Maksaminen 

 

Ruoan verkkokaupan tilauksen maksaminen sujuu helpoiten tilaamisen yhteydessä verkossa (verkkomaksu).

Joissain toimipaikoissa on mahdollista maksaa myös ostoksia noutaessasi tai kotiinkuljetusta vastaanottaessasi (maksu toimituksen yhteydessä). Maksusta toimituksen yhteydessä saatetaan veloittaa myymäläkohtainen lisämaksu, joka esitetään maksutavaa valittaessa.

 

Maksutavan valinta: Maksutapa valitaan ennen tilauksen vahvistamista. Huomioithan, että valittavissa olevat maksutavat vaihtelevat myymälöittäin ja maksutapaan voi liittyä myymäläkohtainen lisäveloitus, joka esitetään maksutavan valintapainikkeessa.


Maksuvälineiksi käyvät yleisimmät maksukortit. Voit maksaa VISA-, Mastercard-, VISA Electron – tai S-Business -kortilla.

Maksaaksesi S-Business -kortilla kirjaudu sisään yrityskäyttäjänä tai kirjautumattomana käyttäjänä valitse “yritysasiakas”, kun täytät tilauksen yhteystietoja. S-business -kortilla ei voi maksaa kotiinkuljetustilausta ovella. 

 

 

Yhdistelmäkortista voit käyttää joko Debit- tai Credit-puolta syöttämällä haluamasi puolen korttinumeron. Mikäli haluat käyttää Debit-ominaisuutta, kortissa on sitä varten oma numerosarja, yleensä kortin kääntöpuolella. Debit -puolen käyttö vastaa pankkikortin käyttöä, eli maksu veloitetaan heti korttiin liitetyltä tililtä. Maksaminen tapahtuu turvallisesti S-ryhmän omassa maksujärjestelmässä.

S-ryhmän lahjakortit käyvät välineenä vain niissä myymälöissä, jossa maksu voidaan suorittaa toimituksen yhteydessä. Mikäli lahjakortti ei riitä kaikkien ostosten maksamiseen, niin jäljelle jäävä osa maksetaan maksukortilla. 

 

S-etukortti_takaa

Huom!

–  Asiakas vastaa itse siitä, valitseeko Credit vai Debit -maksun kirjoittamalla valitun maksupuolen numeron Foodie.fi:hin.  
–  Käteismaksu tai maksusitoumus eivät käy maksuvälineenä.
–  S-Ryhmän lahjakortti käy maksuvälineenä niissä myymälöissä, jotka hyväksyvät maksun toimituksen yhteydessä. 
–  Verkkomaksu ei ole käytettävissä tilauksissa, jotka toimitetaan yli 7 päivän kuluttua. Useissa myymälöissä ainoa maksutapa on verkkomaksu, joten tilausta ei voi tehdä yli 7 päivän päähän. Mikäli myymälä tarjoaa vaihtoehtona ”Maksu toimituksen yhteydessä”, niin tilauksen voi tehdä jopa kuukauden päähän valitsemalla tämän vaihtoehdon. Jos haluat, voit vaihtaa maksutavan verkkomaksuksi sitten, kun toimitukseen on jäljellä alle viikko. Maksutavan vaihto tehdään muokkaamalla tilausta.

Huomioithan, että tilauksen muokkaaminen onnistuu vain, jos olet kirjautunut palveluun sisään. Lisäohjeita tilauksen muokkaamiseen täällä >>

 

Näin helppoa ja turvallista verkossa maksaminen on

Kun maksat tilauksesi verkossa, toimi näin:
1) Valitse maksutavaksi verkkomaksu
2) Syötä haluamasi maksukorttisi tiedot. Voit käyttää korttisi credit- tai debit-puolta oman valintasi mukaan. Debit -puolen numerosarja sekä cvv -koodi löytyvät yleisimmin kortin kääntöpuolelta. Vahvista maksu painamalla “Lähetä”.
3)Palvelu ohjaa maksun varmennukseen. Maksun varmennus on pankkikohtainen ja sinun tulee noudattaa pankin määrittämää varmennuspolkua (esimerkiksi syöttämällä pankkisi käyttäjätunnus ja tunnusluku).
4) Onnistuneen varmennuksen jälkeen palvelu tekee katevarauksen, joka on arvioitu ostosten loppusumma +15%. Ylimääräinen varaus palautetaan maksukortillesi heti keräilyn jälkeen, kun kerätyt tuotteet ja punnittavien tuotteiden hinta on varmistunut.


Katevaraus ja Bonus

Ylimääräinen 15% katevaraus tehdään, koska tilauksen loppusumma voi vielä muuttua tuotekorvausten ja punnittavien tuotteiden tarkan hinnan varmistuttua. Maksat vain oikeasti kerätyt tuotteet, toimitusmaksun, kiinteän pakkausmateriaalimaksun ja mahdollisen maksutapalisän.  Tuotteiden hinta on sama kuin myymälässä normaalisti asioidessa. Arvioidun hinnan erittelyineen näet tilauksen vahvistussivun alareunasta.

Katevaraus oikaistaan oikeaan summaan välittömästi keräilyn päätteeksi, kun tarkka summa on selvinnyt. Myös Bonus oikaistaan samalla.


Jos muokkaat etukäteen maksettua tilausta, palvelu pyytää uuden varmennuksen siinä tapauksessa, että laskun uusi summa on yli 10 % alkuperäistä suurempi. Tässä tapauksessa alkuperäinen katevaraus perutaan kokonaan ja tehdään uusi varaus. Onnistuneen katevarauksen jälkeen peruutamme välittömästi vanhan varauksen.

Huom! Mikäli kortin kate ei riitä molempiin varauksiin, palaa tilaus kokonaan muokkausta edeltävään tilanteeseen. Katevarauksen riittävyyden voit varmistaa tekemällä ensin tilauksen isommalle loppusummalle lisäämällä ostoskoriin kalliimpia tuotteita ja poistamalla ne myöhemmin tilausta muokatessasi. 


Mikäli maksat tilauksesi toimituksen tai noudon yhteydessä, Bonukset rekisteröidään tässä vaiheessa. Kaikki myymälät eivät tarjoa kyseistä maksutapaa.

Maksutapahtuma näkyy tilitiedoissasi näin:
Olet tehnyt tilauksen maanantaina 20.12.2015, ja toimitus on tiistaina 21.12.2015. Tuotteiden sekä keräily- ja kuljetusmaksun summa on tilaushetkellä 100,00 €, ja lopullinen summa keräilyn jälkeen on 98,50 €.
1) Maanantaina 20.12. kortillesi tehdään 115,00 € suuruinen katevaraus.
2) Tiistaina 21.12. tilaus kerätään ja summaksi merkitään 98,50 €. Tällöin kortiltasi veloitetaan 98,50€ ja ylimääräinen varaus palautuu käyttöösi. Samalla myös Bonukset kirjataan Bonusostoihin.