarastoon odottamaan aikaikkunan alkuun mennessä. Saat tekstiviestillä tiedon kun tilaus on valmis noudettavaksi. Noutotilauksissa maksuvaihtoehtona on vain verkkomaksu.

Voinko tilata myös kylmä- tai pakastetuotteita?

Kyllä voit. Säilytämme kerätyt tuotteet niin ettei kylmäketju katkea.

Saanko myös noutopalvelusta bonusta?

Kyllä saat. Bonukset rekisteröidään verkossa syöttämällesi jäsennumerolle.

Miten maksan tuotteet?

Kotiinkuljetuksen osalta voit maksaa tilauksesi joko tilaushetkellä verkossa tai toimituksen yhteydessä. Noutotilaukset tulee maksaa etukäteen verkossa. Maksutapoina käyvät Visa-, Mastercard-sekä Visa Electron-kortit. Käytössäsi on sekä debit- että credit puolet. Toimituksen yhteydessä maksettaviin tilauksiin lisätään kahden euron (2€) lisämaksu.

Hinnat ja maksaminen

Mitä Alepa Kauppakassi maksaa?

Tuotteiden hinnat ovat täsmälleen samat kuin normaalit Alepan ratkaisevan edulliset hinnat. Tuotteiden hinta on aina keräilyhetkellä voimassaoleva hinta. Päälle tulee toimitusmaksu, minkä suuruuden näet tilausvaiheessa. Pääsääntöisesti toimitushinnat ovat alkaen 6,90€/toimitus. Samana päivänä tilattuihin toimituksiin lisätään 5 € lisämaksu. Voit tutustua toimitusmaksuihin ja -aikoihin tarkemmin täällä.

Onko Alepa Kauppakassissa samat kampanjat, kuin myymälässä?

Alepa Kauppakassista saat tuotteet täsmälleen samaan hintaan, kuin keräävän myymälän hinta on. Jos myymälässä on kampanja, saat tuotteen samaan hintaan vaikka verkkokauppa näyttäisi eri hintaa. Lisäksi Kauppakassissa voi olla erillisiä kampanjoita, tiedon näistä saat nettisivuilta.

Miten hinnoitellaan esim. hedelmät tai muut punnittavat tuotteet?

Tilaushetkellä hintana on arviohinta, mikä perustuu tilaushetken kilohintaan sekä tuotteen arviopainoon. Kun tuote kerätään, se punnitaan ja maksat siitä aidon painon mukaisen hinnan sekä keräilyhetken mukaisen kilohinnan.

Miten maksan ostokset?

Ostokset voit maksaa joko verkossa tilaushetkellä tai toimtuksen yhteydessä. Maksutapoina käyvät Visa-, Mastercard-, Visa Electron-, Amex sekä Diners-kortit. Käytössäsi on sekä debit- että credit puolet. Voit myös maksaa ostokset toimituksen yhteydessä yleisimmillä maksukorteilla. Myös S-Ryhmän lahjakortit sekä Bonusrahat käyvät maksuvälineinä. Ostositoumukset tai S-Business-kortti eivät käy maksuvälineinä. Toimituksen yhteydessä maksettuihin tilauksiin lisätään kahden euron (2€) maksutapalisä.

Saanko tilauksestani bonusta?

Bonusta saa koko summasta mukaan lukien toimitusmaksun.

Voinko tilata laskulle?

Yritysasiakkaat voivat hakea laskutusasiakkuutta ja maksaa laskulla. Henkilöasiakkailla maksutapoina ovat yleisimmät maksukortit, S-Ryhmän lahjakortit sekä HOK-Elannon Bonussetelit.

Voinko maksaa etukäteen tilauksen yhteydessä?

Verkkomaksulla voit maksaa ostokset Visa- Mastercard- tai Visa Electron korteilla jo tilausvaiheessa ja rekisteröidä samalla myös S-Bonuksen. Käytössäsi on sekä debit- että credit-puoli.

Verkkomaksu

Mitä verkkomaksu tarkoittaa?

Verkkomaksun avulla voit maksaa ostoksesi jo tilausvaiheessa ja säästää näin aikaa sekä kotiovella, että noutopisteellä.

Onko tämä maksutapa turvallinen?

Kyllä on. Käytämme S-Ryhmän verkkomaksujärjestelmää.

Mitkä maksutavat ovat sallittuja?

Toistaiseksi sallittuja ovat Visa-, Mastercard, sekä Visa Electron-kortit. Käytössäsi on sekä debit- että credit-puoli.

Miten rekisteröin Bonuksen verkkomaksussa?

Saat normaaliin tapaan Bonusta koko summasta. Sinun täytyy syöttää tilausvaiheessa 10-numeroinen jäsennumero (katso tästä mistä löydät jäsennumeron). Jäsennumero syötetään toimitusajan valitsemisen yhteydessä.

