Prisma yhteystiedot

Kirjautuminen on uudistunut, lue lisää täältä!

Asiakaspalvelu

Puhelin: 09 4245 0450
Sähköposti: asiakaspalvelu.prisma@sok.fi

Chat: Katsahda sivuston oikeaan laitaan. Pääset chattailemaan kanssamme Asiakaspalvelu-napista. Jos nappi on harmaana, emme ole juuri sillä hetkellä paikalla.

WhatsApp: 046 922 6980. Lisää numero puhelimesi yhteystietoihin ja lähetä meille viesti! Olemme paikalla asiakaspalvelun aukioloaikoina. HUOM! Emme ota tähän numeroon vastaan puheluita!

Twitter (@Kauppakassi_fi): Siirry Twitter-tilillemme tästä.

Instagram (kauppakassi_fi): Siirry instagram-tilillemme tästä.

Sähköinen palautelomake: Siirry palautelomakkeeseen tästä.

Sähköposti: asiakaspalvelu.prisma@sok.fi 

Puhelinpalvelun aukioloajat

Maanantai-lauantai: 8-22 numerossa 09 4245 0450
Sunnuntai: 10-20
Puhelintilaukset maanantai-perjantai: 13-17 numerossa 09 4245 0450
Puhelintilauksen hinta 9,90 € per tilaus. Puhelintilausmaksu veloitetaan tilauksen maksamisen yhteydessä.
Nauhoitamme kaikki puhelut asiakaspalvelun laadun varmistamiseksi.

Palveluntarjoajan viralliset tiedot
HOK-Elanto Liiketoiminta Oy
Y-tunnus: 1837957-3 
Käyntiosoite: Kaupintie 14, 00440 Helsinki 
Postiosoite: PL 53, 00441 Helsinki

Tervetuloa Prisma Kauppakassiin!

Uutta:

  • Ruoan verkkokauppa laajenee Prisma Triplaan, lue lisää!
  • Kotiinkuljetus kokeiluun Prisma Itäkeskukseen, lue lisää!
  • Kaksi uutta noutopistettä avattu, lue lisää!

Tilaa ruoat netistä ja nouda haluamastasi noutopisteestä!

  • Saat tilattua lähes koko Prisman ruokavalikoiman sekä suuren määrän käyttötavaratuotteita
  • Säästät aikaa, kun et jonota kaupassa
  • Keräilemme vain parasta laatua 
  • Maksat tuotteista täsmälleen saman hinnan kuin maksaisit kaupassa

Pääkaupunkiseudun noutopisteet löydät täältä!

Hinnat ja maksutavat

Noutopalvelun hinta S-Etukortilla alkaen 3,90 € (ilman S-Etukorttia alkaen 6,90 €). Kotiinkuljetuksen hinta S-Etukortilla alkaen 9,90 €

Keräilymaksu voi vaihdella viikonpäivän tai valitun noutoajan mukaan. Tarkan toimitushinnan näet aina jo tilausvaiheessa. Saman päivän tilauksiin lisäämme 5 euron pikatilauslisän.

Suosittelemme maksamaan tilauksen tilaushetkellä verkossa, maksuvälineinä käyvät yleisimmät pankki- ja luottokortit.

Maksu noudon yhteydessä onnistuu Prisma Kaaressa yleisimmillä pankki- ja luottokorteilla. Noudon yhteydessä maksetuista tilauksista veloitetaan kahden (2€) euron lisämaksu. 

Tilaus- ja toimitusajat myymälöittäin

Huomaathan, että alla olevat tilausajat koskevat vain uusia tilauksia. Jo lähetettyjä tilauksia voi muokata niin kauan, kunnes ne otetaan keräilyyn. Keräily aloitetaan pääsääntöisesti toimituspäivänä aikaisin aamulla. Joissain poikkeustapauksissa, kuten pyhäpäivinä, keräily aloitetaan jo edellisenä iltana. 

Prisma Kaari Kannelmäki

Maanantai-perjantai

NoutoTilaus viimeistään
10-12kello 6.00
12-15kello 9.00
15-18kello 12.00
18-21kello 12.00

Lauantai

NoutoTilaus viimeistään
  
10-12kello 6.00
12-15kello 9.00
15-18kello 12.00

Sunnuntai

NoutoTilaus viimeistään
  
12-15kello 9.00
16-18kello 12.00
 
 

Prisma Olari sekä Prisma Itäkeskus

Maanantai-perjantai
Nouto 10:00-12:00 tilaus viimeistään klo 6
Nouto 11:00-13:00 tilaus viimeistään klo 6
Nouto 12:00-14:00 tilaus viimeistään klo 9
Nouto 13:00-15:00 tilaus viimeistään klo 9
Nouto 14:00-16:00 tilaus viimeistään klo 12
Nouto 15:00-17:00 tilaus viimeistään klo 12
Nouto 16:30-18:00 tilaus viimeistään klo 14
Nouto 17:30-19:00 tilaus viimeistään klo 14
Nouto 18:00-20:00 tilaus viimeistään klo 14
Nouto 19:00-21:00 tilaus viimeistään klo 14
Nouto 20:00-22:00 tilaus viimeistään klo 14
Nouto 22:00-24:00 tilaus viimeistään klo 14
Nouto 00:00-06:00 tilaus viimeistään klo 14 

Lauantai
Nouto 10:00-12:00 tilaus viimeistään klo 6
Nouto 12:30-14:30 tilaus viimeistään klo 10
Nouto 15:00-17:00 tilaus viimeistään klo 12
Nouto 17:30-19:30 tilaus viimeistään klo 12
Nouto 20:00-22:00 tilaus viimeistään klo 12
Nouto 22:00-24:00 tilaus viimeistään klo 12
Nouto 00:00-06:00 tilaus viimeistään klo 12 

Sunnuntai
Nouto 12:30-14:30 tilaus viimeistään klo 10
Nouto 15:00-17:00 tilaus viimeistään klo 12
Nouto 17:30-19:30 tilaus viimeistään klo 12

 

ABC Mannerheimintie

Maanantai-perjantai
Nouto 11:30-14:30 tilaus viimeistään klo 6
Nouto 15:00-17:30 tilaus viimeistään klo 9
Nouto 18:00-21:30 tilaus viimeistään klo 12

Lauantai
Nouto 12:00-18:00 tilaus viimeistään klo 24

 

ABC Sörnäisten rantatie

Maanantai-perjantai
Nouto 12:00-15:00 tilaus viimeistään klo 6
Nouto 15:30-18:00 tilaus viimeistään klo 9
Nouto 18:30-21:30 tilaus viimeistään klo 12

Lauantai
Nouto 12:00-18:00 tilaus viimeistään klo 24

 

