Sale Raksila yhteystiedot

Puhelinnumero: 044 788 5041

Sähköposti: kauppakassi.oulu@sok.fi

Osoite: Tehtaankatu 1, 90130 Oulu

Puhelun hinta:

Normaali matkapuhelin- tai paikallisverkkomaksu.

Asiakaspalvelu on tavoitettavissa klo 8-21.

 

Palveluntarjoajan viralliset tiedot
Osuuskauppa Arina
Y-tunnus 0187614-3
Osoite: Nuottasaarentie 1, 90400 Oulu

Sale Raksilan toimitus- ja noutoajat sekä hinnat

Toimitushinnat

  • Huom! Toimitushinnat saattavat vaihdella kellonajan ja tilauspäivän mukaan. Täsmällisen hintatiedon näet varauskalenterissa varatessasi sinulle sopivinta toimitusaikaa.

  • Kauppakassin kotiinkuljetus alkaen S -etukortilla 9,90 € , ilman S -etukorttia 12,90 €.

  • Kauppakassin nouto alkaen S-etukortilla alkaen 3,90 €, ilman S-etukorttia 6,90 €.

  • Saman päivän tilauksiin lisäämme 5€ pikatoimituslisän.

Noutomyynnin toimitusajat

Maanantai-sunnuntai

Nouto             Tilaus viimeistään
12-14klo 23.00
15-18klo 11.00
18-21klo 11.00
  

Kotiinkuljetuksen toimitusajat

Maanantai-perjantai

Toimitus       Tilaus viimeistään
14-16 klo 11.00
18-20 klo 11.00
  

Sale UKK

Yleistä

Mikä on Sale Kauppakassi?

Sale Kauppakassi on ruokaverkkokauppa, joka palvelee Oulun asukkaita ja yrityksiä toimittamalla tilauksia sekä tarjoamalla noutopalvelun. Voit tarkistaa Foodie-palvelusta, sijaitseeko osoitteesi kuljetuspalvelun toimitusalueella.

Mikä on Sale Kauppakassin valikoima?

Valikoimana on koko 4000 tuotteen valikoima muutamalla rajoituksella. Valikoimasta on rajattu pois tupakkatuotteet. Kotiinkuljetuksella ei saa tilattua alkoholituotteita, mutta noutomyynnin kautta alkoholijuomia voi tilata.

Voinko tilata alkoholituotteita?

Noutomyyntiin voit, mutta et kotiinkuljetukseen. Lainsäädäntö kieltää alkoholin kotiintoimituksen. Jos noutopisteeseen tehty tilaus sisältää alkoholia, tarkastamme noudon yhteydessä kaikilta ostajilta iän. Alkoholituotteet luovutetaan vain henkilöllisyystodistusta vastaan.

Voinko tilata tupakkatuotteita?

Ei voi, laki ei mahdollista tupakkatuotteiden myyntiä Sale Kauppakassista.

Haluaisin tilata Sale Kauppakassista mutta päädyin Foodie.fi sivuille, olenko oikeassa paikassa?

Kyllä olet. Sale Kauppakassi toimii Foodie.fm-palvelussa. Tarkemmin Foodien palvelusta voit lukea kohdassa Foodie-palvelu.

Voivatko yritykset tilata Sale Kauppakassista?

Kyllä voivat. Yritykset voivat hakea laskutusasiakkuutta, minkä jälkeen tilaukset laskutetaan jälkikäteen. Myös korttimaksaminen on mahdollista.

Onko palvelussa minimitilausmäärä?

Ei ole.

Mistä voin kysyä tarvittaessa apua tai lisätietoja?

Sale Kauppakassin ammattitaitoinen asiakaspalvelu auttaa klo 8-21 numerossa 010 788 5041 tai sähköpostilla kauppakassi.oulu@sok.fi

Valikoima

Voiko Sale Kauppakassista ostaa muita, kuin ruokatavaroita?

Toistaiseksi valikoimassa on vain päivittäistavaratuotteet.

Voinko tilata myös kylmä- tai pakastetuotteita?

Kyllä voi, Sale Kauppakassi toimittaa laadukkaasti myös kylmä- sekä pakastetuotteet niin, että kylmäketju säilyy ehjänä. Esimerkiksi noutoa odottavat pakasteet varastoidaan pakkaseen.