Unohdin syöttää S-Etukortin tiedot /en ole saanut Bonuksiani?

Ole yhteydessä asiakaspalveluun, niin selvitämme asian.

Miksi tilaushetken hinta ei ole lopullinen hinta?

Tilauksen hinta voi muuttua neljästä eri syystä:

1) Punnittavien tuotteiden todellinen paino ei ole sama kuin tilaushetken arviopaino. Veloitamme toteutuneet painon mukaisen hinnan.

2) Haluamasi tuote on loppunut, jolloin emme luonnollisesti veloita tuotetta.

3) Joudumme korvaamaan tuotteen. Korvaamme tuotteita luvallasi.

4) Tuotteen myyntihinta on muuttunut: Myyntihinnoissa tapahtuu välillä muutoksia ja joskus muutos voi osua tilauksen ja toimituksen väliin. Muutoksia tapahtuu molempiin suuntiin ja yleensä muutokset ovat hyvin pieniä. Kuukausien vaihteissa voi tulla isompia muutoksia, esimerkiksi markkinointituotteiden osalta. Veloitamme tuotteet aina keräilyhetken myyntihinnan mukaan. Lue lisää toimitusehdoista.

Milloin saan tietää lopullisen hinnan?

Saat tietoosi lopullisen hinnan heti, kun olemme keräilleet tilauksesi. Lue lisää täältä.

Miksi hyvitykset tulevat viiveellä?

Teemme hyvityksen kortillesi heti, kun keräily on tehty (kts. edelliset kysymykset).

Miksi en voi maksaa verkkopankilla?

Lopullisen summan oikaisu ei onnistu tällä hetkellä verkkopankeissa, joten alkuvaiheessa käytössä ovat vain luottokortit.

Voinko maksaa myös debit-kortilla?

Kyllä voit.

Voinko tallentaa luottokorttini tiedot?

Alkuvaiheessa et voi, mutta kehitämme järjestelmää eteenpäin tämänkin osalta.

Miksi tilausvaiheessa veloitetaan 15 % enemmän?

Haluamme varmistaa, että saat kaikki tilaamasi tuotteet, mutta voimme joutua korvaamaan tilaamasi tuotteen eri hintaisella tuotteella. Emme halua, emmekä voi tehdä lisäveloituksia kortillesi, joten teemme jo tilausvaiheessa hieman suuremman veloituksen, minkä oikaisemme keräilyn päätteeksi aina oikeaksi.

Haluan muokata tilaustani mutta palvelu pyytää luottokorttini tiedot uudestaan?

Jos muokkauksen arvo on yli 10% alkuperäistä veloitusta suurempi, tarvitsemme tiedot uudestaan. Tällöin alkuperäinen veloitus mitätöidään kokonaan ja tehdään uusi veloitus.

Muokkasin tilaustani ja tämän vuoksi luottokorttini käyttölimiitti on lopussa, mistä on kyse?

Hyvitys lähtee järjestelmästämme eteenpäin välittömästi mutta valitettavasti hyvitys näkyy vasta viiveellä kortillasi. Yleensä hyvitykset näkyvät yhden yön viiveellä.

En ymmärrä luottokorttilaskuni tapahtumia, mitä teen?

Ole yhteydessä Kauppakassin asiakaspalveluun, autamme sinua laskun tulkinnassa.

Puhelinnumero: +358 942 450 450 (pvm/mpm)   
Sähköposti: asiakaspalvelu.alepa@sok.fi
Puhelun hinta: puhelinverkkomaksu/matkapuhelinverkkomaksu

 

Alepa Kauppakassi tilaus- ja toimitusehdot

Alepa Kauppakassi tilaus- ja toimitusehdot

 

Voimassa 29.03.2018 alkaen toistaiseksi.


 

Yleistä

Kauppakassi on HOK-Elannon ruoan verkkopalvelu. Palvelusta vastaa HOK-Elanto ja palvelu on tuotettu yhdessä Digital Foodie Oy:n kanssa. Kauppakassi-palvelu koostuu Alepa Kauppakassista sekä Prisma Kauppakassista.

 

Henkilöasiakkaat

Asiakkaan tulee olla täysivaltainen luonnollinen henkilö. Asiakas vastaa Alepa Kauppakassille antamiensa tietojen oikeellisuudesta sekä käyttäjätunnuksen ja salasanan käytöstä ja säilytyksestä.

 

Yritysasiakkaat

Yritysasiakkaat voivat tehdä HOK-Elannon kanssa laskutussopimuksen Kauppakassia varten. Laskutussopimuslomakkeita voi tilata ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu.alepa(at)sok.fi, soittamalla numeroon  09 4245 0450 tai lähettämällä viestin osoitteessa www.alepa.fi/kauppakassi olevan asiakaspalveluchatin kautta. Laskutussopimus käsitellään 5–10 arkipäivässä. Hyväksymisen jälkeen yritykselle lähetetään laskutusnumero, jonka perusteella voi tehdä ostoksia Alepa Kauppakassista.