Prisma Järvenpää, Prisma Hyvinkää 

Maanantai-lauantai
Nouto 10:00-12:00 tilaus viimeistään klo 6
Nouto 12:30-14:30 tilaus viimeistään klo 9
Nouto 15:00-17:00 tilaus viimeistään klo 12
Nouto 17:30-19:30 tilaus viimeistään klo 14
Nouto 20:00-23:00 tilaus viimeistään klo 14

Sunnuntai

Nouto 12:30-14:30 tilaus viimeistään klo 9
Nouto 15:00-17:00 tilaus viimeistään klo 12
Nouto 17:30-19:30 tilaus viimeistään klo 14
 
 

Prisma Järvenpää

Kotiinkuljetus

Maanantai-perjantai
Toimitus 9:00-12:00 tilaus viimeistään klo 6
Toimitus 13:00-16:00 tilaus viimeistään klo 9
Toimitus 17:00-19:00 tilaus viimeistään klo 14
Toimitus 19:00-21:00 tilaus viimeistään klo 14

Lauantai

Toimitus 9:00-12:00 tilaus viimeistään klo 6
Toimitus 13:00-16:00 tilaus viimeistään klo 9
 
 

Prisma Kerava

Tilaukset kerätään Prisma Järvenpäästä

Maanantai-perjantai
Toimitus 11:00-14:00 tilaus viimeistään klo 24
Toimitus 14:30-17:00 tilaus viimeistään klo 24
Toimitus 17:30-22:00 tilaus viimeistään klo 24 

Lauantai
Toimitus 11:00-18:00 tilaus viimeistään klo 24

Prisma Tripla

Maanantai-lauantai
Nouto 10:00-12:00 tilaus viimeistään klo 6
Nouto 12:30-14:30 tilaus viimeistään klo 9
Nouto 15:00-17:00 tilaus viimeistään klo 12
Nouto 17:30-19:30 tilaus viimeistään klo 14
Nouto 20:00-24:00 tilaus viimeistään klo 14

Nouto 00:00-06:00 tilaus viimeistään klo 14

Sunnuntai

Nouto 10:00-12:00 tilaus viimeistään klo 24
Nouto 12:00-15:00 tilaus viimeistään klo 9
Nouto 15:00-18:00 tilaus viimeistään klo 12
Nouto 18:00-21:00 tilaus viimeistään klo 14
Nouto 21:00-23:59 tilaus viimeistään klo 14
 

Prisma UKK

Toimitus

Hinnat

Verkkomaksu

Noutolokerot

 

Yleistä

Mikä on Prisma Kauppakassi?

Prisma Kauppakassi on valikoimiltaan Suomen laajin ruokaverkkokauppa. Sen valikoimissa on noin 20 000 päivittäistavaratuotetta sekä yli 10000 käyttötavaratuotetta Prisma Kannelmäen sekä Olarin valikoimasta, joita voi tilata noudettavaksi Prisma Kannelmäestä, Olarita tai Itäkeskuksesta. Tilaukset maksetaan joko etukäteen verkossa tai toimitushetkellä noutopisteessä.

Mikä on Prisma Kauppakassin valikoima?

Valikoimana on koko 20 000 tuotteen ruokaosasto sekä yli 10000 käyttötavaratuotetta  muutamalla rajoituksella. Valikoimasta on rajattu pois tupakka- ja alkoholituotteet Prisma Olarin ja Itäkeskuksen noutopisteissä. Irtotuotteista on rajattu pois esimerkiksi lämpimät ateriat sekä grillituotteet. Kayttötavaroista tilattavissa ovat esimerkiksi koko kodin osasto. Tarkat tuoteryhmät löydät täältä.

Voinko tilata alkoholituotteita?

Alkoholituotteita voi ostaa Prisma Kaaren noutomyynnistä. Jos tilaus sisältää alkoholia, tarkastamme noudon yhteydessä ostajan iän. Alkoholituotteet luovutetaan vain henkilöllisyystodistusta vastaan. 

Voinko tilata tupakkatuotteita?

Ei voi, Suomen laki ei mahdollista tupakkatuotteiden myyntiä Prisma Kauppakassista. 

Miten Prisma Kauppakassi eroaa Alepa Kauppakassista?

Prisma kauppakassi toimii hyvin pitkälti samalla tavalla, kuin Alepa Kauppakassi. Suurimpana erona on laajempi valikoima sekä kätevä noutopalvelu eri puolilla pääkaupunkiseutua.

Haluaisin tilata Prisma Kauppakassista mutta päädyin Foodie.fi-sivuille, olenko oikeassa paikassa?

Kyllä olet. Prisma Kauppakassi toimii Foodie.fi-palvelussa. Tarkemmin Foodien palvelusta voit lukea kohdassa Foodie-palvelu.

Voivatko yritykset tilata Prisma Kauppakassista?

Kyllä voivat. Yritykset voivat hakea laskutusasiakkuutta, minkä jälkeen tilauksen laskutetaan jälkikäteen. Myös korttimaksu käy maksutapana. S-Businessa käy myös maksuvälineenä Kaaren noutopisteellä sekä verkossa maksettaessa.

Onko palvelussa minimitilausmäärä?

Ei ole. Toimitamme niin pienet, kuin isotkin ostokset. Suosittelemme kuitenkin olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme etukäteen, mikäli teet kovin suuria ostoksia. Näin pystymme varmistumaan siitä, että tilaus mahtuu noutolokerikkoon sekä takaamaan tuotteiden saatavuuden. 

Mistä voin kysyä tarvittaessa apua tai lisätietoja?

Prisma Kauppakassin ammattitaitoinen asiakaspalvelu auttaa arkisin ja lauantaisin 8-22 sekä sunnuntaisin 10-20. Voit olla yhteydessä myös sähköpostilla asiakaspalvelu.prisma@sok.fi.

Miten teen reklamaation?

Reklamaatiot tulee tehdä asiakaspalvelun mahdollisman nopeasti.

Valikoima

Voiko Prisma Kauppakassista ostaa muita, kuin ruokatavaroita?

Kyllä voit. Käyttötavaratuotteita on valikoimissa yli 10000, esimerkiksi koko kodin osaston tuotteet. Tarkat tuoteryhmät löydät täältä.

Voinko tilata myös kylmä- tai pakastetuotteita?

Kyllä voit. Prisma Kauppakassi toimittaa laadukkaasti myös kylmä- sekä pakastetuotteet niin, että kylmäketju säilyy ehjänä.

Miten voin luottaa laatuun?

Prisma Kauppakassin laatuun voi luottaa. Jokainen keräilijä on käynyt läpi sisäisen laatukoulutuksen. Prisma Kauppakasseihin keräämme vain mahdollisimman laadukkaita ja tuoreita tuotteita.

