Prisma yhteystiedot

Asiakaspalvelu

 

Chat: Katsahda sivuston oikeaan laitaan. Pääset chattailemaan kanssamme Asiakaspalvelu-napista. Jos nappi on harmaana, emme ole juuri sillä hetkellä paikalla.

WhatsApp: 046 922 6980. Lisää numero puhelimesi yhteystietoihin ja lähetä meille viesti! Olemme paikalla asiakaspalvelun aukioloaikoina. HUOM! Emme ota tähän numeroon vastaan puheluita, vaan puhelut siirtyvät palvelunumeroomme 010 76 60214.

Twitter (@Kauppakassi_fi): Siirry Twitter-tilillemme tästä.

Instagram (kauppakassi_fi): Siirry instagram-tilillemme tästä.

Sähköinen palautelomake: Siirry palautelomakkeeseen tästä.

Sähköposti: prisma.kauppakassi@sok.fi

Osoite:Kantelettarentie 1, 00420 Helsinki

 

 

Puhelinpalvelun aukioloajat

 

Asiakaspalvelu maanantai-perjantai: 8-18 numerossa 010 76 60216*.

Toimituspäivystys, maanantai-perjantai: 18-21. Palvelemme akuutteihin saman päivän tilauksiin liittyvissä asioissa.

Toimituspäivystys, lauantai: 9-16. Palvelemme akuutteihin saman päivän tilauksiin liittyvissä asioissa.

Noutopäivystys, sunnuntai: 12-18. Päivystämme vain noutotilauksiin liittyvissä asioissa.

Puhelintilaukset maanantai-perjantai: 8-16 numerossa 010 76 60216*.

 

*Puhelun hinta 0,088 € / minuutti, puhelintilauksen hinta 9,90 € per tilaus. Puhelintilausmaksu veloitetaan tilauksen maksamisen yhteydessä. Nauhoitamme kaikki puhelut asiakaspalvelun laadun varmistamiseksi.

Tervetuloa Prisma Kauppakassiin!

Avaamme uuden noutopisteen Prisma Olariin, ensimmäiset noudot tiistaina 21.2. alkaen.

 

Prisma Kauppakassista on ruoan verkkokauppa mistä teet vaivattomasti ruokaostokset netissä ja noudat ne valitsemastasi noutopisteestä. Kauppakassista saat tilattua lähes koko Prisma Kaaren ruokavalikoiman sekä suuren määrän käyttötavaratuotteita. Käyttämällä Kauppakassia säästät aikaa kun et jonota kaupassa, noudat vain valmiiksi kerätyt ostokset kyytiisi. Keräilemme vain parasta laatua olevia tuotteita! Maksat tuotteista täsmälleen saman hinnan kuin maksaisit kaupassa.

Edullisimmin saat toimituksen, kun teet tilauksesi haluamaasi noutopäivää edeltävän päivän aikana. Alta löydät sekä noutomyynnin että kotiinkuljetuksen tarkemmat toimitusajat ja hinnat.

 

Hinnat ja maksutavat

Noutopalvelu Prisma S-Etukortilla alkaen 4,90 €/ toimitus, ilman S-Etukorttia alkaen 7,90 €/ toimitus.

Toimitushinnat voivat vaihdella esimerkiksi viikonpäivän tai toimitusajan mukaan. Tarkan toimitushinnan näet aina jo tilausvaiheessa.

Saman päivän tilauksiin lisäämme 5 euron pikatilauslisän.

Suosittelemme maksamaan tilauksen tilaushetkellä verkossa, maksuvälineinä käyvät yleisimmät pankki- ja luottokortit. Maksu noudon yhteydessä onnistuu yleisimmillä pankki- ja luottokorteilla. Noudon yhteydessä maksetuista tilauksista veloitetaan kahden (2€) euron lisämaksu.

Noutomyynnin toimitusajat Prisma Kaaressa

Maanantai-perjantai

 

Nouto Tilaus viimeistään
10-12 kello 6.00
12-15 kello 9.00
15-18 kello 12.00
18-21 kello 12.00

Lauantai

 

Nouto Tilaus viimeistään
10-12 kello 6.00
12-15 kello 9.00
15-18 kello 12.00

Sunnuntai

 Sunnuntaisin noudot puutarhakassoilta

Nouto Tilaus viimeistään
12-15 kello 9.00
16-18 kello 12.00

Noutomyynnin toimitusajat Fresto Cafe -noutopisteillä

Maanantai-perjantai

 

Nouto Tilaus viimeistään
15-21 kello 24.00 edellisenä iltana

Noutomyynnin toimitusajat Prisma Olarin noutopisteellä

Maanantai-perjantai

Nouto Tilaus viimeistään
14:30-17:00 kello 24.00 edellisenä iltana
17:30-19:30 kello 24.00 edellisenä iltana
20:00-23:00 kello 24.00 edellisenä iltana

Prisma UKK

Toimitus

Hinnat

Verkkomaksu

Prisma Olarin noutopiste

Fresto noutopisteet

 

Yleistä

Mikä on Prisma Kauppakassi?

Prisma Kauppakassi on valikoimiltaan Suomen laajin ruokaverkkokauppa. Sen valikoimissa on noin 20 000 päivittäistavaratuotetta sekä yli 10000 käyttötavaratuotetta Prisma Kannelmäen valikoimasta, joita voi tilata noudettavaksi Prisma Kannelmäestä tai kotiin toimitettuna Kannelmäen alueelle. Tilaukset maksetaan joko etukäteen verkossa tai toimitushetkellä joko noutopisteessä tai kuljettajalle.

Mikä on Prisma Kauppakassin valikoima?

Valikoimana on koko 20 000 tuotteen ruokaosasto sekä yli 10000 käyttötavaratuotetta  muutamalla rajoituksella. Valikoimasta on rajattu pois tupakka- ja alkoholituotteet kotiintoimituksen osalta sekä osa irtomyyntituotteista. Irtotuotteista on rajattu pois esimerkiksi lämpimät ateriat sekä grillituotteet. Kayttötavaroista tilattavissa ovat esimerkiksi koko kodin osasto. Tarkat tuoteryhmät löydät täältä.

Voinko tilata alkoholituotteita?

Alkoholituotteita voi ostaa noutomyynnistä. Jos tilaus sisältää alkoholia, tarkastamme noudon yhteydessä ostajan iän. Alkoholituotteet luovutetaan vain henkilöllisyystodistusta vastaan. Kotiintoimitukseen alkoholituotteita ei voi tilata lainsäädännöstä johtuen.

Voinko tilata tupakkatuotteita?

Ei voi, Suomen laki ei mahdollista tupakkatuotteiden myyntiä Prisma Kauppakassista. Noutopisteen kassalla tupakointituotteet ovat myynnissä normaalisti.

Miten Prisma Kauppakassi eroaa Alepa Kauppakassista?

Prisma kauppakassi toimii hyvin pitkälti samalla tavalla, kuin Alepa Kauppakassi. Suurimpana erona on laajempi valikoima sekä kätevä noutopalvelu Prisma Kannelmäessä.

Haluaisin tilata Prisma Kauppakassista mutta päädyin Foodie.fm-sivuille, olenko oikeassa paikassa?

Kyllä olet. Prisma Kauppakassi toimii Foodie.fm-palvelussa. Tarkemmin Foodien palvelusta voit lukea kohdassa Foodie-palvelu.