Laskutussopimuksella tehdyt tilaukset laskutetaan kerran kuukaudessa. Laskutuslisä on 5 euroa.

Yritykset voivat tilata Alepa Kauppakassista myös ilman laskutussopimusta. Ilman laskutussopimusta tilattaessa maksutapoina käyvät

  • Yleisimmät maksukortit toimituksen yhteydessä, S-Business ei käy toimituksen yhteydessä.
  • Verkkomaksulla yleisimmillä maksukorteilla. S-Business käy maksuvälineenä verkkomaksuissa.

 

Toimitusalueet

Alepa Kauppakassi toimittaa tilauksia Helsingin, Espoon, Vantaan, Kauniaisten, Nurmijärven (postinumerot 01900 ja 01940), Tuusulan (postinumerot 04300–04340 ja 04360) ja Klaukkalan (postinumerot 01800–01820 ja 01840) alueille poislukien saaristoalueet. Alepa Kauppakassi ei toimita tilauksia toimitusalueen ulkopuolelle. Tarkan tiedon toimitusmahdollisuudesta saa syöttämällä osoitteen Foodie-palveluun. Noutomyyntiä voivat käyttää kaikki asiakkaat asuinpaikasta riippumatta.  

 

Aukioloajat

Alepa Kauppakassin kotiinkuljetus- ja noutopalvelu on pääsääntöisesti avoinna maanantaista lauantaihin. Poikkeusaukioloista tiedotetaan Foodie-palvelun Internet-sivuilla. Internet-palvelu on aina auki, mutta toimituksia tuodaan ja tilauksia voi noutaa erillisen toimitusaikakalenterin mukaan. Kauppakassi on suljettu juhlapyhinä ja aattoina. Tarkemmat toimitusajat kohdista Kotiinkuljetus ja Noutomyynti sekä Foodien internet-sivuilta.

 

Kotiinkuljetus

Kotiinkuljetuksen toimitusaikavaihtoehtoja on päivää kohti pääsääntöisesti 3–5 kappaletta. Poikkeuksista ilmoitetaan Foodien Internet-sivuilla. Verkkokauppa näyttää tilaushetkellä valittavissa olevat toimitusajat sekä keräily- ja kuljetusmaksun hinnan.

Tilauksen voi tehdä arkisin toimituspäivänä kello 12:een mennessä ja lauantaisin kello 9:ään mennessä. Mahdollisista poikkeuksista tilausajoissa tiedotetaan erikseen Foodien Internet-sivuilla. Toimituspäivänä tehdyistä tilauksista Alepa Kauppakassi veloittaa lisämaksun. Toimitusmaksuista tarkemmin kohdassa Toimitus- ja keräilymaksut.

Jokaiselle toimitusikkunalle on määritelty maksimikapasiteetti, joten toimitusikkuna saattaa sulkeutua jo ennen toimituspäivää. Tilaus on kuitenkin mahdollista tehdä puutteellisena jo hyvissä ajoin ja sitä voi muokata siihen saakka kunnes se otetaan keräilyyn.

Mikäli asiakas tilaa puhelimitse toimitusaikavaihtoehtoja on tiistaista perjantaihin päivää kohti pääsäntöisesti 3-5 kappaletta.

 

Noutomyynti

Alepa Kauppakassin noutomyynti on käytössä Alepa Kauppakassi -myymälässä Kartanonkoskella sekä Lentoasemalla. Lentoasemalla noutopisteenä toimivat kylmälokerot. Noutoaikavaihtoehtoja on päivää kohti Alepa Kauppakassi -myymälässä pääsääntöisesti 1-4 kappaletta. Tuotteet kerätään Alepa Kauppakassissa myymälän takavarastoon odottamaan noutoikkunan alkuun mennessä.

Noudettavat tuotteet on mahdollista maksaa vain verkkomaksuna tilauksen tekemisen yhteydessä. Maksuvälineinä käyvät kohdassa Maksaminen listatut maksukortit.

Verkkokauppa näyttää tilaushetkellä valittavissa olevat toimitusajat sekä keräilymaksun hinnan. Tilauksen voi tehdä arkisin ja lauantaisin Alepa Kauppakassi -myymälään arkisin toimituspäivänä kello 12:een mennessä ja lauantaisin kello 9:ään mennessä. Mahdollisista poikkeuksista tilausajoissa tiedotetaan erikseen Foodien Internet-sivuilla. Toimituspäivänä tehdyistä tilauksista Kauppakassi veloittaa lisämaksun. Toimitusmaksuista tarkemmin kohdassa Toimitus- ja keräilymaksut.