Miten voin luottaa laatuun?

Sale Kauppakassin laatuun voi luottaa. Sale Kauppakasseihin keräämme vain mahdollisimman laadukkaita ja tuoreita elintarvikkeita.

Jäänkö ilman haluamaani tuotetta, jos se on loppunut?

Tilauksen viimeistelyvaiheessa järjestelmä kysyy, saako tuotteita korvata. Tämä on merkki keräilijälle, että mikäli tuote on loppu, sen voi korvata toisella vastaavalla tuotteella. Korvaavat tuotteet haetaan niin, että se vastaa alkuperäistä tuotetta mahdollisimman hyvin.

Tilaaminen

Miten tilaan Sale Kauppakassista?

Valitse nettiosoitteeksi www.foodie.fi/oulu. Sen jälkeen kannattaa rekisteröityä. Tämän jälkeen voit rakentaa ostoskorin käyttäen Foodien eri mahdollisuuksia.

Vaihtoehtoisesti voit tilata myös käyttäen Foodien mobiilisovellusta.

Mistä tiedän, että tilaus on mennyt perille?

Onnistuneesta tilauksesta saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen, se on merkki siitä, että tilaus on mennyt perille onnistuneesti.

Voinko sopia tietyn kellonajan toimitukselle?

Kyllä voit. Kun teet tilausta, pääset valitsemaan toimitus- tai noutoajan. Lupaamme toimittaa tilaukset valitsemassasi aikaikkunassa.

Miten muokkaan tilausta, perun sen tai siirrän toimitusaikaa?

Voit muokata tilausta, vaihtaa toimitus- tai noutoaikaa tai perua tilauksen Foodie-palvelun kautta siihen saakka, kunnes tilaus on otettu kerättäväksi. Päästäksesi muokkaamaan aiemmin tekemääsi tilausta, sinun täytyy olla rekisteröityneenä palveluun. Valitse ”Näytä tilaushistoria” ylälaidan noutomyynti-ikonista. Vaihtoehtoisesti pääsette tilaushistoriaan myös ”Minä”-kohdasta avautuvasta valikosta kohdasta ”Tilaukset”. Tilaushistoria-näkymästä näet käsittelyssä olevat tilaukset. ”Toiminnat”-napin kohdalta pääset muokkaamaan tilauksen sisältöä. Kaikista tilaukseen tekemistäsi muutoksista saat sähköpostiisi vahvistusviestin.

Voinko tallentaa ostoslistan?

Kyllä voit. Välilehdellä ”ostoslista” kohdassa ”toiminnat” voit tallentaa ostoslistan seuraavaa kertaa varten.

Miten saan yhteyden keräilijään?

Suoraan keräilijään ei saa yhteyttä. Jos tarvitset yhteydenottoa Sale Kauppakassiin, voit hoitaa asian ammattitaitoisten asiakaspalvelijoiden kautta joko numerossa 044 788 5041 tai kauppakassi.oulu@sok.fi.

Toimitus

Mitkä ovat toimitustavat?

Toimitustapana on kotiintoimitus tai nouto Sale Raksilassa olevasta noutopisteestä.

Minne voin tilata kotiintoimituksen?

Sale Kauppakassin toimitusalueelle Oulussa. Riittää, että toimitusosoite on alueella. Tämä mahdollistaa myös tilaukset esimerkiksi työpaikalle.

Mitä tapahtuu, jos toimitus on myöhässä?

Jos syystä tai toisesta toimitus on myöhässä, ilmoitamme siitä asiakkaalle välittömästi ja sovimme tarkemmin toimituksen toimittamisesta.

Voiko kuljettaja jättää tuotteet oven taakse?

Ei voi, ostokset luovutetaan vain henkilökohtaisesti ja maksua vastaan. Oven ulkopuolelle jättäminen ei onnistu, koska haluamme taata tuotteiden laadun.

Mitkä ovat toimitusajat?

Kuljetuspalvelussa toimitusaikaikkunoita on arkisin 2 kpl. Viikonloppuisin ei ole tarjolla kuljetuspalvelua.

Noutopiste palvelee viikon jokaisena päivänä. Noutoikkunoita on tarjolla klo 12 – 21 välisenä aikana.