Jäänkö ilman haluamaani tuotetta, jos se on loppunut?

Tilauksen viimeistelyvaiheessa järjestelmä kysyy, saako tuotteita korvata. Tämä on merkki keräilijälle siitä, että mikäli tuote on loppu, sen voi korvata toisella vastaavalla tuotteella. Korvaavat tuotteet haetaan niin, että se vastaa alkuperäistä tuotetta mahdollisimman hyvin.

Miten erikoisruokavaliotuotteet on merkitty?

Tieto erikoisruokavaliosta tai allergisoivista aineista löytyy klikkaamalla tuote auki. Toistaiseksi tuotetiedot eivät ole täydelliset kaikkien tuotteiden osalta mutta parannamme tämän osalta palvelua jatkuvasti. Aivan aluksi kannattaa tallentaa omaan profiiliin tiedot henkilökohtaisista ruokailutottumuksista. Tämän perusteella järjestelmä pyrkii järjestämään tuotteet mahdollisimman osuvasti.

Miten palvelutorituotteiden ja muiden irtotuotteiden käyttöaika on merkitty?

Irtotuotteiden pakkauspäivä sekä käyttöaika näkyy aina tuotteen hintaetiketissä.

Löytyykö järjestelmästä tuotteita, joita en voi tilata?

Kyllä löytyy. Järjestelmässä on esillä koko Kannelmäen käyttötavaravalikoima mutta tilattavissa on yli 10000 tuotetta. Näet tuotteen tiedoista onko tuote tilattavista verkosta vai ei.

Tilaaminen

Miten aloitan tilaamisen?

Aivan ensiksi kannattaa rekisteröityä ja syöttää toimitusosoite. Näin pystymme jo alkuvaiheessa valitsemaan oikean keräilymyymälän. Jos käytät vain noutopalvelua, ei osoitetta tarvitse syöttää.

Mistä tiedän, että tilaus on mennyt perille?

Onnistuneesta tilauksesta saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen. Se on merkki siitä, että tilaus on mennyt perille onnistuneesti.

Voinko sopia tietyn kellonajan toimitukselle?

Lupaamme toimittaa tilaukset valitussa aikaikkunassa. Saat lisäksi 60 minuutin aika-arvion kun kuljetus lähtee liikkeelle. Aika-arvio päivittyy Foodiessa ja tätä voit seurata sisäänkirjautuneena.

Voinko muokata tilausta jälkikäteen?

Kyllä voit. Tilausta voi muokata veloituksetta niin kauan, kunnes se on otettu myymälässä keräilyyn. Näet tilauksen tilan välilehdeltä ”ostoslista”. Mikäli haluat muokata tilaustasi keräilyn jälkeen voit tiedustella mahdollisuutta asiakaspalvelustamme. Näissä tapauksissa pyrimme palvelemaan sinua mahdollisuuksien mukaan mutta jo kerätyn tilauksen muokkaamisesta veloitamme 9,90€.

Miten perun tilauksen tai siirrän toimitusaikaa?

Välilehdeltä ”ostoslista” pääset selaamaan tilausta. Niin kauan, kunnes tilaus otetaan keräilyyn myymälässä, voit muokata sitä veloituksetta haluamallasi tavalla. Voit myös peruuttaa tilauksen tai vaihtaa toimitusaikaa veloituksetta ennen tilauksen keräämistä. Kaikista muutoksista saat sähköpostiisi vahvistusviestin. Mikäli haluat perua tilaustasi keräilyn jälkeen voit tiedustella mahdollisuutta asiakaspalvelustamme. Näissä tapauksissa pyrimme palvelemaan sinua mahdollisuuksien mukaan mutta jo kerätyn tilauksen perumisesta veloitamme 9,90€.

Mikäli et ole ollut kirjautuneena, muutoksia ei valitettavasti voi tehdä. 

Voinko tallentaa ostoslistan?

Kyllä voit. Välilehdellä ”ostoslista” kohdassa ”toiminnat” voit tallentaa ostoslistan seuraavaa kertaa varten.

Miten saan yhteyden keräilijään?

Suoraan keräilijään ei saa yhteyttä. Jos tarvitset yhteydenottoa Prisma Kauppakassiin, voit olla yhteydessä suoraa asiakaspalveluun. 

Toimitus

Mitkä ovat toimitustavat?

Toimitustapoina on joko nouto Kannelmäen Prismasta, Prisma Olarin parkkihallista tai Prisma Itäkeskuksen K1 tason sisääntuloaulasta.

Mitä noutopalvelu tarkoittaa?

Noutopalvelusta voit noutaa tavarat silloin, kun se itselle parhaiten sopii. Valitset vain sopivimman aikavälin, niin keräämme tavarat puolestasi. Noutopalvelulla säästät aikaa, kun tavarat ovat valmiiksi kerätty. 

 

Mitä, jos en ehdi hakemaan tavaroita valitsemaani toimitusaikaan?

Tilaamalla sitoudut noutamaan tuotteesi valitsemasi aikaikkunan sisällä. Jos et kuitenkaan ehdi noutopisteelle sovitusti, ole yhteydessä asiakaspalveluun ja voit tiedustella mahdollisuutta noutaa tilauksesi myöhemmin. Pyrimme järjestämään asiat niin että voit noutaa tuotteesi myöhemmin, rajallisista säilytystiloista johtuen emme kuitenkaan pysty takaamaan myöhäisempää noutoa.

Voivatko tuotteet odottaa noutopisteessä yön yli?

Taataksemme tuotteiden laadun, emme säilytä tuotteita yön yli. Jos ostoksissa ei ole lainkaan tuoretuotteita, voimme asiakkaan pyynnöstä säilyttää tuotteet yön yli.

Minne voin tilata kotiin toimituksen?

Prisma Kauppakassi keskittyy noutopalveluun. Kotiinkuljetuksen pääkaupunkiseudulla voit tilata Alepa Kauppakassin kautta. www.alepa.fi/kauppakassi

Tilausaikaa on vielä jäljellä, mutta järjestelmä ei anna minun valita haluamaani aikaikkunaa. Mistä on kyse?

Jokaiselle tilausikkunalle on määritetty tilausten maksimimäärät käytössä olevan keräily- ja kuljetuskapasiteetin mukaan. Toimitusikkunat voivat sulkeutua aikaisemmin, jos tilauksia on paljon. Täysi tilausikkuna näkyy tilausvaiheessa harmaalla värillä.

Mainostatte noutoa alkaen 3,90 € hintaan, mutta järjestelmä näyttää suurempaa hintaa. Mistä on kyse?