Jokaiselle toimitusikkunalle on määritelty maksimikapasiteetti, joten toimitusikkuna saattaa sulkeutua jo ennen toimituspäivää. Tilaus on kuitenkin mahdollista tehdä puutteellisena jo hyvissä ajoin ja sitä voi muokata siihen saakka kunnes se otetaan keräilyyn.

Lentoaseman noutopiste sijaitsee terminaalien välisellä yhdyskäytävällä lentoaseman noutopisteen yhteydessä. Kun tilaus on viety lokeroon asiakkaalle lähetetään tekstiviestillä lokerokoodi sekä koodin voimassaoloaika.

Tuotteet

Alepa Kauppakassin tuotevalikoima on tilauksen keräilyn suorittavan Alepan valikoima. Kotiinkuljetustilauksissa toimittava myymälä ja siten myös valikoima määräytyvät tilaavan asiakkaan osoitteen perusteella. Käytössä on laajin Alepan valikoima, sillä tuotteet kerätään suuresta Alepasta. Valikoimissa on yli 5 500 yleisimmin myytyä tuotetta.

Alkoholi- tai nikotiinituotteita ei voi tilata kotiinkuljetuksena eikä noutopalveluun.

 

Tuotehinnat

Kaikkien tuotteiden hinnat ovat samoja kuin keräilyhetkellä Alepan kivijalkamyymälässä. Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Hinnat päivitetään aina kun muutoksia Alepan tuotehinnastossa tapahtuu. On siis mahdollista, että tuotteen hinta on ehtinyt muuttua tilaus- ja toimituspäivän välillä. Hintamuutokset ovat kuitenkin useimmiten hyvin pieniä. Muutoksia tapahtuu erityisesti hedelmien ja vihannesten hinnoissa, sillä kyseiset tuotteet ovat sesonkiherkkiä.

Jotkin tuotteet punnitaan kaupassa ja hinta määräytyy painon mukaisesti. Tällaisia tuotteita ovat muun muassa hedelmät, vihannekset, palvelutorituotteet, irtomyynnissä olevat leipomotuotteet ja juustot. Verkkokaupassa nämä tuotteet tilataan kappaleittain ja tuotteen osalta on ilmoitettu kilohinta sekä arvioitu painoon perustuva kappalehinta. Ostoskoriin siis siirtyy tällaisten tuotteiden osalta arviohinta, ja lopullinen hinta määräytyy vasta kaupassa keräilyn ja punnituksen yhteydessä. Hedelmissä ja vihanneksissa arviohinta on laskettu niin, että todellinen hinta on pääsääntöisesti hieman arvioitua alhaisempi.

 

Ostoskassi

Tuotteet pakataan muovikasseihin, ja tilauksen hintaan lisätään automaattisesti yksi muovikassi. Tilauksessa laskutetaan vain yksi muovikassi riippumatta käytettyjen kassien määrästä. Kauppakassista voi tilata tuotteet myös paperikasseissa, ostoskoriin lisätään tuote paperikassilisä. Paperikassit maksavat 1,00€. Paperikassilisä on 0,80€ joka lisäksi tulee muovikassimaksu 0,20€. Kauppakassi ei toimita tuotteita erillisissä laatikoissa.

 

Toimitus- ja keräilymaksut

Kauppakassi käyttää joustavaa toimitushinnoittelua, eli toimitushinnat voivat vaihdella eri tilanteiden mukaan. Pääsääntöisesti hinnat ovat kotiinkuljetuksessa alkaen 5,90 € ja noutopalvelussa 2,90 €. Kaikki toimitushinnat sisältävät arvonlisäveron.

Tarkka toimitushinta esitetään asiakkaalle aina tilauksen loppuvaiheessa ennen tilauksen lähettämistä. Toimitushintaan voivat vaikuttaa muun muassa tilauksen tekemisen ajankohta, toimituspäivä ja -aika, maksutapa, tilauksen koko, S-Etukortti tai erikseen määritellyt kampanjat.

 

Tilausta koskevat erityistoiveet sekä suuret tilaukset

Asiakas voi tiedustella tilausta koskevista erityistoiveista ja -järjestelyistä (esim. tuotteiden pakkaaminen, keräily tai toimitusajankohta) ottamalla yhteyttä Kauppakassin asiakaspalveluun. Mikäli asiakkaan kanssa erikseen sovituista erityistoiveista aiheutuu Kauppakassin asiakaspalvelussa, keräilyssä tai kuljetuksessa runsaasti ylimääräistä työtä, pidättää Kauppakassi oikeuden veloittaa tehdystä työstä lisämaksun alkaen 9,90 €.

Mikäli tilauksessa on yksittäistä tai useita tuotteita poikkeuksellisen suuri määrä,  asiakkaan on hyvä olla yhteydessä asiakaspalveluun tuotteiden saatavuuden varmistamisesksi. Mikäli tuotetta ei keräilyhetkellä löydy myymälästä voi tuotemäärän tilaaminen kestää useita päiviä. 