Voit tarkistaa toimitus- ja noutoajat täältä. Järjestelmä näyttää tilausvaiheessa käytettävissä olevat aikaikkunat. Pääsääntöisesti voit saada toimituksen vielä samalle päivälle, kun tilaat ennen klo 11.

Hinnat ja maksaminen

Mitä Sale Kauppakassi maksaa?

Tuotteiden hinnat ovat täsmälleen samat kuin normaalit Salen hinnat. Päälle tulee keräily- ja toimitusmaksu. Kuljetuspalvelun toimitusmaksu on 9,90€, jos sinulla on S-Etukortti. Noutopalvelun keräysmaksu on 3,90€ asiakasomistajille. Toimitusmaksun näet Foodie-palvelusta, kun valitset toimitus- tai noutoaikaa.

Miten hinnoitellaan esim. hedelmät tai muut punnittavat tuotteet?

Tilaushetkellä hintana on arviohinta, mikä perustuu oikeaan kilohintaan sekä arviopainoon. Kun tuote kerätään, se punnitaan ja maksat siitä aidon painon mukaisen hinnan.

Miten maksan ostokset?

Voit maksaa ostoksesi verkkomaksuna tilausta tehdessäsi ja näin nopeuttaa asiointia, kun tilaus toimitetaan. Verkkomaksun voit tehdä Visa-, Visa Electron tai MasterCard-korteilla. Voit myös valita maksutavaksi kuljetuksen tai noudon yhteydessä maksamisen. Tällöin maksuvälineinä käyvät yleisimmät maksukortit. Huomaathan, että käteinen ei käy maksuvälineenä. Yritysasiakkaat voivat hakea laskutusasiakkuutta ja maksaa laskulla.

Saanko Bonusta?

Kauppakassin kautta tehdyistä kauppapalveluostoksista, keräilymaksusta ja kuljetusmaksusta myönnetään S- Bonusta. Yritysasiakkaille ei voida myöntää bonusta.

Voinko maksaa etukäteen tilauksen yhteydessä?

Kyllä voit. Tilauksen yhteydessä verkkomaksu onnistuu Visa-, Visa Electron- tai Mastercard-kortilla. Voit käyttää joko kortin debit- tai credit-puolta. Verkkomaksusta saat bonukset, kun syötät jäsennumerosi Foodie-palveluun tilauksen yhteydessä.

Sale Kauppakassi tilaus- ja toimitusehdot

Nämä sopimusehdot koskevat S-ryhmän ruuan verkkokauppaa (”Verkkokauppa”). Verkkokauppaa ylläpitää Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta (”SOK”) ja palvelun tarjoaa alueosuuskauppojen ruokakaupat (kukin alueosuuskauppa erikseen “Kauppa”).

1. ASIAKKAAN JA KAUPAN VÄLISESTÄ SOPIMUKSESTA

1.1 Nämä sopimusehdot muodostavat sopimuksen sinun ja Kaupan välille. Sopimusosapuolenasi olevan yksittäisen Kaupan yhteys- ja yritystiedot on ilmoitettu Verkkokaupassa. Mikäli ostat verkkokaupasta kuluttajana, sovelletaan kauppaan myös kuluttajansuojalakia. Velvollisuutenasi on tutustua näihin ehtoihin sekä tallentaa kuhunkin tekemäänsä tilaukseen soveltuvat sopimusehdot.

1.2 SOK:lla ja/tai Kaupalla on oikeus muuttaa Palvelun sisältöä ja näitä sopimusehtoja. Löydät kulloinkin voimassaolevat sopimusehdot Verkkokaupasta. Koska saatamme muuttaa ehtoja, on tärkeää, että luet sopimusehdot huolellisesti ennen jokaisen tilauksen loppuun saattamista.

2. VERKKOKAUPASTA TILAAMINEN

2.1 Verkkokaupasta tilaaminen edellyttää, että noudatat näitä ehtoja, täytät ehtojen mukaiset vaatimukset ja annat itseäsi koskevat tiedot kokonaisuudessaan ja totuudenmukaisesti.