Käytössämme on joustava hinnoittelu joten toimitushinnat voivat vaihdella esimerkiksi viikonpäivien tai ajankohdan mukaan. Näet aina lopullisen toimitushinnan tilausta tehdessäsi.

Miksi tilaus pitää tehdä jo edellisenä päivänä?

Kun teet tilauksen aikaisemmin, pystymme paremmin reagoimaan keräilyn ja kuljetuksen resursseihin. On myös hyvä muistaa, että tilausta voi muokata sekä tuotteiden että toimitusajan osalta niin kauan, kunnes se on otettu keräilyyn.

Mitä joustava hinnoittelu tarkoittaa?

Joustavassa hinnoittelussa toimitushinta voi vaihdella eri tilanteiden mukaan. Vaikuttavia tekijöitä voivat olla esimerkiksi viikonpäivä, ajankohta, maksutapa, tilauksen tekoaika. Näet aina lopullisen toimitushinnan tilauksen vahvistusvaiheessa.

Voinko luottaa tilausvaiheessa näkyvään toimitushintaan?

Kyllä voit, näet aina tilausvaiheessa kaikki toimitushintaan vaikuttavat tekijät.

Toimitusehdoissa on maininta mahdollisesta lisämaksusta, mitä se tarkoittaa?

Kauppakassin peruspalveluun kuuluu laadukkaat ja nopeat toimitukset. Keräämme jokaiseen tilaukseen vain parasta laatua ja toimitamme ajoissa. Haluamme kuitenkin palvella mahdollisimman hyvin ja joustavasti joten olemme valmiita tekemään puolestasi myös  enemmän. Pidätämme kuitenkin näissä tilanteissa oikeuden veloittaa 9,90 lisämaksu sellaisista asioista mitkä teettävät joko keräilyyn tai kuljetukseen merkittävästi lisätyötä. Tällaisia lisätöitä voivat olla esimerkiksi

– Toimituksen uusiminen asiakkaasta johtuvasta syystä

– Erityistoiveet tuotteiden pakkaamiseen liittyen

– Erityistoiveet tuotteiden päivämääriin liittyen.

Tällaisiessa tilanteissa olemme aina yhteydessä etukäteen.

Hinnat ja maksaminen

Mitä Prisma Kauppakassi maksaa?

Tuotteiden hinnat ovat täsmälleen samat, kuin normaalit Prisman ratkaisevan edulliset hinnat. Päälle tulee toimitusmaksu, minkä suuruuden näet aina tilaushetkellä. Tuotteiden lopullinen hinta määräytyy aina keräilyhetken hintojen mukaisesti.

Onko Prisma Kauppakassissa samat kampanjat, kuin normaalissa myymälässä?

Prisma Kauppakassista saat tuotteet täsmälleen samaan hintaan, kuin keräävän myymälän hinta on. Jos myymälässä on kampanja, saat tuotteen samaan hintaan vaikka verkkokauppa näyttäisi eri hintaa. Lisäksi Kauppakassissa voi olla erillisiä kampanjoita, tiedon näistä saat nettisivuilta. Maksat tuotteista keräilyhetken hinnan.

Miten hinnoitellaan esim. hedelmät tai muut punnittavat tuotteet?

Tilaushetkellä hintana on arviohinta, mikä perustuu tilaushetken oikeaan kilohintaan sekä arviopainoon. Kun tuote kerätään, se punnitaan ja maksat siitä aidon painon mukaisen hinnan. Kilohintana käytetään aina keräilyhetken hintaa.

Miten pystyn vertailemaan tuotteiden yksikköhintoja?

Jokaisen tuotteen kohdalla ilmoitetaan vertailuhinta, kuten kilohinta, litrahinta tai monipakkauksissa kappalehinta.

Miten maksan ostokset?

Voit maksaa ostoksesi joko tilausta tehdessäsi tai Prisma Kaaressa myös noudon noutopisteeseen. Verkkomaksun maksuvälineinä käyvät Visa- Mastercard- sekä Visa Eelctron-kortit. Noudon yhteydessä voit maksaa  yleisimmillä maksukorteilla. Käteinen ei käy maksuvälineenä. Noudon yhteydessä maksettuihin tilauksiin lisätään kahden euron (2€) maksutapalisä.

Saanko bonusta?

Bonusta saa koko summasta mukaan lukien toimitusmaksun. Bonus kirjautuu ennakkomaksettaessa, kun jäsennumero on kirjoitettuna Foodieen.  Noudettaessa maksettaessa bonuksen saamiseksi näytä S-etukorttia maksun yhteydessä. 

Näkyykö kassakuitilla, että bonus on rekisteröity?

Bonus rekisteröidään maksamisen yhteydessä ja saat siitä erillisen kuitin maksupäätteestä. Prisman kassakuitilla bonustieto ei näy. Voit tarkistaa myöhemmin bonustietosi S-kanavalta osoitteesta www.s-kanava.fi.

Voinko tilata laskulle?

Yritysasiakkaat voivat hakea laskutusasiakkuutta ja maksaa myös laskulla. S-Business käy maksuvälineenä verkossa maksetuissa tilauksissa sekä Kaaren noutopisteellä maksettaessa.

Voinko maksaa etukäteen tilauksen yhteydessä?

Kyllä voit. Verkkomaksun maksuvälineeksi käyvät Visa- Mastercard- , Amex-, Diners Club, Visa Electron- sekä S-Business -kortit.

Huomasin, että osa tilaamistani tuotteista oli keräilemättä. Voinko olla varma, että maksan vain kerätyistä tuotteista?

Kyllä voit. Ostosten loppusumma määräytyy keräiltyjen tuotteiden osalta. Jos kuitenkin jostakin syystä näin on käynyt, kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluun, niin hoidamme asian kuntoon.

Verkkomaksu

Mitä verkkomaksu tarkoittaa?

Verkkomaksun avulla voit maksaa ostoksesi jo tilausvaiheessa ja säästää näin aikaa sekä kotiovella että noutopisteellä.

Onko tämä maksutapa turvallinen?

Kyllä on. Käytämme S-Ryhmän verkkomaksujärjestelmää.

Mitkä maksutavat ovat sallittuja?

Toistaiseksi sallittuja ovat Visa- ja Mastercard-kortit.

Miten rekisteröin Bonuksen verkkomaksussa?

Saat normaaliin tapaan Bonusta koko summasta. Sinun täytyy syöttää tilausvaiheessa 10-numeroinen jäsennumero (katso tästä mistä löydät jäsennumeron). Jäsennumero syötetään toimitusajan valitsemisen yhteydessä.

Unohdin syöttää S-Etukortin tiedot /en ole saanut Bonuksiani?

Ole yhteydessä asiakaspalveluun, niin selvitämme asian.

Miksi tilaushetken hinta ei ole lopullinen hinta?