Tilaaminen

Asiakkaan on mahdollista tilata Kauppakassista verkosta rekisteröityneenä käyttäjänä tai rekisteröitymättä.

Rekisteröityminen ei ole välttämätöntä palvelun käyttämiseksi. Rekisteröityminen on kuitenkin tilaamisen kannalta suositeltavaa, sillä se mahdollistaa muun muassa osoitetietojen ja ostoslistojen tallentamisen, tilauksen muokkaamisen ja sen etenemisen seuraamisen.

Kauppakassilla on oikeus evätä rekisteröityminen ja tarvittaessa sulkea asiakkaan käyttäjätunnus oman harkintansa mukaan.

Kaikki Alepa Kauppakassin alennuskoodit tulee käyttää tilaushetkellä. Koodia ei voi liittää tilaukseen jälkikäteen.

Kauppakassi tarjoaa mahdollisuuden puhelintilaukseen, jonka voi tehdä soittamalla Kauppakassin asiakaspalvelunumeroon  09 4245 0450. Asiakaspalvelu ottaa puhelintilauksia vastaan arkisin kello 9-16. Puhelintilauksesta peritään 9,90 euron puhelintilausmaksu, joka veloitetaan asiakkaalta tilauksen maksamisen yhteydessä. Kauppakassi pidättää oikeuden veloittaa rekisteröitymättömältä puhelintilausasiakkaalta korotetun puhelintilausmaksun.

Puhelun ajantasaiset minuutti- ja puhelukohtaiset veloitukset ovat saatavilla HOK-Elannon internet-sivuilla.

 

Tilauksen muokkaaminen

Tilausta voi muokata siihen asti kunnes se on otettu myymälässä keräilyyn. Muutoksia voi tehdä sekä tilauksen sisältöön että toimitusaikaan. Tilaus on mahdollista perua tai sitä on mahdollista muokata veloituksetta siihen asti kunnes se on otettu keräilyyn.

Keräilyssä olevan tai jo keräillyn tilauksen muokkausmahdollisuuksista voi tiedustella ottamalla yhteyttä Kauppakassin asiakaspalveluun. Keräilyssä olevan tai jo keräillyn tilauksen muokkaamisesta tai perumisesta veloitetaan 9,90 euron lisämaksu. Tilauksen tilannetta voi seurata Foodie-palvelussa joko verkossa tai Foodie-sovelluksen kautta älypuhelimissa ja iPadissa.

 

Tilauksen peruminen

Tilaus on mahdollista perua ilman lisäkustannuksia siihen asti kunnes se on otettu myymälässä keräilyyn. Perumisen voi tehdä rekisteröityneenä asiakkaana Foodie-palvelussa tai soittamalla Kauppakassin asiakaspalveluun. Rekisteröitymätön asiakas voi perua tilauksensa ottamalla yhteyttä Kauppakassin asiakaspalveluun. Mikäli asiakas peruu tilauksensa keräilyn aloittamisen jälkeen, Kauppakassi veloittaa alkaen 9,90 € tehdystä työstä.

 

Toimitusosoitteen vaihtaminen

Toimitusosoite on mahdollista vaihtaa omalta profiilisivulta Foodie-palvelussa. Asiakas vastaa siitä, että uusi osoite on Kauppakassin toimitusalueella (ks. kohta Toimitusalueet). Kauppakassi ei toimita tilauksia toimitusalueen ulkopuolelle.

 

Toimitus ja nouto

Tilaukset toimitetaan joko kotiin tai noutopalveluun. Tilaamalla asiakas hyväksyy valitun toimitusajan ja sitoutuu joko hakemaan tuotteet noutopisteestä tai vastaanottamaan tilauksen annetussa osoitteessa valitsemansa toimitusajan sisällä.

Kauppakassi ei lupaa tiettyä toimitusaikaa toimitusaikaikkunan sisällä. Asiakkaalle kuitenkin ilmoitetaan tekstiviestillä 60 minuutin toimitusaika-arvio auton lähtiessä kaupalta. Toimitusaika-arvio päivittyy Foodie-palveluun reaaliajassa, joten rekisteröitynyt asiakas voi tarkistaa päivittyvän arvion verkosta.

Mikäli kuitenkin halutaan tarkka noin 30 minuutin toimitusaika, voidaan se järjestää seuraavin ehdoin. Asiakas valitsee ostoskoriinsa tuotteen erikoistoimituslisä hinta 9,90€ ja kirjoittaa tuoteen lisätietoon halutun toimitusajan aikaikkunan sisällä. Aikaikkunat joihon erikoistikauksia voidaan luvata ovat päivän lyhyet ikkunat.