Voivatko yritykset tilata Prisma Kauppakassista?

Kyllä voivat. Yritykset voivat hakea laskutusasiakkuutta, minkä jälkeen tilauksen laskutetaan jälkikäteen. Myös korttimaksu käyvät maksutapoina.

Onko palvelussa minimitilausmäärä?

Ei ole. Toimitamme niin pienet, kuin isotkin ostokset haluamaasi osoitteesen toimitusmaksua vastaan.

Mistä voin kysyä tarvittaessa apua tai lisätietoja?

Prisma Kauppakassin ammattitaitoinen asiakaspalvelu auttaa arkisin 9-21 sekä lauantaisin 10-16 välisenä aikana numerossa 010 76 60216 tai sähköpostilla prisma.kauppakassi@sok.fi.

Miten teen reklamaation?

Reklamaatiot tulee tehdä kahden päivän sisällä toimituksesta. Kaikki reklamaatiot tulee tehdä asiakaspalveluumme.

Valikoima

Voiko Prisma Kauppakassista ostaa muita, kuin ruokatavaroita?

Kyllä voit. Käyttötavaratuotteita on valikoimissa yli 10000, esimerkiksi koko kodin osaston tuotteet. Tarkat tuoteryhmät löydät täältä.

Voinko tilata myös kylmä- tai pakastetuotteita?

Kyllä voit. Prisma Kauppakassi toimittaa laadukkaasti myös kylmä- sekä pakastetuotteet niin, että kylmäketju säilyy ehjänä.

Miten voin luottaa laatuun?

Prisma Kauppakassin laatuun voi luottaa. Jokainen keräilijä on käynyt läpi sisäisen laatukoulutuksen. Prisma Kauppakasseihin keräämme vain mahdollisimman laadukkaita ja tuoreita tuotteita.

Jäänkö ilman haluamaani tuotetta, jos se on loppunut?

Tilauksen viimeistelyvaiheessa järjestelmä kysyy, saako tuotteita korvata. Tämä on merkki keräilijälle siitä, että mikäli tuote on loppu, sen voi korvata toisella vastaavalla tuotteella. Korvaavat tuotteet haetaan niin, että se vastaa alkuperäistä tuotetta mahdollisimman hyvin.

Miten erikoisruokavaliotuotteet on merkitty?

Tieto erikoisruokavaliosta tai allergisoivista aineista löytyy klikkaamalla tuote auki. Toistaiseksi tuotetiedot eivät ole täydelliset kaikkien tuotteiden osalta mutta parannamme tämän osalta palvelua jatkuvasti. Aivan aluksi kannattaa tallentaa omaan profiiliin tiedot henkilökohtaisista ruokailutottumuksista. Tämän perusteella järjestelmä pyrkii järjestämään tuotteet mahdollisimman osuvasti.

Miten palvelutorituotteiden ja muiden irtotuotteiden käyttöaika on merkitty?

Irtotuotteiden pakkauspäivä sekä käyttöaika näkyy aina tuotteen hintaetiketissä.

Voinko tilata Riitan herkun tai Pajuniemen tuotteita?

Kyllä voit. Molemmista tuoteryhmistä yleisimmät tuotteet ovat myynnissä Prisma Kauppakassissa. Näiden tilaaminen tehdään hedelmien tapaan kappaleittain, arviopaino järjestelmässä on yleisesti 100 g.

Löytyykö järjestelmästä tuotteita, joita en voi tilata?

Kyllä löytyy. Järjestelmässä on esillä koko Kannelmäen käyttötavaravalikoima mutta tilattavissa on yli 10000 tuotetta. Näet tuotteen tiedoista onko tuote tilattavista verkosta vai ei.

Tilaaminen

Miten aloitan tilaamisen?

Aivan ensiksi kannattaa rekisteröityä ja syöttää toimitusosoite. Näin pystymme jo alkuvaiheessa valitsemaan oikean keräilymyymälän. Jos käytät vain noutopalvelua, ei osoitetta tarvitse syöttää.

Mistä tiedän, että tilaus on mennyt perille?

Onnistuneesta tilauksesta saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen. Se on merkki siitä, että tilaus on mennyt perille onnistuneesti.

Voinko sopia tietyn kellonajan toimitukselle?

Lupaamme toimittaa tilaukset valitussa aikaikkunassa. Saat lisäksi 60 minuutin aika-arvion kun kuljetus lähtee liikkeelle.

Voinko muokata tilausta jälkikäteen?

Kyllä voit. Tilausta voi muokata veloituksetta niin kauan, kunnes se on otettu myymälässä keräilyyn. Näet tilauksen tilan välilehdeltä ”ostoslista”. Mikäli haluat muokata tilaustasi keräilyn jälkeen voit tiedustella mahdollisuutta asiakaspalvelustamme. Näissä tapauksissa pyrimme palvelemaan sinua mahdollisuuksien mukaan mutta jo kerätyn tilauksen muokkaamisesta veloitamme 9,90€.

Miten perun tilauksen tai siirrän toimitusaikaa?

Välilehdeltä ”ostoslista” pääset selaamaan tilausta. Niin kauan, kunnes tilaus otetaan keräilyyn myymälässä, voit muokata sitä veloituksetta haluamallasi tavalla. Voit myös peruuttaa tilauksen tai vaihtaa toimitusaikaa veloituksetta ennen tilauksen keräämistä. Kaikista muutoksista saat sähköpostiisi vahvistusviestin. Mikäli haluat perua tilaustasi keräilyn jälkeen voit tiedustella mahdollisuutta asiakaspalvelustamme. Näissä tapauksissa pyrimme palvelemaan sinua mahdollisuuksien mukaan mutta jo kerätyn tilauksen perumisesta veloitamme 9,90€.

Voinko tallentaa ostoslistan?

Kyllä voit. Välilehdellä ”ostoslista” kohdassa ”toiminnat” voit tallentaa ostoslistan seuraavaa kertaa varten.

Miten saan yhteyden keräilijään?

Suoraan keräilijään ei saa yhteyttä. Jos tarvitset yhteydenottoa Prisma Kauppakassiin, voit hoitaa asian ammattitaitoisten asiakaspalvelijoiden kautta joko numerossa 010 76 60216 tai prisma.kauppakassi@sok.fi. He hoitavat asian keräilijän kanssa.

Toimitus

Mitkä ovat toimitustavat?

Toimitustapoina on joko nouto Kannelmäen Prismasta, P-CityForumin parkkihallista, Fresto Cafe Pitäjänmäestä tai Fresto Cafe Pukinmäestä.

Mitä noutopalvelu tarkoittaa?

Noutopalvelusta voit noutaa tavarat silloin, kun se itselle parhaiten sopii. Valitset vain sopivimman aikavälin, niin keräämme tavarat puolestasi. Noutopalvelulla säästät aikaa, kun tavarat ovat valmiiksi kerätty.

Missä noutopalvelu sijaitsee?

Noutopalvelu on Prisma Kannelmäen puutarhakassojen läheisyydessä. P-CityForumin noutopiste sijaitsee parkkihallin alatasolla F-alueella. Fresto noutopisteet sijaitsevat Fresto kahviloiden yhteydessä. Tilausvahvistuksen mukana saat kartan ja ajo-ohjeet noutopisteille.

Mitä, jos en ehdi hakemaan tavaroita valitsemaani toimitusaikaan?