2.2 Voit tilata Verkkokaupasta joko rekisteröityneenä käyttäjänä tai halutessasi myös ilman rekisteröitymistä. Rekisteröityminen on kuitenkin suositeltavaa, sillä se mahdollistaa muun muassa osoitetietojen ja ostoslistojen tallentamisen, tilauksen muokkaamisen ja sen etenemisen seuraamisen. Mobiilisovelluksilla tilaaminen on mahdollista vain rekisteröityneille käyttäjille.

2.3 SOK:lla ja Kaupalla on oikeus evätä rekisteröityminen, kieltäytyä toimittamasta ja tarvittaessa sulkea asiakkaan käyttäjätunnus oman harkintansa mukaan.

2.4 Tekemäsi tilaus vahvistetaan lähettämällä sähköpostiviesti ilmoittamaasi osoitteeseen.

2.5 Vastaat kaikesta käyttäjätunnuksellasi ja salasanallasi tapahtuvasta käytöstä, ja siitä, että käyttö noudattaa näitä ehtoja. Salasanasi salassapito on omalla vastuullasi.

2.6 Käytäthän mahdollisen Verkkokaupan alennuskoodin tilaushetkellä. Koodia ei voi liittää tilaukseen jälkikäteen eikä useampaa koodia voi käyttää kerralla.

2.7 Voit tiedustella tilausta koskevista erityistoiveista ja -järjestelyistä (esim. tuotteiden pakkaaminen, keräily tai toimitusajankohta) ottamalla yhteyttä Kaupan asiakaspalveluun. Mikäli erikseen sovituista erityistoiveista aiheutuu Kaupan asiakaspalvelussa, keräilyssä tai kuljetuksessa runsaasti ylimääräistä työtä, pidättää Kauppa oikeuden veloittaa tehdystä työstä lisämaksun (alkaen 9,90 €).

2.8 Mikäli tilauksessa on yksittäistä tai useita tuotteita poikkeuksellisen suuri määrä, suosittelemme, että olet yhteydessä Kaupan asiakaspalveluun tuotteiden saatavuuden varmistamiseksi.

3. TILAUKSEN MUOKKAAMINEN

3.1 Voit muokata tilaustasi Verkkokaupassa veloituksetta siihen asti, kunnes tilaus on otettu myymälässä keräilyyn. Voit seurata tilauksesi käsittelytilannetta Verkkokaupassa. Voit tehdä muutoksia sekä tilauksen sisältöön, että toimitusaikaan. Tilauksen kerääminen alkaa aikaisintaan tilausikkunan sulkeuduttua ja pääsääntöisesti se alkaa aikaisin toimituspäivän aamuna.

3.2 Keräilyssä olevan tai jo kerättyjen tilauksen muokkausmahdollisuuksista voit tiedustella ottamalla yhteyttä Kaupan asiakaspalveluun. Keräilyssä olevan tai jo keräillyn tilauksen muokkaamisesta veloitetaan 9,90 euron lisämaksu.

4. TILAUKSEN PERUMINEN

4.1 Voit perua kokonaisen tilauksesi veloituksetta siihen asti, kunnes se on otettu keräilyyn. Perumisen voit tehdä joko rekisteröityneenä Verkkokaupassa tai soittamalla Kaupan asiakaspalveluun asiakaspalvelun aukioloaikoina. Mikäli perut tilauksesi keräilyn aloittamisen jälkeen, Kauppa veloittaa lisämaksun (alkaen 9,90 €) tehdystä työstä. Kuluttajasuojalain mukaisesta peruuttamisoikeudesta on kerrottu lisää alla kohdassa [11].

5. HINNAT

5.1 Kaikkien Verkkokaupassa myytävänä olevien tuotteiden hinnat ovat samoja kuin keräilyhetken hinnat Kaupan myymälässä. Kaikki Verkkokaupassa ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron.

5.2 Päivitämme Verkkokaupan hintoja aina kun muutoksia Kaupan tuotehinnastossa tapahtuu. On siis mahdollista, että tuotteen hinta on ehtinyt muuttua tilaus- ja toimituspäivän välillä. Tilaukseesi sovelletaan toimituspäivän hintaa. Hintamuutokset ovat kuitenkin useimmiten hyvin pieniä. Muutoksia tapahtuu erityisesti hedelmien ja vihannesten hinnoissa, sillä kyseiset tuotteet ovat sesonkiherkkiä.