Tilauksen hinta voi muuttua neljästä eri syystä:

1) Punnittavien tuotteiden todellinen paino ei ole sama, kuin tilaushetken arviopaino. Veloitamme toteutuneet painon mukaisen hinnan.

2) Haluamasi tuote on loppunut, jolloin emme luonnollisesti veloita tuotteesta.

3) Joudumme korvaamaan tuotteen. Korvaamme tuotteita luvallasi.

4) Tuotteen myyntihinta on muuttunut: Myyntihinnoissa tapahtuu välillä muutoksia ja joskus muutos voi osua tilauksen ja toimituksen väliin. Muutoksia tapahtuu molempiin suuntiin ja yleensä muutokset ovat hyvin pieniä. Kuukausien vaihteissa voi tulla isompia muutoksia esimerkiksi markkinointituotteiden osalta. Veloitamme tuotteet aina keräilyhetken myyntihinnan mukaan. Lue lisää toimitusehdoista.

Milloin saan tietää lopullisen hinnan?

Saat tietoosi lopullisen hinnan heti, kun olemme keräilleet tilauksesi. Lue lisää täältä.

Miksi hyvitykset tulevat viiveellä?

Teemme hyvityksen kortillesi heti, kun keräily on tehty (kts. edelliset kysymykset).

Miksi en voi maksaa verkkopankilla?

Lopullisen summan oikaisu ei onnistu tällä hetkellä verkkopankeissa, joten alkuvaiheessa käytössä ovat vain luottokortit.

Voinko maksaa myös debit-kortilla?

Kyllä voit. Voit itse valita, millä maksukortilla maksat. 

 

Miksi tilausvaiheessa veloitetaan 15 % enemmän?

Haluamme varmistaa, että saat kaikki tilaamasi tuotteet, mutta voimme joutua korvaamaan tilaamasi tuotteen eri hintaisella tuotteella. Emme halua, emmekä voi tehdä lisäveloituksia kortillesi, joten teemme jo tilausvaiheessa hieman suuremman veloituksen, minkä oikaisemme keräilyn päätteeksi aina oikeaksi.

Haluan muokata tilaustani mutta palvelu pyytää luottokorttini tiedot uudestaan?

Jos muokkauksen arvo on yli 10% alkuperäistä veloitusta suurempi, tarvitsemme tiedot uudestaan. Tällöin alkuperäinen veloitus mitätöidään kokonaan ja tehdään uusi veloitus.

Muokkasin tilaustani ja tämän vuoksi luottokorttini käyttölimiitti on lopussa, mistä on kyse?

Hyvitys lähtee järjestelmästämme eteenpäin välittömästi mutta valitettavasti hyvitys näkyy vasta viiveellä kortillasi. Yleensä hyvitykset näkyvät yhden yön viiveellä.

En ymmärrä luottokorttilaskuni tapahtumia, mitä teen?

Ole yhteydessä Kauppakassin asiakaspalveluun, autamme sinua laskun tulkinnassa.

Noutolokerot

 

 

Miten noutopiste toimii?

Kun tilaus on viety noutopisteelle saat tekstiviestillä lokerokoodin. Tällä koodilla saat lokerot auki. Huomioithan että tuotteet voivat olla useassa eri lokerossa.

Miten tuotteet säilytetään noutopisteellä?

Jokainen noutopisteen lokero on kylmä- tai pakastelokero, tuotteet säilytetään niille oikeissa lämpötiloissa.

Mitä teen jos lokerokoodi ei toimi?

Ota yhteys asiakaspalveluun , voimme lähettää lokerokoodin puhelimeesi uudestaan. HUOM! lähetämme uuden lokerokoodin vain tilausvahvistuksessa olevaan numeroon.

Mitä teen jos lokerokoodin voimassaoloaika on loppunut?

Ota yhteys asiakaspalveluun, mikäli mahdollista jatkamme koodin voimassaoloaikaa.

Mitä teen jos en pääse hakemaan tilaustani?

Ota yhteys asiakaspalveluun . Mikäli jo keräämämme tilaus perutaan jälkikäteen, veloitamme tehdystä työstä 9,90€ lisämaksun.

 

Prisma Kauppakassi tilaus- ja toimitusehdot

Nämä sopimusehdot koskevat S-ryhmän ruuan verkkokauppaa (”Verkkokauppa”). Verkkokauppaa ylläpitää Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta (”SOK”) ja palvelun tarjoaa alueosuuskauppojen ruokakaupat (kukin alueosuuskauppa erikseen “Kauppa”).

1. ASIAKKAAN JA KAUPAN VÄLISESTÄ SOPIMUKSESTA

1.1 Nämä sopimusehdot muodostavat sopimuksen sinun ja Kaupan välille. Sopimusosapuolenasi olevan yksittäisen Kaupan yhteys- ja yritystiedot on ilmoitettu Verkkokaupassa. Mikäli ostat verkkokaupasta kuluttajana, sovelletaan kauppaan myös kuluttajansuojalakia. Velvollisuutenasi on tutustua näihin ehtoihin sekä tallentaa kuhunkin tekemäänsä tilaukseen soveltuvat sopimusehdot.

1.2 SOK:lla ja/tai Kaupalla on oikeus muuttaa Palvelun sisältöä ja näitä sopimusehtoja. Löydät kulloinkin voimassaolevat sopimusehdot Verkkokaupasta. Koska saatamme muuttaa ehtoja, on tärkeää, että luet sopimusehdot huolellisesti ennen jokaisen tilauksen loppuun saattamista.

2. VERKKOKAUPASTA TILAAMINEN

2.1 Verkkokaupasta tilaaminen edellyttää, että noudatat näitä ehtoja, täytät ehtojen mukaiset vaatimukset ja annat itseäsi koskevat tiedot kokonaisuudessaan ja totuudenmukaisesti.

2.2 Voit tilata Verkkokaupasta joko rekisteröityneenä käyttäjänä tai halutessasi myös ilman rekisteröitymistä. Rekisteröityminen on kuitenkin suositeltavaa, sillä se mahdollistaa muun muassa osoitetietojen ja ostoslistojen tallentamisen, tilauksen muokkaamisen ja sen etenemisen seuraamisen. Mobiilisovelluksilla tilaaminen on mahdollista vain rekisteröityneille käyttäjille.

2.3 SOK:lla ja Kaupalla on oikeus evätä rekisteröityminen, kieltäytyä toimittamasta ja tarvittaessa sulkea asiakkaan käyttäjätunnus oman harkintansa mukaan.