Tilaamalla sitoudut noutamaan tuotteesi valitsemasi aikaikkunan sisällä. Jos et kuitenkaan ehdi noutopisteelle sovitusti, ole yhteydessä asiakaspalveluun ja voit tiedustella mahdollisuutta noutaa tilauksesi myöhemmin (010 76 60216). Pyrimme järjestämään asiat niin että voit noutaa tuotteesi myöhemmin, rajallisista säilytystiloista johtuen emme kuitenkaan pysty takaamaan myöhäisempää noutoa.

Voivatko tuotteet odottaa noutopisteessä yön yli?

Taataksemme tuotteiden laadun, emme säilytä tuotteita yön yli. Jos ostoksissa ei ole lainkaan tuoretuotteita, voimme asiakkaan pyynnöstä säilyttää tuotteet yön yli.

Minne voin tilata kotiin toimituksen?

Prisma Kauppakassi keskittyy noutopalveluun. Kotiinkuljetuksen pääkaupunkiseudulla voit tilata Alepa Kauppakassin kautta. www.alepa.fi/kauppakassi

Tilausaikaa on vielä jäljellä, mutta järjestelmä ei anna minun valita haluamaani aikaikkunaa. Mistä on kyse?

Jokaiselle tilausikkunalle on määritetty tilausten maksimimäärät käytössä olevan keräily- ja kuljetuskapasiteetin mukaan. Toimitusikkunat voivat sulkeutua aikaisemmin, jos tilauksia on paljon. Täysi tilausikkuna näkyy tilausvaiheessa harmaalla värillä.

Mainostatte noutoa alkaen 4,90 € hintaan, mutta järjestelmä näyttää suurempaa hintaa. Mistä on kyse?

Käytössämme on joustava hinnoittelu joten toimitushinnat voivat vaihdella esimerkiksi viikonpäivien tai ajankohdan mukaan. Näet aina lopullisen toimitushinnan tilausta tehdessäsi.

Miksi tilaus pitää tehdä jo edellisenä päivänä?

Kun teet tilauksen aikaisemmin, pystymme paremmin reagoimaan keräilyn ja kuljetuksen resursseihin. On myös hyvä muistaa, että tilausta voi muokata sekä tuotteiden että toimitusajan osalta niin kauan, kunnes se on otettu keräilyyn.

Mitä joustava hinnoittelu tarkoittaa?

Joustavassa hinnoittelussa toimitushinta voi vaihdella eri tilanteiden mukaan. Vaikuttavia tekijöitä voivat olla esimerkiksi viikonpäivä, ajankohta, maksutapa, tilauksen tekoaika. Näet aina lopullisen toimitushinnan tilauksen vahvistusvaiheessa.

Voinko luottaa tilausvaiheessa näkyvään toimitushintaan?

Kyllä voit, näet aina tilausvaiheessa kaikki toimitushintaan vaikuttavat tekijät.

Toimitusehdoissa on maininta mahdollisesta lisämaksusta, mitä se tarkoittaa?

Kauppakassin peruspalveluun kuuluu laadukkaat ja nopeat toimitukset. Keräämme jokaiseen tilaukseen vain parasta laatua ja toimitamme ajoissa. Haluamme kuitenkin palvella mahdollisimman hyvin ja joustavasti joten olemme valmiita tekemään puolestasi myös  enemmän. Pidätämme kuitenkin näissä tilanteissa oikeuden veloittaa 9,90 lisämaksu sellaisista asioista mitkä teettävät joko keräilyyn tai kuljetukseen merkittävästi lisätyötä. Tällaisia lisätöitä voivat olla esimerkiksi

– Toimituksen uusiminen asiakkaasta johtuvasta syystä

– Erityistoiveet tuotteiden pakkaamiseen liittyen

– Erityistoiveet tuotteiden päivämääriin liittyen.

Tällaisiessa tilanteissa olemme aina yhteydessä etukäteen.

Hinnat ja maksaminen

Mitä Prisma Kauppakassi maksaa?

Tuotteiden hinnat ovat täsmälleen samat, kuin normaalit Prisman ratkaisevan edulliset hinnat. Päälle tulee toimitusmaksu, minkä suuruuden näet aina tilaushetkellä. Tuotteiden lopullinen hinta määräytyy aina keräilyhetken hintojen mukaisesti.

Onko Prisma Kauppakassissa samat kampanjat, kuin normaalissa myymälässä?

Prisma Kauppakassista saat tuotteet täsmälleen samaan hintaan, kuin keräävän myymälän hinta on. Jos myymälässä on kampanja, saat tuotteen samaan hintaan vaikka verkkokauppa näyttäisi eri hintaa. Lisäksi Kauppakassissa voi olla erillisiä kampanjoita, tiedon näistä saat nettisivuilta.

Miten hinnoitellaan esim. hedelmät tai muut punnittavat tuotteet?

Tilaushetkellä hintana on arviohinta, mikä perustuu tilaushetken oikeaan kilohintaan sekä arviopainoon. Kun tuote kerätään, se punnitaan ja maksat siitä aidon painon mukaisen hinnan. Kilohintana käytetään aina keräilyhetken hintaa.

Miten pystyn vertailemaan tuotteiden yksikköhintoja?

Jokaisen tuotteen kohdalla ilmoitetaan vertailuhinta, kuten kilohinta, litrahinta tai monipakkauksissa kappalehinta.

Miten maksan ostokset?

Voit maksaa ostoksesi joko tilausta tehdessäsi tai noudon noutopisteeseen. Verkkomaksun maksuvälineinä käyvät Visa- Mastercard- sekä Visa Eelctron-kortit. Noudon yhteydessä voit maksaa  yleisimmillä maksukorteilla. Käteinen ei käy maksuvälineenä. Noudon yhteydessä maksettuihin tilauksiin lisätään kahden euron (2€) maksutapalisä.

Saanko bonusta?

Bonusta saa koko summasta mukaan lukien toimitusmaksun.

Näkyykö kassakuitilla, että bonus on rekisteröity?

Bonus rekisteröidään maksamisen yhteydessä ja saat siitä erillisen kuitin maksupäätteestä. Prisman kassakuitilla bonustieto ei näy. Voit tarkistaa myöhemmin bonustietosi S-kanavalta osoitteesta www.s-kanava.fi.

Voinko tilata laskulle?

Yritysasiakkaat voivat hakea laskutusasiakkuutta ja maksaa myös laskulla. S-Yrityskortti ei toistaiseksi käy maksuvälineenä.

Voinko maksaa etukäteen tilauksen yhteydessä?

Kyllä voit. Verkkomaksun maksuvälineeksi käyvät Visa- Mastercard- sekä Visa Electron-kortit.

Huomasin, että osa tilaamistani tuotteista oli keräilemättä. Voinko olla varma, että maksan vain kerätyistä tuotteista?

Kyllä voit. Ostosten loppusumma määräytyy keräiltyjen tuotteiden osalta. Jos kuitenkin jostakin syystä näin on käynyt, kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluun, niin hoidamme asian kuntoon.

Verkkomaksu

Mitä verkkomaksu tarkoittaa?

Verkkomaksun avulla voit maksaa ostoksesi jo tilausvaiheessa ja säästää näin aikaa sekä kotiovella että noutopisteellä.

Onko tämä maksutapa turvallinen?

Kyllä on. Käytämme S-Ryhmän verkkomaksujärjestelmää.

Mitkä maksutavat ovat sallittuja?