5.3 Jotkin tuotteet punnitaan kaupassa ja hinta määräytyy painon mukaisesti. Tällaisia tuotteita ovat muun muassa hedelmät, vihannekset, palvelutorituotteet, irtomyynnissä olevat leipomotuotteet ja juustot. Verkkokaupassa nämä tuotteet tilataan kappaleittain ja tuotteen osalta on ilmoitettu kilohinta sekä arvioitu painoon perustuva kappalehinta. Ostoskoriin siis siirtyy tällaisten tuotteiden osalta arviohinta, ja lopullinen hinta määräytyy vasta kaupassa keräilyn ja punnituksen yhteydessä.

6. TOIMITUSKULUT

6.1 Verkkokaupassa on käytössä joustava toimitushinnoittelu, mikä tarkoittaa, että toimitushinnat vaihtelevat tilanteiden mukaan. Tarkka toimitushinta ilmoitetaan sinulle siinä yhteydessä, kun olet valitsemassa toimitusajankohtaa ja tilauksen loppuvaiheessa ennen tilauksen lähettämistä. Toimitushintaan voivat vaikuttaa muun muassa tilauksen tekemisen ajankohta, toimituspäivä ja -aika, maksutapa, tilauksen koko, S-Etukortti tai erikseen määritellyt alekoodit ja kampanjat.

6.2 Toimituskulujen lisäksi Kauppa lisää kuluihin pakkausmateriaaliveloituksen, joka on samansuuruinen riippumatta siitä, kuinka paljon pakkausmateriaalia yksittäisen tilauksen osalta käytetään (vai käytetäänkö ollenkaan). Pakkausmateriaaliveloitus ilmoitetaan tilauksen loppuvaiheessa ennen kuin vahvistat tilauksen.

7. MAHDOLLISET TUOTEPUUTTEET JA KORVAAMINEN

7.1 Toisinaan on mahdollista, että tilaamasi tuote on myymälästä tilapäisesti loppu. Tällaisia tilanteita varten voit tilausvaiheen ostoskoriyhteenvedossa halutessasi hyväksyä puuttuvan tuotteen korvaamisen vastaavalla tuotteella. Voit sallia korvaavuuden tuotekohtaisesti tilausta tehdessäsi ja tällöin Kauppa korvaa tilaamasi tuotteen vastaavalla tuotteilla alla olevia periaatteita noudattaen.

7.2 Pyrimme valitsemaan korvaavaan tuotteen siten, että se vastaa alkuperäistä tuotetta mahdollisimman hyvin määrältään, laadultaan ja hinnaltaan. Mikäli olet sallinut tuotteen korvaamisen tilauksen yhteydessä, pyrimme keräilyssä aina korvaamaan loppuneen tuotteen vastaavalla tuotteella.

Keräilyssä noudatamme ensisijaisesti seuraavia korvaamisperiaatteita:

1) Laktoositon korvataan laktoosittomalla.

2) Vähälaktoosinen korvataan vähälaktoosisella tai laktoosittomalla.

3) Gluteeniton korvataan gluteenittomalla.

4) Luomu korvataan luomulla.

5) Sokeriton korvataan sokerittomalla.

6) Kevyt- ja light-tuote korvataan kevyellä ja lightilla.

7) Kotimainen korvataan kotimaisella.

8) Tuote korvataan saman makuisella tuotteella.

8. TOIMITUS JA NOUTO

8.1 Tilausvaiheessa sinua pyydetään valitsemaan toimitustavaksi joko kotiinkuljetus tai noutopalvelu. Tilausta tehdessäsi Verkkokauppamme kertoo, onko kotiinkuljetus toivomaasi osoitteeseen mahdollinen. Kun viet tilauksen loppuun, hyväksyt valitun toimitusajan ja sitoudut joko hakemaan tuotteet noutopisteestä tai vastaanottamaan tilauksen antamassasi osoitteessa valitsemanasi toimitusajankohtana.