2.4 Tekemäsi tilaus vahvistetaan lähettämällä sähköpostiviesti ilmoittamaasi osoitteeseen.

2.5 Vastaat kaikesta käyttäjätunnuksellasi ja salasanallasi tapahtuvasta käytöstä, ja siitä, että käyttö noudattaa näitä ehtoja. Salasanasi salassapito on omalla vastuullasi.

2.6 Käytäthän mahdollisen Verkkokaupan alennuskoodin tilaushetkellä. Koodia ei voi liittää tilaukseen jälkikäteen eikä useampaa koodia voi käyttää kerralla.

2.7 Voit tiedustella tilausta koskevista erityistoiveista ja -järjestelyistä (esim. tuotteiden pakkaaminen, keräily tai toimitusajankohta) ottamalla yhteyttä Kaupan asiakaspalveluun. Mikäli erikseen sovituista erityistoiveista aiheutuu Kaupan asiakaspalvelussa, keräilyssä tai kuljetuksessa runsaasti ylimääräistä työtä, pidättää Kauppa oikeuden veloittaa tehdystä työstä lisämaksun (alkaen 9,90 €).

2.8 Mikäli tilauksessa on yksittäistä tai useita tuotteita poikkeuksellisen suuri määrä, suosittelemme, että olet yhteydessä Kaupan asiakaspalveluun tuotteiden saatavuuden varmistamiseksi.

3. TILAUKSEN MUOKKAAMINEN

3.1 Voit muokata tilaustasi Verkkokaupassa veloituksetta siihen asti, kunnes tilaus on otettu myymälässä keräilyyn. Voit seurata tilauksesi käsittelytilannetta Verkkokaupassa. Voit tehdä muutoksia sekä tilauksen sisältöön, että toimitusaikaan. Tilauksen kerääminen alkaa aikaisintaan tilausikkunan sulkeuduttua ja pääsääntöisesti se alkaa aikaisin toimituspäivän aamuna.

3.2 Keräilyssä olevan tai jo kerättyjen tilauksen muokkausmahdollisuuksista voit tiedustella ottamalla yhteyttä Kaupan asiakaspalveluun. Keräilyssä olevan tai jo keräillyn tilauksen muokkaamisesta veloitetaan 9,90 euron lisämaksu.

4. TILAUKSEN PERUMINEN

4.1 Voit perua kokonaisen tilauksesi veloituksetta siihen asti, kunnes se on otettu keräilyyn. Perumisen voit tehdä joko rekisteröityneenä Verkkokaupassa tai soittamalla Kaupan asiakaspalveluun asiakaspalvelun aukioloaikoina. Mikäli perut tilauksesi keräilyn aloittamisen jälkeen, Kauppa veloittaa lisämaksun (alkaen 9,90 €) tehdystä työstä. Kuluttajasuojalain mukaisesta peruuttamisoikeudesta on kerrottu lisää alla kohdassa [11].

5. HINNAT

5.1 Kaikkien Verkkokaupassa myytävänä olevien tuotteiden hinnat ovat samoja kuin keräilyhetken hinnat Kaupan myymälässä. Kaikki Verkkokaupassa ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron.

5.2 Päivitämme Verkkokaupan hintoja aina kun muutoksia Kaupan tuotehinnastossa tapahtuu. On siis mahdollista, että tuotteen hinta on ehtinyt muuttua tilaus- ja toimituspäivän välillä. Tilaukseesi sovelletaan toimituspäivän hintaa. Hintamuutokset ovat kuitenkin useimmiten hyvin pieniä. Muutoksia tapahtuu erityisesti hedelmien ja vihannesten hinnoissa, sillä kyseiset tuotteet ovat sesonkiherkkiä.

5.3 Jotkin tuotteet punnitaan kaupassa ja hinta määräytyy painon mukaisesti. Tällaisia tuotteita ovat muun muassa hedelmät, vihannekset, palvelutorituotteet, irtomyynnissä olevat leipomotuotteet ja juustot. Verkkokaupassa nämä tuotteet tilataan kappaleittain ja tuotteen osalta on ilmoitettu kilohinta sekä arvioitu painoon perustuva kappalehinta. Ostoskoriin siis siirtyy tällaisten tuotteiden osalta arviohinta, ja lopullinen hinta määräytyy vasta kaupassa keräilyn ja punnituksen yhteydessä.

6. TOIMITUSKULUT

6.1 Verkkokaupassa on käytössä joustava toimitushinnoittelu, mikä tarkoittaa, että toimitushinnat vaihtelevat tilanteiden mukaan. Tarkka toimitushinta ilmoitetaan sinulle siinä yhteydessä, kun olet valitsemassa toimitusajankohtaa ja tilauksen loppuvaiheessa ennen tilauksen lähettämistä. Toimitushintaan voivat vaikuttaa muun muassa tilauksen tekemisen ajankohta, toimituspäivä ja -aika, maksutapa, tilauksen koko, S-Etukortti tai erikseen määritellyt alekoodit ja kampanjat.

6.2 Toimituskulujen lisäksi Kauppa lisää kuluihin pakkausmateriaaliveloituksen, joka on samansuuruinen riippumatta siitä, kuinka paljon pakkausmateriaalia yksittäisen tilauksen osalta käytetään (vai käytetäänkö ollenkaan). Pakkausmateriaaliveloitus ilmoitetaan tilauksen loppuvaiheessa ennen kuin vahvistat tilauksen.

7. MAHDOLLISET TUOTEPUUTTEET JA KORVAAMINEN

7.1 Toisinaan on mahdollista, että tilaamasi tuote on myymälästä tilapäisesti loppu. Tällaisia tilanteita varten voit tilausvaiheen ostoskoriyhteenvedossa halutessasi hyväksyä puuttuvan tuotteen korvaamisen vastaavalla tuotteella. Voit sallia korvaavuuden tuotekohtaisesti tilausta tehdessäsi ja tällöin Kauppa korvaa tilaamasi tuotteen vastaavalla tuotteilla alla olevia periaatteita noudattaen.

7.2 Pyrimme valitsemaan korvaavaan tuotteen siten, että se vastaa alkuperäistä tuotetta mahdollisimman hyvin määrältään, laadultaan ja hinnaltaan. Mikäli olet sallinut tuotteen korvaamisen tilauksen yhteydessä, pyrimme keräilyssä aina korvaamaan loppuneen tuotteen vastaavalla tuotteella.

Keräilyssä noudatamme ensisijaisesti seuraavia korvaamisperiaatteita:

1) Laktoositon korvataan laktoosittomalla.

2) Vähälaktoosinen korvataan vähälaktoosisella tai laktoosittomalla.

3) Gluteeniton korvataan gluteenittomalla.

4) Luomu korvataan luomulla.

5) Sokeriton korvataan sokerittomalla.

6) Kevyt- ja light-tuote korvataan kevyellä ja lightilla.