Mikäli toimitusta ei voida suorittaa asiakkaasta johtuvasta syystä ja toimitus joudutaan uusimaan, veloitetaan asiakkaalta 9,90 € lisämaksu tehdystä työstä. Näissä tapauksissa Kauppakassi ei takaa, että tilaus voidaan toimittaa uudelleen saman päivän aikana. Mikäli uusintakäynti johtuu Kauppakassista, ei lisäveloitusta tehdä. Mikäli Kauppakassin asiakaspalvelu ei tavoita asiakasta, asian käsittely lopetetaan kolmen yhteydenottoyrityksen jälkeen.

Mikäli asiakas haluaa, että tuotteet jätetään hänen ovelleen siitä on mainittava lisätietoja kuljettajalle kohdassa. Tällöin Kauppakassin vastuu kylmäketjusta ja tavaroista päättyy kun kuljettaja on jättänyt ne oven taakse. Tilauksen on oltava myös maksettuna etukäteen.

Jos toimitusta ei voida suorittaa lainkaan, toimitetaan tilaus takaisin myymälään eikä sitä enää yritetä toimittaa asiakkaalle. Tällöin asiakkaalta veloitetaan tehdystä työstä lisäveloituksena 9,90 €. Mikäli asiakas haluaa edelleen vastaanottaa tuotteet, tulee hänen tehdä kokonaan uusi tilaus Foodie-palvelussa tai soittamalla Kauppakassin asiakaspalveluun.

Mahdollisissa myöhästymistilanteissa Kauppakassin asiakaspalvelu ottaa yhteyttä asiakkaaseen ja ilmoittaa viivästyksestä. Mikäli toimitus myöhästyy Kauppakassista johtuvasta syystä, toimitetaan seuraava tilaus ilman keräily- ja toimitusmaksua.

Kauppakassi kerää noutotilaukset myymälän takavarastoon tai noutolokerikkoon viimeistään valitun noutoaikaikkunan alkuun mennessä. Kun tilaus on kerätty varastoon, lähetetään asiakkaalle ilmoitusviesti sähköpostiin ja matkapuhelimeen. Tilatessaan asiakas sitoutuu noutamaan tuotteet valitsemansa aikaikkunan sisällä. Mikäli asiakas ei pääse hakemaan tilaustaan sovitussa aikaikkunassa, on hän velvollinen ilmoittamaan asiasta asiakaspalveluun ja tiedustelemaan mahdollisuutta noutoajan siirtoon. Mikäli asiakas ei hae tilaustaan toimituspäivän aikana, veloitetaan tehdystä työstä 9,90 €.

 

Maksaminen

Tilauksen voi maksaa verkossa etukäteen, toimituksen yhteydessä kuljettajalle tai noudon yhteydessä noutopisteeseen. Maksutapaa on mahdollista muokata tilauksen lähettämisen jälkeen. Toimituksen yhteydessä suoritetusta maksusta peritään kahden (2€) lisämaksu. Lisämaksu näkyy toimitusvahvistuksessa sekä kuitissa omana rivinä.

Toimituksen yhteydessä suoritettavan maksun voi suorittaa pankki- tai luottokortilla (myös Visa Electron käy) tai S-ryhmän lahjakortilla. Käteinen raha, sosiaalitoimiston maksusitoumus tai lounasseteli eivät käy maksuvälineinä.

S-Business käy maksuvälineenä vain verkkomaksetuissa tilauksissa.

Verkkomaksaminen on mahdollista vain kotimaisilla Amex-, Diners-, VISA-, Mastercard- ja Visa Electron -korteilla sekä S-Business kortilla. Maksua ei voi suorittaa verkkopankin kautta. Verkkomaksussa on mahdollista käyttää myös maksukortin debit-ominaisuutta. Asiakas vastaa itse siitä, syöttääkö hän maksuhetkellä credit- vai debit-korttinumeron tilausjärjestelmään. Palvelu saattaa pyytää maksutapahtuman yhteydessä verkkopankkitunnuksilla tehtävää lisätunnistusta.

Verkkomaksussa maksukortille tehdään katevaraus (tilaushetken summa + 15 %). Katevaraus vapautetaan ja lopullinen veloitus tehdään kortille välittömästi keräilyn jälkeen. 15 %:n varaus tehdään, koska tilauksen hinta voi muuttua tilauksen keräilyn ja toimituksen välillä, eikä tilausvaiheessa hyväksyttyä summaa ole mahdollista ylittää. Verkkomaksussa käytössä on S-ryhmän PCI-standardoitu verkkomaksujärjestelmä. Bonus rekisteröidään asiakkaan antamalle kymmennumeroiselle jäsennumerolle, jonka asiakas syöttää tilausvaiheessa järjestelmään.

Yritykset voivat hakea Kauppakassin asiakaspalvelun kautta laskutusasiakkuutta. Laskutusasiakkaiden tilaukset laskutetaan jälkikäteen laskulla. S-Business-kortti käy maksuvälineenä vain verkkomaksetuissa tilauksissa.

Eri maksutavat voivat vaikuttaa toimitushintaan.