8.2 Mikäli toimituksen loppuunsaattaminen ei onnistu sinusta johtuvasta syystä (esimerkiksi tilanteessa, jossa kukaan ei ole vastaanottamassa tilausta sovittuna toimitusajankohtana) ja toimitus joudutaan uusimaan, veloitamme lisämaksun (alkaen 9,90 €) tehdystä työstä. Näissä tapauksissa emme takaa, että tilaus voidaan toimittaa uudelleen saman päivänä. Mikäli asiakaspalvelumme ei tavoita sinua, asian käsittely lopetetaan kolmen yhteydenottoyrityksen jälkeen.

8.3 Jos et ole vastaanottamassa toimitusta sovittuna ajankohtana eikä asiakaspalvelumme tavoita sinua kolmesta yhteydenottoyrityksestä huolimatta, toimitetaan tilaus takaisin myymälään eikä sitä enää yritetä toimittaa asiakkaalle. Tällöin sinulta veloitetaan tehdystä työstä lisäveloitus (alkaen 9,90 €). Mikäli haluat edelleen vastaanottaa tuotteet, kehotamme sinua tekemään kokonaan uuden tilauksen Verkkokaupassa tai soittamalla Kaupan asiakaspalveluun.

8.4 Mikäli haluat, että tuotteet jätetään ovellesi, pyydämme sinua kirjoittamaan tästä erillisen maininnan tilausta tehdessäsi Verkkokaupan lisätietoja kuljettajalle -kohtaan. Tällöin vastuumme tavaroista ja niiden kylmäketjusta päättyy, kun kuljettajamme on jättänyt tavarat oven taakse. Näissä tapauksissa edellytämme, että tilaus on maksettu etukäteen.

8.5 Jos toimitus jostain syystä myöhästyy, asiakaspalvelumme ottaa yhteyttä sinuun.

8.6 Keräämme noutotilaukset myymälän takavarastoon tai noutolokerikkoon viimeistään valitun noutoaikaikkunan alkuun mennessä. Kun tilaus on valmis noudettavaksi, lähetämme sinulle ilmoitusviestin sähköpostiisi ja matkapuhelinnumeroosi. Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, mikäli et pääse hakemaan tilaustaan sovitussa aikaikkunassa, jotta voimme pyrkiä kartoittamaan mahdollisuutta noutoajan siirtoon. Mikäli et jostain syystä hae tilaustaan toimituspäivän aikana, veloitamme tehdystä työstä (alkaen 9,90 €).

9. MAKSAMINEN

9.1 Tilausvaiheessa sinua pyydetään valitsemaan maksutapa Kaupan tarjoamista vaihtoehdoista. Maksutapoihin voi liittyä lisämaksuja, jotka näkyvät Verkkokaupassa maksutapaa valitessa. Mahdolliset lisämaksut näkyvät toimitusvahvistuksessa sekä kuitissa omana rivinä.

9.2 Mikäli Kauppa hyväksyy maksun toimituksen yhteydessä, niin voit maksaa pankki- tai luottokortilla (myös Visa Electron käy) tai S-ryhmän lahjakortilla. Toimituksen yhteydessä et voi maksaa käteisellä, sosiaalitoimiston maksusitoumuksella, S-Business -kortilla tai lounassetelillä.

9.3 Verkkomaksaminen on mahdollista vain kotimaisilla VISA-, Mastercard- ja Visa Electron -korteilla sekä S-Business kortilla. Maksua ei voi suorittaa verkkopankin kautta. Verkkomaksussa on mahdollista käyttää myös maksukortin debit-ominaisuutta. Vastaat itse siitä, syötätkö maksuhetkellä credit- vai debit-korttinumeron tilausjärjestelmään. Palvelu saattaa pyytää maksutapahtuman yhteydessä verkkopankkitunnuksilla tehtävää lisätunnistusta.

9.4 Mikäli maksat tilauksesi verkossa, teemme verkkomaksussa maksukortillesi katevarauksen (tilaushetken summa + 15 %). Vapautamme katevarauksen ja teemme lopullisen veloituksen kortille välittömästi keräilyn jälkeen. Teemme 15 %:n katevarauksen, koska tilauksen hinta voi muuttua tilauksen keräilyn ja toimituksen välillä, eikä tilausvaiheessa hyväksyttyä summaa ole mahdollista ylittää. Verkkomaksussa käytämme S-ryhmän PCI-standardoitua verkkomaksujärjestelmää.