Toistaiseksi sallittuja ovat Visa- ja Mastercard-kortit.

Miten rekisteröin Bonuksen verkkomaksussa?

Saat normaaliin tapaan Bonusta koko summasta. Sinun täytyy syöttää tilausvaiheessa 10-numeroinen jäsennumero (katso tästä mistä löydät jäsennumeron). Jäsennumero syötetään toimitusajan valitsemisen yhteydessä.

Unohdin syöttää S-Etukortin tiedot /en ole saanut Bonuksiani?

Ole yhteydessä asiakaspalveluun, niin selvitämme asian.

Miksi tilaushetken hinta ei ole lopullinen hinta?

Tilauksen hinta voi muuttua neljästä eri syystä:

1) Punnittavien tuotteiden todellinen paino ei ole sama, kuin tilaushetken arviopaino. Veloitamme toteutuneet painon mukaisen hinnan.

2) Haluamasi tuote on loppunut, jolloin emme luonnollisesti veloita tuotteesta.

3) Joudumme korvaamaan tuotteen. Korvaamme tuotteita luvallasi.

4) Tuotteen myyntihinta on muuttunut: Myyntihinnoissa tapahtuu välillä muutoksia ja joskus muutos voi osua tilauksen ja toimituksen väliin. Muutoksia tapahtuu molempiin suuntiin ja yleensä muutokset ovat hyvin pieniä. Kuukausien vaihteissa voi tulla isompia muutoksia esimerkiksi markkinointituotteiden osalta. Veloitamme tuotteet aina keräilyhetken myyntihinnan mukaan. Lue lisää toimitusehdoista.

Milloin saan tietää lopullisen hinnan?

Saat tietoosi lopullisen hinnan heti, kun olemme keräilleet tilauksesi. Lue lisää täältä.

Miksi hyvitykset tulevat viiveellä?

Teemme hyvityksen kortillesi heti, kun keräily on tehty (kts. edelliset kysymykset).

Miksi en voi maksaa verkkopankilla?

Lopullisen summan oikaisu ei onnistu tällä hetkellä verkkopankeissa, joten alkuvaiheessa käytössä ovat vain luottokortit.

Voinko maksaa myös debit-kortilla?

Kyllä voit.

Voinko tallentaa luottokorttini tiedot?

Alkuvaiheessa et voi, mutta kehitämme järjestelmää eteenpäin tämänkin osalta.

Miksi tilausvaiheessa veloitetaan 15 % enemmän?

Haluamme varmistaa, että saat kaikki tilaamasi tuotteet, mutta voimme joutua korvaamaan tilaamasi tuotteen eri hintaisella tuotteella. Emme halua, emmekä voi tehdä lisäveloituksia kortillesi, joten teemme jo tilausvaiheessa hieman suuremman veloituksen, minkä oikaisemme keräilyn päätteeksi aina oikeaksi.

Haluan muokata tilaustani mutta palvelu pyytää luottokorttini tiedot uudestaan?

Jos muokkauksen arvo on yli 10% alkuperäistä veloitusta suurempi, tarvitsemme tiedot uudestaan. Tällöin alkuperäinen veloitus mitätöidään kokonaan ja tehdään uusi veloitus.

Muokkasin tilaustani ja tämän vuoksi luottokorttini käyttölimiitti on lopussa, mistä on kyse?

Hyvitys lähtee järjestelmästämme eteenpäin välittömästi mutta valitettavasti hyvitys näkyy vasta viiveellä kortillasi. Yleensä hyvitykset näkyvät yhden yön viiveellä.

En ymmärrä luottokorttilaskuni tapahtumia, mitä teen?

Ole yhteydessä Kauppakassin asiakaspalveluun, autamme sinua laskun tulkinnassa.

Puhelinnumero: 010 76 60216
Sähköposti: prisma.kauppakassi@sok.fi
Puhelun hinta: 0,088 €/min

 

Mikä on Prisma Olarin noutopiste?

Prisma Olarin noutopiste on Prisma Kauppakassin etänoutopiste. Tuotteet kerätään Prisma Kaaresta ja toimitetaan noutopisteelle.

Miten tilaan noutopisteelle?

Tilaaminen tapahtuu prisma.fi/kauppakassi osoitteessa. Valitse myymäläksi Prisma Kaari, toimitustavaksi nouto ja noutopisteeksi Prisma Olari.

Miten maksan tilauksen?

Prisma Olarin tilaukset maksetaan tilaushetkellä verkossa. Maksuvälineinä käyvät yleisimmät kortit. Voit maksaa joko debit- ja credit-puolella.

Mitä noutopalvelu maksaa?

Noutopalvelu maksaa omistajan käyntikortilla alkaen 5,90€/toimitus. Hinta voi vaihdella eri päivinä ja ajankohtina, lopullisen toimitushinnan näet aina tilaushetkellä.

Miten noutopiste toimii?

Kun tilaus on viety noutopisteelle saat tekstiviestillä lokerokoodin. Tällä koodilla saat lokerot auki. Huomioithan että tuotteet voivat olla useassa eri lokerossa.

Miten tuotteet säilytetään noutopisteellä?

Jokainen noutopisteen lokero on kylmä- tai pakastelokero, tuotteet säilytetään niille oikeissa lämpötiloissa.

Mitä teen jos lokerokoodi ei toimi?

Ota yhteys asiakaspalveluun 010 76 60216, voimme lähettää lokerokoodin puhelimeesi uudestaan. HUOM! lähetämme uuden lokerokoodin vain tilausvahvistuksessa olevaan numeroon.

Mitä teen jos lokerokoodin voimassaoloaika on loppunut?

Ota yhteys asiakaspalveluun 010 76 60216, mikäli mahdollista jatkamme koodin voimassaoloaikaa.

Mitä teen jos en pääse hakemaan tilaustani?

Ota yhteys asiakaspalveluun 010 76 60216. Mikäli jo keräämämme tilaus perutaan jälkikäteen, veloitamme tehdystä työstä 9,90€ lisämaksun.

 

 

Mitä ovat Fresto noutopisteet?

Fresto noutopisteet ovat Prisma Kaaren etänoutopisteitä. Tuotteet kerätään Prisma Kaaresta ja toimitetaan arkisin kerran päivässä noutopisteelle. Noutoaika on 15-21. Noutopisteet sijaitsevat Pitäjänmäen (Vanha Viertotie 31)  ja Pukinmäen (Malminkaari 2b) Fresto kahviloiden yhteydessä.

Miten tilaan noutopisteelle?

Tilaaminen tapahtuu prisma.fi/kauppakassi osoitteessa. Valitse toimitustavaksi noutopalvelu ja noutopisteeksi haluamasi noutopiste.

Miten maksan tilauksen?

Fresto Cafeihin tilatut tilaukset maksetaan tilaushetkellä verkossa. Maksuvälineinä käyvät yleisimmät kortit. Voit maksaa joko debit- ja credit-puolella.

Mitä noutopalvelu maksaa?

Noutopalvelu maksaa omistajan käyntikortilla alkaen 4,90€/toimitus. Hinta voi vaihdella eri päivinä ja ajankohtina, lopullisen toimitushinnan näet aina tilaushetkellä.

Miten noutopiste toimii?

Kun tilaus on viety noutopisteelle saat tekstiviestillä ilmoituksen. Tätä viestiä vastaan voit noutaa tilauksesi kahvilasta. Kahvilan työntekijä luovuttaa ostoksesi sinulle.