 

Kuitti

Tilauksesta annetaan aina Alepan kassakuitti, joka vastaa Alepan normaalia kassakuittia. Kuitille on tulostettu ostosten yhteissumma sekä keräily- ja toimitusmaksut. Asiakkaan tulee aina tarkistaa saamansa kuitti sekä toimittujen ostoskassien sisältö.

 

Bonus ja maksutapaetu

Kauppakassin kautta tehdyistä kauppapalveluostoksista, keräilymaksusta ja toimitusmaksusta myönnetään Bonusta ja maksutapaetua. Maksutapaetua myönnetään vain S-Pankin kortilla maksetuista tilauksista. Yritykselle tehdyistä ostoista ei myönnetä Bonusta.

Toimitus- tai noutohetkellä maksettavasta tilauksesta Bonus ja maksutapaetu kirjataan asiakkaan esittämän S-Etukortin perusteella. Verkkomaksutilauksissa Bonus ja maksutapaetu kirjautuvat asiakkaan kymmennumeroisen jäsennumeron perusteella, joka asiakkaan tulee ilmoittaa tilaushetkellä.

Yksityislaskutusasiakkaille Bonus kirjautuu, kun asiakas ilmoittaa kymmennumeroisen jäsennumeronsa tai S-Etukorttinsa korttinumeron laskutussopimuksen solmimisen yhteydessä.

 

Tilauksesta lähetettävät viestit

Tilauksen tekemisen jälkeen tilaajan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen lähetetään tilausvahvistus. Viestin liitteenä on tilausvahvistus myös helppolukuisena pdf-tiedostona. Asiakkaan tulee tarkistaa, että tilausvahvistuksella olevat tuotteet vastaavat tehtyä tilausta. Mikäli tilausvahvistuksessa on virheitä tai puutteita, tulee asiakkaan olla välittömästi yhteydessä asiakaspalveluun tai korjata tilaus itse Foodie-palvelussa. Puhelintilauksissa ilmenneet virheet tai puutteet selvitetään, kun asiakas ottaa yhteyttä asiakaspalveluun.

Tilauksen keräilyn valmistuttua asiakkaalle lähetetään sähköpostilla keräilyvahvistus, jossa näkyvät tilaukseen kerätyt tuotteet ja tilauksen todellinen loppusumma. Mikäli tilaukseen on jouduttu tekemään muutoksia, näkyy keräilyvahvistuksessa myös tieto tuotteen loppumisesta, kappalemäärän muuttumisesta tai tuotteen korvaamisesta. Noutotilauksesta asiakkaalle lähetetään keräilyn valmistuttua teksti- ja sähköpostiviesti.

Kun kotiinkuljetustilausta lähdetään kuljettamaan, lähetetään asiakkaalle tekstiviestillä ilmoitus kuljetuksen liikkeelle lähtemisestä. Viestissä ilmoitetaan myös 60 minuutin tarkkuudella oleva arvio tilauksen saapumisajankohdasta.

 

Tuotteiden korvaamisperiaatteet

Toisinaan on mahdollista, että tilattu tuote on myymälästä tilapäisesti loppu. Tällaisia tilanteita varten on tilausvaiheen ostoskoriyhteenvedossa mahdollista hyväksyä puuttuvan tuotteen korvaaminen vastaavalla tuotteella. Korvaavuuden voi määritellä tuotekohtaisesti.

Toimitusehdot hyväksymällä asiakas hyväksyy myös Kauppakassin määrittelemät tuotteiden korvaamisperiaatteet. Korvaava tuote pyritään valitsemaan siten, että se vastaa alkuperäistä tuotetta mahdollisimman hyvin määrältään, laadultaan ja hinnaltaan. Mikäli korvaaminen on sallittu, pyritään keräilyssä aina korvaamaan loppunut tuote.

Keräilyssä noudatetaan ensisijaisesti seuraavia yleisiä korvaamisperiaatteita:

1) Laktoositon korvataan laktoosittomalla.

2) Hyla korvataan hylalla tai laktoosittomalla.

3) Gluteeniton korvataan gluteenittomalla.

4) Luomu korvataan ensisijaisesti luomulla.

5) Sokeriton korvataan sokerittomalla.

6) Kevyt- tai light-tuote korvataan kevyellä tai lightilla.

7) Kotimainen korvataan kotimaisella.

8) Tuote korvataan samanmakuisella tuotteella.