9.5 Mikäli edustat yritystä, voit hakea Kaupan asiakaspalvelun kautta laskutusasiakkuutta yrityksellesi. Laskutamme laskutusasiakkaiden tilaukset jälkikäteen laskulla ja laskun lähettämisestä voidaan periä erillinen laskutusveloitus.

10. BONUS JA MAKSUTAPAETU

10.1 Myönnämme Verkkokaupan kautta tehdyistä ostoksista, keräilymaksusta ja toimitusmaksusta Bonusta, mikäli olet kirjautunut S-tunnuksella Verkkokauppaan. Asiakasomistajuuden tieto on oltava liitettynä S-tunnukseen, mikä tapahtuu vahvalla tunnistautumisella käyttäjän omissa tiedoissa S-kanavalla. Myönnämme Verkkokaupan kautta tehdyistä ostoksistasi myös maksutapaetua, jos maksat tilauksesi S-Pankin kortilla. Yritykselle tehdyistä ostoista ei myönnetä Bonusta.

10.2 Toimitus- tai noutohetkellä maksettavasta tilauksesta Bonus ja maksutapaetu kirjataan esittämäsi S-Etukortin perusteella.

11. PERUUTTAMISOIKEUS

11.1 Asioidessasi Verkkokaupassa kuluttajana, sinulla on lain mukaan alla kerrotun mukainen oikeus peruuttaa käyttötavaratuotteiden kauppa ilman mitään erityistä syytä. Elintarvikkeiden osalta peruuttamisoikeutta ei ole.

Käyttötavaratuotteet

11.2 Verkkokaupasta ostetuilla käyttötavaratuotteilla on, ellei alla toisin mainita, 14 päivän peruuttamisoikeus. 14 päivän aika lasketaan hetkestä, jolloin olet vastaanottanut tuotteen.  

11.3 Jos haluat peruuttaa käyttötavaratuotteen kaupan, niin pyydämme sinua tekemään peruuttamisilmoituksen olemalla yhteydessä Kaupan asiakaspalveluun. Voit käyttää peruuttamisilmoituksen tekemiseen peruuttamislomaketta, joka löytyy täältä. Peruuttamisilmoitusta ei voi tehdä Kaupan kuljettajille.

11.4 Jos peruutat kaupat, niin palautathan tuotteet viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Vastuullasi on maksaa tuotteiden palauttamisesta aiheutuvat välittömät kustannukset. Mikäli perut kaupat, palautamme sinulle viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän sisällä peruuttamisilmoituksen saapumisesta tekemäsi maksusuoritukset (tuotteen hinta + perityt edullisimman vakiotoimitustavan mukaiset kulut) peruutettavaan kauppaan liittyen.

11.5 Sovellamme lainsäädännön mukaisia rajoituksia käyttötavaratuotteiden kauppojen peruuttamisiin (kuluttajansuojalaki 6:16):

– Peleillä, elokuvilla, ohjelmistoilla tai muilla sinetöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus/sinetti on avattu.

– Tietokoneiden käyttöjärjestelmän asentaminen päättää palautusoikeuden.

– Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen. Hygienia- ja intiimituotteita ovat esimerkiksi epilaattorit, partakoneet, ihokarvatrimmerit ja nenä/korvakarvatrimmerit, hiustenhoitolaitteet ja kotiparturi, sähköhammasharjat ja suuhygienialaitteet, kuume-, verenpaine- ja verensokerimittarit sekä alkometrit, nappikuulokkeet ja hands-free laitteet.

– Tuotteelle ei myönnetä palautus- ja/tai peruutusoikeutta, jos se on valmistettu tai muunneltu kuluttajan vaatimusten mukaisesti tai selvästi henkilökohtaisia tarpeita vastaavaksi.

Elintarvikkeet ja muut nopeasti pilaantuvat tuotteet

11.6 Palautus- tai peruuttamisoikeutta ei ole elintarvikkeiden tai muiden nopeasti pilaantuvien tai vanhentuvien tuotteiden osalta eikä myöskään sellaisten tuotteiden osalta, jotka luonteensa vuoksi toimittamisen jälkeen erottamattomasti sekoittunut muiden tavaroiden kanssa. Näin ollen, et voi esimerkiksi palauttaa ostamaasi ruokaa peruuttamisoikeuteen vedoten.