7) Kotimainen korvataan kotimaisella.

8) Tuote korvataan saman makuisella tuotteella.

8. TOIMITUS JA NOUTO

8.1 Tilausvaiheessa sinua pyydetään valitsemaan toimitustavaksi joko kotiinkuljetus tai noutopalvelu. Tilausta tehdessäsi Verkkokauppamme kertoo, onko kotiinkuljetus toivomaasi osoitteeseen mahdollinen. Kun viet tilauksen loppuun, hyväksyt valitun toimitusajan ja sitoudut joko hakemaan tuotteet noutopisteestä tai vastaanottamaan tilauksen antamassasi osoitteessa valitsemanasi toimitusajankohtana.

8.2 Mikäli toimituksen loppuunsaattaminen ei onnistu sinusta johtuvasta syystä (esimerkiksi tilanteessa, jossa kukaan ei ole vastaanottamassa tilausta sovittuna toimitusajankohtana) ja toimitus joudutaan uusimaan, veloitamme lisämaksun (alkaen 9,90 €) tehdystä työstä. Näissä tapauksissa emme takaa, että tilaus voidaan toimittaa uudelleen saman päivänä. Mikäli asiakaspalvelumme ei tavoita sinua, asian käsittely lopetetaan kolmen yhteydenottoyrityksen jälkeen.

8.3 Jos et ole vastaanottamassa toimitusta sovittuna ajankohtana eikä asiakaspalvelumme tavoita sinua kolmesta yhteydenottoyrityksestä huolimatta, toimitetaan tilaus takaisin myymälään eikä sitä enää yritetä toimittaa asiakkaalle. Tällöin sinulta veloitetaan tehdystä työstä lisäveloitus (alkaen 9,90 €). Mikäli haluat edelleen vastaanottaa tuotteet, kehotamme sinua tekemään kokonaan uuden tilauksen Verkkokaupassa tai soittamalla Kaupan asiakaspalveluun.

8.4 Mikäli haluat, että tuotteet jätetään ovellesi, pyydämme sinua kirjoittamaan tästä erillisen maininnan tilausta tehdessäsi Verkkokaupan lisätietoja kuljettajalle -kohtaan. Tällöin vastuumme tavaroista ja niiden kylmäketjusta päättyy, kun kuljettajamme on jättänyt tavarat oven taakse. Näissä tapauksissa edellytämme, että tilaus on maksettu etukäteen.

8.5 Jos toimitus jostain syystä myöhästyy, asiakaspalvelumme ottaa yhteyttä sinuun.

8.6 Keräämme noutotilaukset myymälän takavarastoon tai noutolokerikkoon viimeistään valitun noutoaikaikkunan alkuun mennessä. Kun tilaus on valmis noudettavaksi, lähetämme sinulle ilmoitusviestin sähköpostiisi ja matkapuhelinnumeroosi. Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, mikäli et pääse hakemaan tilaustaan sovitussa aikaikkunassa, jotta voimme pyrkiä kartoittamaan mahdollisuutta noutoajan siirtoon. Mikäli et jostain syystä hae tilaustaan toimituspäivän aikana, veloitamme tehdystä työstä (alkaen 9,90 €).

9. MAKSAMINEN

9.1 Tilausvaiheessa sinua pyydetään valitsemaan maksutapa Kaupan tarjoamista vaihtoehdoista. Maksutapoihin voi liittyä lisämaksuja, jotka näkyvät Verkkokaupassa maksutapaa valitessa. Mahdolliset lisämaksut näkyvät toimitusvahvistuksessa sekä kuitissa omana rivinä.

9.2 Mikäli Kauppa hyväksyy maksun toimituksen yhteydessä, niin voit maksaa pankki- tai luottokortilla (myös Visa Electron käy) tai S-ryhmän lahjakortilla. Toimituksen yhteydessä et voi maksaa käteisellä, sosiaalitoimiston maksusitoumuksella, S-Business -kortilla tai lounassetelillä.

9.3 Verkkomaksaminen on mahdollista vain kotimaisilla VISA-, Mastercard- ja Visa Electron -korteilla sekä S-Business kortilla. Maksua ei voi suorittaa verkkopankin kautta. Verkkomaksussa on mahdollista käyttää myös maksukortin debit-ominaisuutta. Vastaat itse siitä, syötätkö maksuhetkellä credit- vai debit-korttinumeron tilausjärjestelmään. Palvelu saattaa pyytää maksutapahtuman yhteydessä verkkopankkitunnuksilla tehtävää lisätunnistusta.

9.4 Mikäli maksat tilauksesi verkossa, teemme verkkomaksussa maksukortillesi katevarauksen (tilaushetken summa + 15 %). Vapautamme katevarauksen ja teemme lopullisen veloituksen kortille välittömästi keräilyn jälkeen. Teemme 15 %:n katevarauksen, koska tilauksen hinta voi muuttua tilauksen keräilyn ja toimituksen välillä, eikä tilausvaiheessa hyväksyttyä summaa ole mahdollista ylittää. Verkkomaksussa käytämme S-ryhmän PCI-standardoitua verkkomaksujärjestelmää.

9.5 Mikäli edustat yritystä, voit hakea Kaupan asiakaspalvelun kautta laskutusasiakkuutta yrityksellesi. Laskutamme laskutusasiakkaiden tilaukset jälkikäteen laskulla ja laskun lähettämisestä voidaan periä erillinen laskutusveloitus.

10. BONUS JA MAKSUTAPAETU

10.1 Myönnämme Verkkokaupan kautta tehdyistä ostoksista, keräilymaksusta ja toimitusmaksusta Bonusta, mikäli olet kirjautunut S-tunnuksella Verkkokauppaan. Asiakasomistajuuden tieto on oltava liitettynä S-tunnukseen, mikä tapahtuu vahvalla tunnistautumisella käyttäjän omissa tiedoissa S-kanavalla. Myönnämme Verkkokaupan kautta tehdyistä ostoksistasi myös maksutapaetua, jos maksat tilauksesi S-Pankin kortilla. Yritykselle tehdyistä ostoista ei myönnetä Bonusta.

10.2 Toimitus- tai noutohetkellä maksettavasta tilauksesta Bonus ja maksutapaetu kirjataan esittämäsi S-Etukortin perusteella.

11. PERUUTTAMISOIKEUS

11.1 Asioidessasi Verkkokaupassa kuluttajana, sinulla on lain mukaan alla kerrotun mukainen oikeus peruuttaa käyttötavaratuotteiden kauppa ilman mitään erityistä syytä. Elintarvikkeiden osalta peruuttamisoikeutta ei ole.