Mitä teen jos en pääse hakemaan tilaustani?

Ota yhteys asiakaspalveluun 010 76 60216.

Prisma Kauppakassi tilaus- ja toimitusehdot

Prisma Kauppakassi tilaus- ja toimitusehdot

 

Voimassa 12.2.2017 alkaen toistaiseksi.

Yleistä

Kauppakassi on HOK-Elannon ruoan verkkopalvelu. Palvelusta vastaa HOK-Elanto ja palvelu on tuotettu yhdessä Digital Foodie Oy:n kanssa. Kauppakassi-palvelu koostuu Alepa Kauppakassista sekä Prisma Kauppakassista.

 

Henkilöasiakkaat

Asiakkaan tulee olla täysivaltainen luonnollinen henkilö. Asiakas vastaa Prisman Kauppakassille antamiensa tietojen oikeellisuudesta sekä käyttäjätunnuksen ja salasanan käytöstä ja säilytyksestä.

 

Yritysasiakkaat

Yritysasiakkaat voivat tehdä HOK-Elannon kanssa laskutussopimuksen Kauppakassia varten. Laskutussopimuslomakkeita voi tilata ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun sähköpostitse osoitteeseen prisma.kauppakassi@sok.fi, soittamalla numeroon 010 76 60214 tai lähettämällä viestin osoitteessa www.prisma.fi/kauppakassi olevan asiakaspalveluchatin kautta. Laskutussopimus käsitellään 5-10 arkipäivässä. Hyväksymisen jälkeen yritykselle lähetetään laskutusnumero, jonka perusteella voi tehdä ostoksia Prisma Kauppakassista.

Laskutussopimuksella tehdyt tilaukset laskutetaan kerran kuukaudessa. Laskutuslisä on 5 euroa.

Yritykset voivat tilata Prisma Kauppakassista myös ilman laskutussopimusta maksamalla maksukortilla. S-Business-kortti ei toistaiseksi käy maksuvälineenä.

 

Aukioloajat

Noutomyynti Prisma Kaari Kannelmäessä palvelee pääsääntöisesti maanantaista sunnuntaihin kaupan ollessa auki. Pitäjänmäen ja Pukinmäen noutopisteet palvelevat maanantaista perjantaihin. Poikkeusaukioloista tiedotetaan Foodie-palvelun Internet-sivuilla. Internet-palvelu on aina auki, mutta tilauksia kerätään vain erillisen noutoaikakalenterin mukaan. Tarkemmat toimitusajat löydät kohdista Noutomyynti sekä Foodien internet-sivuilta.

 

Kotiinkuljetus

Prisma Kauppakassi keskittyy noutopalveluun. Kotiinkuljetuksen osalta pääkaupunkiseudulla palvelee Alepa Kauppakassi. www.alepa.fi/kauppakassi

 

Noutomyynti

Prisma Kauppakassin noutomyynti on käytössä Prisma Kaari Kannelmäessä Fresto Cafeissa Pitäjänmäessä ja Pukinmäessä sekä Prisma Olarissa. Fresto Cafeista tilausten noutaminen on mahdollista klo 15-21. Tuotteet kerätään erilliseen noutopisteeseen odottamaan noutoikkunan alkuun mennessä. Prisma Olarista noutoja voi tehdä maanantaista perjantaihin 15-23 välillä. Prisma Olarissa noutopisteenä toimivat kylmälokerot.

Prisma Kaari Kannelmäen drive-in noutopiste sijaitsee Kauppakeskus Kaaren takana. Ajo pisteelle on Laulukujan kautta. Noutopiste on auki maanantaista perjantaihin kello 10−21 sekä lauantaisin kello 10−18. Muina Prisma Kaari Kannelmäen noutoaikoina tuotteet voi noutaa puutarhakassoilta. Prisma Kaari Kannelmäen noutotuotteet voi maksaa joko noudon yhteydessä tai etukäteen verkossa. Maksuvälineinä käyvät kohdassa Maksaminen listatut maksukortit. Fresto Cafeiden sekä Olarin noutotilaukset voi maksaa vain tilaushetkellä verkossa.

Verkkokauppa näyttää tilaushetkellä valittavissa olevat toimitusajat sekä keräilymaksun hinnan. Tilauksen voi tehdä Prisma Kaari Kannelmäkeen arkisin toimituspäivänä kello 12:een mennessä ja lauantaisin kello 9:ään mennessä, Fresto Cafeiden sekä Olarin noutopisteisiin tilaukset pitää olla tehtynä viimeistään edellisenä iltana klo 24 mennessä. Mahdollisista poikkeuksista tilausajoissa tiedotetaan erikseen Foodien Internet-sivuilla. Toimituspäivänä tehdyistä tilauksista Prisma Kauppakassi veloittaa lisämaksun. Toimitusmaksuista tarkemmin kohdassa Toimitus- ja keräilymaksut.

Jokaiselle toimitusikkunalle on määritelty maksimikapasiteetti, joten toimitusikkuna saattaa sulkeutua jo ennen toimituspäivää. Tilaus on kuitenkin mahdollista tehdä puutteellisena jo hyvissä ajoin ja sitä voi muokata siihen saakka kunnes se otetaan keräilyyn.

Tilauksen muokkaaminen on hyvä tehdä jo edellisennä iltana, sillä tilausten keräily alkaa aamulla aikaisin.

 

 

Tuotteet

Prisma Kauppakassin tuotevalikoima on Prisma Kaari Kannelmäen tuotevalikoima. Kauppakassin valikoimissa on yli 25 000 päivittäistavaratuotetta ja yli 10 000 käyttötavaratuotetta. Alkoholituotteita voi ostaa noutomyynnistä Prisma Kaaren noutopisteelle.

 

Peruuttamisoikeus

Prisma Kauppakassista ostetuilla käyttötavaratuotteilla on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Käyttötavaratuotteiksi luetaan kaikki Foodie-palvelussa sivun ”Käyttötavarat” alta löytyvät tuotteet. Palautuksen voi tehdä Prisma Kaari Kannelmäen info-pisteeseen.

Palautettavan tuotteen on oltava myyntikuntoinen. Asiakkaalla on oikeus tutustua tuotteeseen, mutta tuotteen käyttöönotto ja käyttäminen johtaa peruutusoikeuden menettämiseen. Palautuksessa tulee olla mukana alkuperäinen kassakuitti sekä takuukuitti. Tuotteen palautuksia ei voi tehdä Kauppakassin kuljettajille.

Rajoitukset käyttötavaratuotteiden palautuksiin ovat kuluttajansuojalain 6. luvun 16 §:n mukaisesti seuraavat:

– Peleillä, elokuvilla, ohjelmistoilla tai muilla sinetöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus/sinetti on avattu.

– Tietokoneiden käyttöjärjestelmän asentaminen päättää palautusoikeuden.

– Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin. Hygienia- ja intiimituotteita ovat esimerkiksi epilaattorit, partakoneet, ihokarvatrimmerit ja nenä/korvakarvatrimmerit, hiustenhoitolaitteet ja kotiparturi, sähköhammasharjat ja suuhygienialaitteet, kuume-, verenpaine- ja verensokerimittarit sekä alkometrit, nappikuulokkeet ja hands-free laitteet.

– Tuotteelle ei myönnetä palautus- ja/tai peruutusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta tilattu hyödyke joka ei kuulu normaaliin valikoimaan.