Yritysasiakkaat

11.7 Yritysasiakkailla ei ole palautus- tai peruuttamisoikeutta.

12. TAKUU JA VIRHEVASTUU

12.1 Verkkokaupasta ostetuille käyttötavaratuotteille myönnetään valmistajien määrittelemä takuu. Takuuaika vaihtelee tuotteittain ja ilmoitetaan Verkkokaupassa. Toimitamme tuotteen paperisen takuukuitin sinulle tilauksen yhteydessä. Huomaathan, että verkkokaupasta ostettavien tuotteiden takuukuitit eivät siirry S-ryhmän sähköiseen takuukuittipalveluun.

12.2 Meillä on lain mukainen vastuu tuotteessa mahdollisesti ilmenevistä virheistä. Pyydämme sinua tarkistamaan viivytyksettä toimitettujen tuotteiden kunnon ja palauttamaan mahdollisen virheellisen tuotteen alkuperäisessä pakkauksessaan ja siihen kuuluvine varusteineen tilauksen keränneen myymälän infopisteeseen. Voit myös ennen palauttamista olla yhteydessä Kaupan asiakaspalveluun.

12.3 Virhetapauksessa pyrimme korjaamaan virheen, toimittaa tilalle virheettömän tuotteen tai hyvittää tuotteen rahana. Toisinaan virheen todentaminen voi esimerkiksi edellyttää, että tuote toimitetaan valmistajan tai maahantuojan tarkastettavaksi.

13. REKLAMAATIOT

13.1 Pyydämme sinua tekemään mahdolliset tilauksiin liittyvät reklamaatiot Kaupan asiakaspalveluun johonkin kohdassa Yhteystiedot mainituista yhteydenottokanavista.

13.2 Suosittelemme, että reklamoit mahdollisimman pian ja elintarvikkeiden osalta viimeistään kahden päivään sisällä toimituksesta tai noudosta. Elintarvikkeiden osalta tuotteiden käyttöaika voi olla hyvin lyhyt, jolloin nopea yhteydenotto asiakaspalveluun helpottaa virheen selvittämistä. Asiakkaan ollessa kuluttajansuojalaissa tarkoitettu kuluttaja, sovelletaan kuluttajansuojalan 5 luvun kuluttajankauppaa koskevia säännöksiä vaaranvastuun siirtymisestä, virheilmoituksesta, ja viivästyksen ja virheen seuraamuksista.

14. TIETOSUOJA

14.1 Käsittelemme henkilötietojasi tietosuojaselosteemme mukaisesti. Mikäli olet rekisteröitynyt Verkkokauppaan, sovelletaan sinuun lisäksi aikaisemmin hyväksymiäsi Omat Tiedot –ehtoja.

14.2 Voimme käyttää alihankkijoita ostosten keräämisessä ja kuljettamiseen. Keräilijämme ja kuljettajamme saavat sinua koskevia tietoja käyttöönsä, jotta voivat toimittaa sinulle tilaamasi tuotteet. Lisäksi, mikäli maksat ostoksesi verkossa, sinua maksutiedot välitetään edelleen palveluntarjoajallamme maksujen toteuttamista varten.

15. ERIMIELISYYSTILANTEET

15.1 Mahdollisiin asiakkaan ja Kaupan välisiin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia.

15.2 Mikäli olet kuluttaja, voit saattaa riita-asian kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi:

Kuluttajariitalautakunta
www.kuluttajariita.fi 
www.kuluttajaneuvonta.fi
PL 306, 00531 Helsinki

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Voit halutessasi käynnistää riita-asian käsittelyn myös verkkovälitteisen riidanratkaisufoorumin (ODR) kautta (http://ec.europa.eu/odr).  ODR-foorumissa asioidessa tarvitaan tieto Kaupan sähköpostiosoitteesta, joka on asiakaspalvelu.prisma@sok.fi.

15.3 Lisäksi kuluttajalla on oikeus nostaa kanne sen paikkakunnan alioikeudessa, jonka tuomiopiirissä hänellä on kotipaikka.

Viimeksi päivitetty: 28.10.2019