Käyttötavaratuotteet

11.2 Verkkokaupasta ostetuilla käyttötavaratuotteilla on, ellei alla toisin mainita, 14 päivän peruuttamisoikeus. 14 päivän aika lasketaan hetkestä, jolloin olet vastaanottanut tuotteen.  

11.3 Jos haluat peruuttaa käyttötavaratuotteen kaupan, niin pyydämme sinua tekemään peruuttamisilmoituksen olemalla yhteydessä Kaupan asiakaspalveluun. Voit käyttää peruuttamisilmoituksen tekemiseen peruuttamislomaketta, joka löytyy täältä. Peruuttamisilmoitusta ei voi tehdä Kaupan kuljettajille.

11.4 Jos peruutat kaupat, niin palautathan tuotteet viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Vastuullasi on maksaa tuotteiden palauttamisesta aiheutuvat välittömät kustannukset. Mikäli perut kaupat, palautamme sinulle viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän sisällä peruuttamisilmoituksen saapumisesta tekemäsi maksusuoritukset (tuotteen hinta + perityt edullisimman vakiotoimitustavan mukaiset kulut) peruutettavaan kauppaan liittyen.

11.5 Sovellamme lainsäädännön mukaisia rajoituksia käyttötavaratuotteiden kauppojen peruuttamisiin (kuluttajansuojalaki 6:16):

– Peleillä, elokuvilla, ohjelmistoilla tai muilla sinetöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus/sinetti on avattu.

– Tietokoneiden käyttöjärjestelmän asentaminen päättää palautusoikeuden.

– Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen. Hygienia- ja intiimituotteita ovat esimerkiksi epilaattorit, partakoneet, ihokarvatrimmerit ja nenä/korvakarvatrimmerit, hiustenhoitolaitteet ja kotiparturi, sähköhammasharjat ja suuhygienialaitteet, kuume-, verenpaine- ja verensokerimittarit sekä alkometrit, nappikuulokkeet ja hands-free laitteet.

– Tuotteelle ei myönnetä palautus- ja/tai peruutusoikeutta, jos se on valmistettu tai muunneltu kuluttajan vaatimusten mukaisesti tai selvästi henkilökohtaisia tarpeita vastaavaksi.

Elintarvikkeet ja muut nopeasti pilaantuvat tuotteet

11.6 Palautus- tai peruuttamisoikeutta ei ole elintarvikkeiden tai muiden nopeasti pilaantuvien tai vanhentuvien tuotteiden osalta eikä myöskään sellaisten tuotteiden osalta, jotka luonteensa vuoksi toimittamisen jälkeen erottamattomasti sekoittunut muiden tavaroiden kanssa. Näin ollen, et voi esimerkiksi palauttaa ostamaasi ruokaa peruuttamisoikeuteen vedoten.

Yritysasiakkaat

11.7 Yritysasiakkailla ei ole palautus- tai peruuttamisoikeutta.

12. TAKUU JA VIRHEVASTUU

12.1 Verkkokaupasta ostetuille käyttötavaratuotteille myönnetään valmistajien määrittelemä takuu. Takuuaika vaihtelee tuotteittain ja ilmoitetaan Verkkokaupassa. Toimitamme tuotteen paperisen takuukuitin sinulle tilauksen yhteydessä. Huomaathan, että verkkokaupasta ostettavien tuotteiden takuukuitit eivät siirry S-ryhmän sähköiseen takuukuittipalveluun.

12.2 Meillä on lain mukainen vastuu tuotteessa mahdollisesti ilmenevistä virheistä. Pyydämme sinua tarkistamaan viivytyksettä toimitettujen tuotteiden kunnon ja palauttamaan mahdollisen virheellisen tuotteen alkuperäisessä pakkauksessaan ja siihen kuuluvine varusteineen tilauksen keränneen myymälän infopisteeseen. Voit myös ennen palauttamista olla yhteydessä Kaupan asiakaspalveluun.

12.3 Virhetapauksessa pyrimme korjaamaan virheen, toimittaa tilalle virheettömän tuotteen tai hyvittää tuotteen rahana. Toisinaan virheen todentaminen voi esimerkiksi edellyttää, että tuote toimitetaan valmistajan tai maahantuojan tarkastettavaksi.

13. REKLAMAATIOT

13.1 Pyydämme sinua tekemään mahdolliset tilauksiin liittyvät reklamaatiot Kaupan asiakaspalveluun johonkin kohdassa Yhteystiedot mainituista yhteydenottokanavista.

13.2 Suosittelemme, että reklamoit mahdollisimman pian ja elintarvikkeiden osalta viimeistään kahden päivään sisällä toimituksesta tai noudosta. Elintarvikkeiden osalta tuotteiden käyttöaika voi olla hyvin lyhyt, jolloin nopea yhteydenotto asiakaspalveluun helpottaa virheen selvittämistä. Asiakkaan ollessa kuluttajansuojalaissa tarkoitettu kuluttaja, sovelletaan kuluttajansuojalan 5 luvun kuluttajankauppaa koskevia säännöksiä vaaranvastuun siirtymisestä, virheilmoituksesta, ja viivästyksen ja virheen seuraamuksista.

14. TIETOSUOJA

14.1 Käsittelemme henkilötietojasi tietosuojaselosteemme mukaisesti. Mikäli olet rekisteröitynyt Verkkokauppaan, sovelletaan sinuun lisäksi aikaisemmin hyväksymiäsi Omat Tiedot –ehtoja.

14.2 Voimme käyttää alihankkijoita ostosten keräämisessä ja kuljettamiseen. Keräilijämme ja kuljettajamme saavat sinua koskevia tietoja käyttöönsä, jotta voivat toimittaa sinulle tilaamasi tuotteet. Lisäksi, mikäli maksat ostoksesi verkossa, sinua maksutiedot välitetään edelleen palveluntarjoajallamme maksujen toteuttamista varten.

15. ERIMIELISYYSTILANTEET

15.1 Mahdollisiin asiakkaan ja Kaupan välisiin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia.

15.2 Mikäli olet kuluttaja, voit saattaa riita-asian kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi:

Kuluttajariitalautakunta
www.kuluttajariita.fi 
www.kuluttajaneuvonta.fi
PL 306, 00531 Helsinki

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Voit halutessasi käynnistää riita-asian käsittelyn myös verkkovälitteisen riidanratkaisufoorumin (ODR) kautta (http://ec.europa.eu/odr).  ODR-foorumissa asioidessa tarvitaan tieto Kaupan sähköpostiosoitteesta, joka on asiakaspalvelu.prisma@sok.fi.

15.3 Lisäksi kuluttajalla on oikeus nostaa kanne sen paikkakunnan alioikeudessa, jonka tuomiopiirissä hänellä on kotipaikka.

Viimeksi päivitetty: 28.10.2019