 

Takuu ja virhevastuu

Prisma Kauppakassista ostetuille käyttötavaratuotteille myönnetään valmistajien määrittelemä takuu. Takuuaika vaihtelee tuotteittain. Tuotteen paperinen takuukuitti toimitetaan asiakkaalle tilauksen yhteydessä. Kauppakassista ostettavien tuotteiden takuukuitit eivät siirry S-ryhmän sähköiseen takuukuittipalveluun.

Prisma Kauppakassilla on lain mukainen vastuu tuotteessa mahdollisesti ilmenevistä virheistä. Asiakkaan tulee viivytyksettä tarkastaa toimitettujen tuotteiden kunto ja palauttaa virheellinen tuote alkuperäisessä pakkauksessaan ja siihen kuuluvine varusteineen Prisma Kaari Kannelmäen info-pisteeseen. Tarvittaessa asiakkaan kannattaa ensin olla yhteydessä Prisma Kauppakassin asiakaspalveluun.

Virhetapauksessa Prisma Kauppakassi pyrkii korjaamaan virheen, toimittaa tilalle virheettömän tuotteen tai hyvittää tuotteen rahana. Toisinaan virheen todentaminen edellyttää, että tuote toimitetaan valmistajan tai maahantuojan tarkastettavaksi.

 

Tuotehinnat

Kaikkien tuotteiden hinnat ovat samoja kuin keräilyhetkellä Prisman kivijalkamyymälässä. Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Hinnat päivitetään aina kun muutoksia Prisman tuotehinnastossa tapahtuu. On siis mahdollista, että tuotteen hinta on ehtinyt muuttua tilaus- ja toimituspäivän välillä. Hintamuutokset ovat kuitenkin useimmiten hyvin pieniä. Muutoksia tapahtuu erityisesti hedelmien ja vihannesten hinnoissa, sillä kyseiset tuotteet ovat sesonkiherkkiä.

Jotkin tuotteet punnitaan kaupassa ja hinta määräytyy painon mukaisesti. Tällaisia tuotteita ovat muun muassa hedelmät, vihannekset, palvelutorituotteet, irtomyynnissä olevat leipomotuotteet ja juustot. Verkkokaupassa tällaiset tuotteet tilataan kappaleittain ja tuotteen osalta on ilmoitettu kilohinta sekä arvioitu kappalehinta painoon perustuen. Ostoskoriin siis siirtyy tällaisten tuotteiden osalta arviohinta, ja lopullinen hinta määräytyy vasta kaupassa keräilyn ja punnituksen yhteydessä. Hedelmissä ja vihanneksissa arviohinta on laskettu niin, että todellinen hinta on pääsääntöisesti hieman arvioitua alhaisempi.

 

Ostoskassi

Tuotteet pakataan muovikasseihin, ja tilauksen hintaan lisätään automaattisesti yksi muovikassi. Tilauksessa laskutetaan vain yksi muovikassi riippumatta käytettyjen kassien määrästä. Prisma Kauppakassi ei toimita tilauksia paperikasseissa, sillä ne eivät kestä kuljetusta Kaaresta muihin noutopisteisiin eivätkä säilytystä kylmätiloissa. Prisma Kauppakassi ei myöskään toimita tuotteita erillisissä laatikoissa.

 

Toimitus- ja keräilymaksut

Kauppakassi käyttää joustavaa toimitushinnoittelua, eli toimitushinnat voivat vaihdella eri tilanteiden mukaan esimerkiksi noutopisteen sijainti vaikuttaa hinnoitteluun. Pääsääntöisesti hinnat ovat S-Etukortilla alkaen 4,90 €. Kaikki toimitushinnat sisältävät arvonlisäveron. Saman päivän tilauksiin lisätään 5€ pikatilauslisä.

Tarkka toimitushinta esitetään asiakkaalle aina tilauksen loppuvaiheessa ennen tilauksen lähettämistä. Toimitushintaan voivat vaikuttaa muun muassa tilauksen tekemisen ajankohta, toimituspäivä ja -aika, maksutapa, tilauksen koko, S-Etukortti tai erikseen määritellyt kampanjat.

 

Tilausta koskevat erityistoiveet

Asiakas voi tiedustella tilausta koskevista erityistoiveista ja -järjestelyistä (esim. tuotteiden pakkaaminen, keräily tai toimitusajankohta) ottamalla yhteyttä Kauppakassin asiakaspalveluun. Mikäli asiakkaan kanssa erikseen sovituista erityistoiveista aiheutuu Kauppakassin asiakaspalvelussa, keräilyssä tai kuljetuksessa runsaasti ylimääräistä työtä, pidättää Kauppakassi oikeuden veloittaa tehdystä työstä lisämaksun 9,90 €.

 

Tilaaminen

Asiakkaan on mahdollista tilata Prisma Kauppakassista verkosta rekisteröityneenä käyttäjänä tai rekisteröitymättä.

Rekisteröityminen ei ole välttämätöntä palvelun käyttämiseksi. Rekisteröityminen on kuitenkin tilaamisen kannalta suositeltavaa, sillä se mahdollistaa muun muassa osoitetietojen ja ostoslistojen tallentamisen, tilauksen muokkaamisen ja sen etenemisen seuraamisen.

Kauppakassilla on oikeus evätä rekisteröityminen ja tarvittaessa sulkea asiakkaan käyttäjätunnus oman harkintansa mukaan.

Kauppakassi tarjoaa mahdollisuuden puhelintilaukseen, jonka voi tehdä voi tehdä soittamalla Kauppakassin asiakaspalvelunumeroon 010 76 60216. Asiakaspalvelu ottaa puhelintilauksia vastaan arkisin kello 8−16. Puhelintilauksesta peritään 9,90 euron puhelintilausmaksu, joka veloitetaan asiakkaalta tilauksen maksamisen yhteydessä. Kauppakassi pidättää oikeuden veloittaa rekisteröitymättömältä puhelintilausasiakkaalta korotetun puhelintilausmaksun.

Puhelun ajantasaiset minuutti- ja puhelukohtaiset veloitukset ovat saatavilla HOK-Elannon internet-sivuilla.

 

Tilauksen muokkaaminen

Tilausta voi muokata siihen asti kunnes se on otettu myymälässä keräilyyn. Muutoksia voi tehdä sekä tilauksen sisältöön että toimitusaikaan. Tilaus on mahdollista perua tai sitä on mahdollista muokata veloituksetta siihen asti, kunnes se on otettu keräilyyn.

Keräilyssä olevan tai jo keräillyn tilauksen muokkausmahdollisuuksista voi tiedustella ottamalla yhteyttä Kauppakassin asiakaspalveluun. Keräilyssä olevan tai jo keräillyn tilauksen muokkaamisesta tai perumisesta veloitetaan 9,90 euron lisämaksu. Tilauksen tilannetta voi seurata Foodie-palvelussa joko verkossa tai Foodie-sovelluksen kautta älypuhelimissa ja iPadissa.

 

Tilauksen peruminen

Tilaus on mahdollista perua ilman lisäkustannuksia siihen asti kunnes se on otettu myymälässä keräilyyn. Perumisen voi tehdä rekisteröityneenä asiakkaana Foodie-palvelussa tai soittamalla Kauppakassin asiakaspalveluun. Rekisteröitymätön asiakas voi perua tilauksensa ottamalla yhteyttä Kauppakassin asiakaspalveluun. Mikäli asiakas peruu tilauksensa keräilyn aloittamisen jälkeen, Prisma Kauppakassi veloittaa 9,90 € tehdystä työstä.