 

Reklamaatiot

Tilauksiin liittyvät reklamaatiot tulee mahdollisen virheen selvittämiseksi tehdä Kauppakassin asiakaspalveluun johonkin kohdassa Yhteystiedot mainituista yhteydenottokanavista. Reklamaatiot suositellaan tehtävän viimeistään kaksi päivää toimituksen tai noudon jälkeen. Elintarvikkeiden osalta tuotteiden käyttöaika voi olla hyvin lyhyt jolloin nopea yhteydenotto asiakaspalveluun helpottaa virheen selvittämistä. Kaikki reklamaatiot tulee osoittaa suoraan Kauppakassin asiakaspalvelulle, ei kuljettajalle tai noutopisteen henkilökunnalle. Asiakkaan ollessa kuluttajansuojalaissa tarkoitettu kuluttaja, sovelletaan kuluttajansuojalan 5 luvun kuluttajankauppaa koskevia säännöksiä vaaranvastuun siirtymisestä, virheilmoituksesta, ja viivästyksen ja virheen seuraamuksista

Mahdollisiin asiakkaan ja Alepa Kauppakassin välisiin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia. Kuluttajariitalautakunta voi ratkaista kulutushyödykkeitä koskevia riitoja, joissa ostajana on kuluttaja, antamalla suosituksia. Viime kädessä kauppasopimusta tai tilaus- ja toimitusehtoja koskevat erimielisyydet ratkaistaan suomalaisessa tuomioistuimessa.

Jos Sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi Osapuolten välisillä neuvotteluilla, Sinä voit saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn Sinun tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

 

Henkilötiedot ja niiden käyttö

Kauppakassi-palvelua käyttävien asiakkaiden henkilötiedot kerätään ja tallennetaan Digital Foodie Oy:n ylläpitämään asiakasrekisteriin. Henkilötietojen käyttöä koskeva rekisteriseloste on nähtävissä Foodien internet-sivuilla. Rekisteröitymällä asiakas antaa suostumuksensa henkilötietojensa käsittelyyn yksityisyydensuojapolitiikan mukaisesti.

S-ryhmän asiakasomistaja- ja asiakasrekisterissä ylläpidetään osuuskauppojen jäsenrekisteriä. Tarkemmat tiedot S-ryhmän asiakasomistaja- ja asiakasrekisteristä ovat osoitteessa http://www.s-kanava.fi/web/vk/s-kanavan-rekisteriseloste.

Puhelintilaajille on käytössä oma puhelintilaajien asiakasrekisteri joustavan asiakaspalvelun takaamiseksi. Puhelintilaajien asiakasrekisterin rekisteriseloste on luettavissa Foodien Internet-sivuilla.

 

Vastuunrajoitus

Kauppakassin käyttäjä vastaa kaikesta käyttäjätunnuksellaan sekä salasanallaan tapahtuvasta käytöstä sekä siitä, että käyttö on näiden toimitusehtojen mukaista. Käyttäjä on vastuussa salasanan salassapidosta.

Kauppakassi ei vastaa vahingoista, jotka aiheutuvat asiakkaalle palvelun käytön yhteydessä esimerkiksi sen johdosta, ettei palvelu ole käytettävissä, eikä Kauppakassi anna vakuutusta siitä, ettei palvelun toiminnassa ilmene keskeytyksiä tai virheitä. Kauppakassi ei vastaa ylivoimaisen esteen (Force majeure) aiheuttamista viivästymisistä.

Kauppakassi varaa mahdollisuuden kieltäytyä toimituksista. Tällainen tilanne voi syntyä esimerkiksi, jos toimitus estyy toistuvasti asiakkaasta johtuvasta syystä, jos asiakas käyttää palvelua väärin tai jos yritysasiakkaan laskutusasiakkuutta ei ole hyväksytty.

Näillä ehdoilla ei rajoiteta sellaista vastuuta, jota ei pakottavan kuluttajansuojalainsäädännön nojalla voida sulkea pois eikä rajoittaa.

 

Palveluntarjoajan viralliset tiedot

HOK-Elanto Liiketoiminta Oy

Y-tunnus: 1837957-3 
Käyntiosoite: Kaupintie 14, 00440 Helsinki 
Postiosoite: PL 53, 00441 Helsinki

 

Yhteystiedot

Internet-sivut: www.alepa.fi/kauppakassi

Puhelin: +358 9 4245 0450 (pvm/mpm) * 

Sähköposti: asiakaspalvelu.alepa(at)sok.fi

Chat: Sivuston oikeassa laidassa osoitteessa www.alepa.fi/kauppakassi.

Twitter: @Kauppakassi_fi

Facebook: www.facebook.com/alepaan

WhatsApp: 046 922 6980. Lisää numero puhelimesi yhteystietoihin ja lähetä meille viesti.

 

Asiakaspalvelu on avoinna maanantaista perjantaihin kello 8–18. Muina aikoina toimituspäivystys palvelee akuutteihin saman päivän tilauksiin liittyvissä asioissa. Toimituspäivystys on avoinna maanantaista perjantaihin kello 18–21 ja lauantaisin kello 9–16.

 

* Puhelusta veloitetaan puhelinverkkomaksu/matkapuhelinverkkomaksu. Kauppakassin asiakaspalveluun soitetut puhelut nauhoitetaan laadun ja toimeksiantojen varmistamiseksi.