 

Noutopalvelu

Tilaukset toimitetaan asiakkaan valitsemaan noutopisteeseen. Tilaamalla asiakas hyväksyy valitun toimitusajan ja sitoutuu hakemaan tuotteet noutopisteestä.

Kauppakassi kerää noutotilaukset noutopisteelle viimeistään valitun aikaikkunan alkuun mennessä. Kun tilaus on kerätty noutopisteeseen, lähetetään asiakkaalle ilmoitusviesti sähköpostiin ja matkapuhelimeen. Tilatessaan asiakas sitoutuu noutamaan tuotteet valitsemansa aikaikkunan sisällä. Mikäli asiakas ei pääse hakemaan tilaustaan sovitussa aikaikkunassa, on hän velvollinen ilmoittamaan asiasta asiakaspalveluun ja tiedustelemaan mahdollisuutta noutoajan siirtoon. Mikäli asiakas ei hae tilaustaan toimituspäivän aikana, veloitetaan tehdystä työstä 9,90 €.

Fresto Cafeiden noutopisteille tilaus viedään viimeistään valittuun aikaikkunaan mennessä. Kun tilaus on viety, lähetetään asiakkaalle tekstiviesti-ilmoitus. Tilaus on noudettavissa kahviloiden henkilökunnalta noutopäivän aikana klo 21 mennessä. Mikäli asiakas ei pääse ajoissa noutamaan tilaustaan, on hän velvollinen ilmoittamaan asiasta asiakaspalveluun ja tiedustelemaan mahdollisuutta noutoajan siirtoon.

Prisma Olarin noutopisteelle tilaus viedään viimeistään valitun aikaikkunan alkuun mennessä. Asiakkaalle lähetetään tekstiviestillä noutopisteen lokerokoodi, kun tilaus on viety noutopisteelle. Lokerokoodi on voimassa koko valitun noutoikkunan ajan, ja voimassaoloaika kerrotaan myös tekstiviestissä. Mikäli asiakas ei pääse hakemaan tilaustaan ajoissa, on hän velvollinen ilmoittamaan asiasta asiakaspalveluun ja tiedustelemaan mahdollisuutta noutoajan siirtoon. Mikäli tilausta ei haeta määräajassa, on Prisma Kauppakassilla oikeus viedä tavarat takaisin Prisma Kaari Kannelmäkeen noudettavaksi.

Prisma Olarin noutotilauksissa asiakkaalle lähetetään tekstiviestillä lokerokoodi sekä viimeinen noutoaika kun tilaus on noudettavissa noutopisteeltä.

 

Maksaminen

Tilauksen voi maksaa verkossa etukäteen, toimituksen yhteydessä kuljettajalle tai noudon yhteydessä noutopisteeseen. Fresto Cafeiden sekä Olarin noutopisteille tilatut tilaukset on maksettava tilaushetkellä verkossa. Noudon yhteydessä suoritetusta maksusta peritään kahden (2€) lisämaksu. Lisämaksu näkyy toimitusvahvistuksessa sekä kuitissa omana rivinä.

Toimituksen tai noudon yhteydessä suoritettavan maksun voi suorittaa pankki- tai luottokortilla (myös Visa Electron käy) tai S-ryhmän lahjakortilla. Käteinen raha,  S-Business-kortti, sosiaalitoimiston maksusitoumus tai lounasseteli eivät käy maksuvälineinä.

Verkkomaksaminen on mahdollista vain kotimaisilla Amex-, Diners-, VISA-, Mastercard- ja Visa Electron -korteilla. Maksua ei voi suorittaa verkkopankin kautta. Verkkomaksussa on mahdollista käyttää myös maksukortin debit-ominaisuutta. Asiakas vastaa itse siitä, syöttääkö hän maksuhetkellä credit- vai debit-korttinumeron tilausjärjestelmään. Palvelu saattaa pyytää maksutapahtuman yhteydessä verkkopankkitunnuksilla tehtävää lisätunnistusta.

Verkkomaksussa maksukortille tehdään katevaraus (tilaushetken summa + 15 %). Katevaraus vapautetaan ja lopullinen veloitus tehdään kortille välittömästi keräilyn jälkeen. 15 %:n varaus tehdään, koska tilauksen hinta voi muuttua tilauksen keräilyn ja toimituksen välillä, eikä tilausvaiheessa hyväksyttyä summaa ole mahdollista ylittää. Verkkomaksussa käytössä on S-ryhmän PCI-standardoitu verkkomaksujärjestelmä. Bonus rekisteröidään asiakkaan antamalle kymmennumeroiselle jäsennumerolle, jonka asiakas syöttää tilausvaiheessa järjestelmään.

Yritykset voivat hakea Kauppakassin asiakaspalvelun kautta laskutusasiakkuutta. Laskutusasiakkaiden tilaukset laskutetaan jälkikäteen laskulla. S-Business-kortti ei toistaiseksi käy maksuvälineenä. Eri maksutavat voivat vaikuttaa toimitushintaan.

 

Kuitti

Tilauksesta annetaan aina Prisman kassakuitti, joka vastaa Prisman normaalia kassakuittia. Kuitille on tulostettu ostosten yhteissumma sekä keräily- ja toimitusmaksut. Asiakkaan tulee aina tarkistaa saamansa kuitti sekä toimittujen ostoskassien sisältö.

 

Bonus ja maksutapaetu

Kauppakassin kautta tehdyistä kauppapalveluostoksista, keräilymaksusta ja toimitusmaksusta myönnetään Bonusta ja maksutapaetua. Maksutapaetua myönnetään vain S-Pankin kortilla maksetuista tilauksista. Yritykselle tehdyistä ostoista ei myönnetä Bonusta.

Noutohetkellä maksettavasta tilauksesta Bonus ja maksutapaetu kirjataan asiakkaan esittämän S-Etukortin perusteella. Verkkomaksutilauksissa Bonus kirjautuu asiakkaan kymmennumeroisen jäsennumeron perusteella, joka asiakkaan tulee ilmoittaa tilaushetkellä.

Yksityislaskutusasiakkaille Bonus kirjautuu, kun asiakas ilmoittaa kymmennumeroisen jäsennumeronsa tai S-Etukorttinsa korttinumeron laskutussopimuksen solmimisen yhteydessä.

 

Tilauksesta lähetettävät viestit

Tilauksen tekemisen jälkeen tilaajan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen lähetetään tilausvahvistus. Viestin liitteenä on tilausvahvistus myös helppolukuisena pdf-tiedostona. Asiakkaan tulee tarkistaa, että tilausvahvistuksella olevat tuotteet vastaavat tehtyä tilausta. Mikäli tilausvahvistuksessa on virheitä tai puutteita, tulee asiakkaan olla välittömästi yhteydessä asiakaspalveluun tai korjata tilaus itse Foodie-palvelussa. Puhelintilauksissa ilmenneet virheet tai puutteet selvitetään, kun asiakas ottaa yhteyttä asiakaspalveluun.

Tilauksen keräilyn valmistuttua asiakkaalle lähetetään sähköpostillakeräilyvahvistus, jossa näkyvät tilaukseen kerätyt tuotteet ja tilauksen todellinen loppusumma. Mikäli tilaukseen on jouduttu tekemään muutoksia, näkyy keräilyvahvistuksessa myös tieto tuotteen loppumisesta, kappalemäärän muuttumisesta tai tuotteen korvaamisesta.

Fresto Cafeiden noutotilauksissa lähetetään tekstiviesti-ilmoitus tilauksessa ilmoitettuun puhelimeen kun tilaus on noudettavissa.

Prisma Olarin noutotilauksissa lähetetään erillinen tekstiviesti -ilmoitus tilauksessa ilmoitettuun puhelimeen, viestissä on lokerokoodi sekä koodin viimeinen voimassaoloaika.

 

Tuotteiden korvaamisperiaatteet

Toisinaan on mahdollista, että tilattu tuote on myymälästä tilapäisesti loppu. Tällaisia tilanteita varten on tilausvaiheen ostoskoriyhteenvedossa mahdollista hyväksyä puuttuvan tuotteen korvaaminen vastaavalla tuotteella. Korvaavuuden voi määritellä tuotekohtaisesti.

Toimitusehdot hyväksymällä asiakas hyväksyy myös Kauppakassin määrittelemät tuotteiden korvaamisperiaatteet. Korvaava tuote pyritään valitsemaan siten, että se vastaa alkuperäistä tuotetta mahdollisimman hyvin määrältään, laadultaan ja hinnaltaan. Mikäli korvaaminen on sallittu, pyritään keräilyssä aina korvaamaan loppunut tuote.

Keräilyssä noudatetaan ensisijaisesti seuraavia yleisiä korvaamisperiaatteita:

1) Laktoositon korvataan laktoosittomalla.

2) Hyla korvataan hylalla tai laktoosittomalla.

3) Gluteeniton korvataan gluteenittomalla.

4) Luomu korvataan luomulla.

5) Sokeriton korvataan sokerittomalla.

6) Kevyt- tai light-tuote korvataan kevyellä tai lightilla.

7) Kotimainen korvataan kotimaisella.

8) Tuote korvataan samanmakuisella tuotteella.

 

Reklamaatiot

Tilauksiin liittyvät reklamaatiot tulee mahdollisen virheen selvittämiseksi tehdä Kauppakassin asiakaspalveluun johonkin kohdassa Yhteystiedot mainituista yhteydenottokanavista. Reklamaatiot suositellaan tehtävän viimeistään kaksi päivää toimituksen tai noudon jälkeen. Elintarvikkeiden osalta tuotteiden käyttöaika voi olla hyvin lyhyt jolloin nopea yhteydenotto asiakaspalveluun helpottaa virheen selvittämistä. Kaikki reklamaatiot tulee osoittaa suoraan Kauppakassin asiakaspalvelulle, ei kuljettajalle tai noutopisteen henkilökunnalle. Asiakkaan ollessa kuluttajansuojalaissa tarkoitettu kuluttaja, sovelletaan kuluttajansuojalan 5 luvun kuluttajankauppaa koskevia säännöksiä vaaranvastuun siirtymisestä, virheilmoituksesta, ja viivästyksen ja virheen seuraamuksista

Mahdollisiin asiakkaan ja Prisma Kauppakassin välisiin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia. Kuluttajariitalautakunta voi ratkaista kulutushyödykkeitä koskevia riitoja, joissa ostajana on kuluttaja, antamalla suosituksia. Viime kädessä kauppasopimusta tai tilaus- ja toimitusehtoja koskevat erimielisyydet ratkaistaan suomalaisessa tuomioistuimessa.

Jos Sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi Osapuolten välisillä neuvotteluilla, Sinä voit saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn Sinun tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Henkilötiedot ja niiden käyttö

Prisma Kauppakassi -palvelua käyttävien asiakkaiden henkilötiedot kerätään ja tallennetaan Digital Foodie Oy:n ylläpitämään asiakasrekisteriin. Henkilötietojen käyttöä koskeva rekisteriseloste on nähtävissä Foodien internet-sivuilla. Rekisteröitymällä asiakas antaa suostumuksensa henkilötietojensa käsittelyyn yksityisyydensuojapolitiikan mukaisesti.

S-ryhmän asiakasomistaja- ja asiakasrekisterissä ylläpidetään osuuskauppojen jäsenrekisteriä. Tarkemmat tiedot S-ryhmän asiakasomistaja- ja asiakasrekisteristä ovat osoitteessa http://www.s-kanava.fi/web/vk/s-kanavan-rekisteriseloste.

Puhelintilaajille on käytössä oma puhelintilaajien asiakasrekisteri joustavan asiakaspalvelun takaamiseksi. Puhelintilaajien asiakasrekisterin rekisteriseloste on luettavissa Foodien Internet-sivuilla.

 

Vastuunrajoitus

Prisma Kauppakassin käyttäjä vastaa kaikesta käyttäjätunnuksellaan sekä salasanallaan tapahtuvasta käytöstä sekä siitä, että käyttö on näiden toimitusehtojen mukaista. Käyttäjä on vastuussa salasanan salassapidosta.
Prisma Kauppakassi ei vastaa vahingoista, jotka aiheutuvat asiakkaalle palvelun käytön yhteydessä esimerkiksi sen johdosta, ettei palvelu ole käytettävissä, eikä Prisma Kauppakassi anna vakuutusta siitä, ettei palvelun toiminnassa ilmene keskeytyksiä tai virheitä. Prisma Kauppakassi ei vastaa ylivoimaisen esteen (Force majeure) aiheuttamista viivästymisistä.

Prisma Kauppakassi varaa mahdollisuuden kieltäytyä toimituksista. Tällainen tilanne voi syntyä esimerkiksi, jos toimitus estyy toistuvasti asiakkaasta johtuvasta syystä, jos asiakas käyttää palvelua väärin tai jos yritysasiakkaan laskutusasiakkuutta ei ole hyväksytty.

Näillä ehdoilla ei rajoiteta sellaista vastuuta, jota ei pakottavan kuluttajansuojalainsäädännön nojalla voida sulkea pois eikä rajoittaa.

 

Palveluntarjoajan viralliset tiedot

HOK-Elanto Liiketoiminta Oy 
Y-tunnus: 1837957-3 
Käyntiosoite: Kaupintie 14, 00440 Helsinki 
Postiosoite: PL 53, 00441 Helsinki

 

Yhteystiedot

Internet-sivut: www.prisma.fi/kauppakassi

Puhelin: 010 76 60216*

Sähköposti: prisma.kauppakassi(at)sok.fi

Chat: Sivuston oikeassa laidassa osoitteessa www.prisma.fi/kauppakassi.

Twitter: @Kauppakassi_fi

WhatsApp: 046 922 6980. Lisää numero puhelimesi yhteystietoihin ja lähetä meille viesti.

 

Asiakaspalvelu on avoinna maanantaista perjantaihin kello 8–18. Muina aikoina toimituspäivystys palvelee akuutteihin saman päivän tilauksiin liittyvissä asioissa. Toimituspäivystys on avoinna maanantaista perjantaihin kello 18–21 ja lauantaisin kello 9–16.

 

*Puhelun ajantasaiset minuutti- ja puhelukohtaiset veloitukset ovat saatavilla osoitteessa http://www.hok-elanto.fi/yrityksesta/yhteystiedot/. Kauppakassin asiakaspalveluun soitetut puhelut nauhoitetaan laadun ja toimeksiantojen varmistamiseksi.